Βασιλόπιτα κόβει το Σάββατο ο Σύλλογος Πολυτέκνων Ροδόπης
Οργανώνονται και αναπτύσσουν καλύτερη τεχνογνωσία, οι 30 ερασιτέχνες παραγωγοί τσίπουρου στον Ίασμο
Στην τελευταία θέση από τις εννέα οινοπαραγωγικές περιοχές της Ελλάδας βρίσκεται η Θράκη. Αυτό ακούστηκε, μεταξύ άλλων στις εισηγήσεις της ημερίδας στο πλαίσιο του πρώτου διήμερου φεστιβάλ Τσίπουρου στον Ίασμο, που ολοκληρώθηκε με επιτυχία την Κυριακή. Επίσης, ακούστηκε πλήθος συμβουλών προς τους 30 ερασιτέχνες παραγωγούς τσίπουρου αλλά και προς οινοπαραγωγούς που δραστηριοποιούνται στον Ίασμο.
Παρούσα στην ημερίδα της Κυριακής 10 Δεκεμβρίου ήταν και η υφυπουργός Εσωτερικών (Μακεδονίας - Θράκης) Μαρία Κόλλια-Τσαρουχά, η οποία δοκίμασε τοπικά προϊόντα και παρακολούθησε μέρος της ημερίδας. Οι πέντε εισηγητές της ημερίδας ήταν οι γεωπόνοι Ιωάννης Αμαξόπουλος, Νίκος Κολάτσος, Κώστας Αραμπατζής, Σταύρος Παυλίδης και ο επιχειρηματίας Γρηγόρης Τζενετίδης.
ΠΟΣΑ ΛΙΤΡΑ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΠΑΡΑΞΕΙ ΚΑΝΕΙΣ
Ένα στρέμμα μπορεί να αποδώσει 1.000 λίτρα κρασί ή 120 λίτρα τσίπουρου μόνο για ιδιωτική χρήση, με βεβαίωση από τις υπηρεσίες του δήμου και χαμηλά τέλη γύρω στα 0,59 ευρώ το λίτρο. Αυτά τα νούμερα επομένως αφορούν τους ερασιτέχνες παραγωγούς, ενώ διαφοροποιούνται όταν μιλάμε για τους επαγγελματίες.
Σε αυτούς έως 1.500 λίτρα τσίπουρου υπάρχει το χαμηλό τέλος 0,59 ευρώ. Για να θεωρηθεί ένας παραγωγός ως επαγγελματίας - και άρα να φορολογηθεί ως άνω μέχρι 1.500 λίτρα, πρέπει να τηρεί λογιστικά βιβλία και έχει κάνει δήλωση συγκομιδής και να πάρει βεβαίωση από τη ΔΑΟΚ με τις ποσότητες τις οποίες παρήγαγε. Μεταξύ των υποχρεώσεων ενός επαγγελματία, είναι: Άδεια φύτευσης, συγκεκριμένες ποικιλίες, αμπελουργικό μητρώο (ΔΑΟΚ), δήλωση συγκομιδής (ηλεκτρονική), επικαιροποιημένα στοιχεία μητρώου στο οινοποιείο, κ.ά.
Κ. ΑΡΑΜΠΑΤΖΗΣ: "ΝΑ ΠΡΟΣΕΧΟΥΜΕ ΣΤΗΝ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ"
Στην ποιότητα του τσίπουρου και τι πρέπει να προσέχουμε σε ένα ποτήρι τσίπουρου, στάθηκε ο Κωνσταντίνος Αραμπατζής. "Πρέπει να προσέχουμε πως το παρασκευάζουμε από την αρχή ως το τέλος, και πόσο ασφαλές είναι αυτό για εμάς. Υπάρχουν συγκεκριμένες ενέργειες, από την επιλογή της ποικιλίας μέχρι και την απόσταξη, ώστε να έχουμε ένα ποιοτικό προϊόν στο τραπέζι μας", είπε.
Κατόπιν, εξήγησε πως "χρειάζεται σωστή επιλογή της αρχικής ποικιλίας και επεξεργασία της πρώτης ύλης.
Στη συνέχεια, οι μέθοδοι της απόσταξης επηρεάζονται από την πρώτη ύλη, την συσκευή και τον χειριστή της" και πρότεινε "ελαχιστοποίηση μεταξύ τρύγου και απόσταξης και – ίσως το πιο σημαντικό – καθαριότητα των μηχανημάτων και των χώρων που βάζουμε την πρώτη μας ύλη".
Αναφορικά με τη διατήρηση της πρώτης ύλης, ανέδειξε τη σύντομη διατήρηση στέμφυλων και την απουσία αέρος, ενώ υπογράμμισε πως η διατήρηση πρέπει να γίνεται σε γυάλινες συσκευασίες ή ίνοξ, κι απαιτείται ιδιαίτερη προσοχή στις πλαστικοποιημένες δεξαμενές, γιατί το πλαστικό μπορεί να αποικοδομηθεί κατά τη διάρκεια της παλαίωσης κι αυτό να προκαλέσει προβλήματα στον οργανισμό μας.
Επίσης, η διακίνηση πρέπει να μη γίνεται σε υψηλές θερμοκρασίες, ειδικά κάτω από τον ήλιο.
Ο ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ ΚΑΙ ΤΩΝ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΩΝ
Το ρόλο του μάρκετινγκ στην οικονομική κρίση και στην ανάπτυξη του πρωτογενούς (αμπελουργικού) τομέα, ανέπτυξε ο Σταύρος Παυλίδης. "Στον οινικό χάρτη της Ελλάδας, ο αμπελώνας της Θράκης βρίσκεται στην τελευταία θέση με ποσοστό 0.6% σε σχέση με τις εννιά αμπελουργικές περιφέρειες ως προς την έκταση, ενώ με την παραγωγή 55 κωδικών βρίσκεται επίσης στην τελευταία θέση ως προς το πλήθος κρασιών", είπε για την αρνητική πρωτιά της Θράκης.
Συμπερασματικά - με πεποίθησή του ότι "πρέπει να δημιουργήσουμε συνεταιρισμούς κι αυτό λέγεται οικονομία κλίμακας", πρότεινε τα εξής: Εφαρμογή ολοκληρωμένης διαχείρισης τοπικής οινικής οντότητας, Δημιουργία κορυφαίας ποιότητας on-brand περιεχομένου και υλικού μάρκετινγκ, Κεφαλαιοποίηση στη χρήση του διαδικτύου και των μέσων επικοινωνιακού μάρκετινγκ, Επένδυση στην ανταγωνιστικότητα του προϊόντος με βάση τα συγκριτικά του πλεονεκτήματα, Επικοινωνία και συνοχή μεταξύ των μελών του κλάδου, Πάταξη αθέμιτου ανταγωνισμού και κακών πρακτικών, κ.ά.
Στις συνεργασίες στάθηκε και ο κος Τζενετίδης, ο οποίος μίλησε για τα clusters. "Δεν είναι κατ' ανάγκη να κάνετε ένα συνεταιρισμό. Τα clusters είναι συνεργασίες, ώστε να προωθήσετε τα προϊόντα σας", είπε κι ανέδειξε διάφορα success stories ανά την Ελλάδα, όπου παραγωγοί ενώθηκαν και μπόρεσαν να μπουν δυναμικά στην αγορά.
Ακολουθήστε το xronos.gr στο Google News