Συζήτηση με νέους της Κομοτηνής για τα ΜΜΕ και την επιρροή τους | xronos.gr
"Ο ΡΟΛΟΣ ΤΩΝ ΜΜΕ ΣΗΜΕΡΑ, ΕΝΗΜΕΡΩΝΟΥΝ, ΚΑΤΕΥΘΥΝΟΥΝ Η' ΚΑΤΕΥΘΥΝΟΝΤΑΙ;"

Συζήτηση με νέους της Κομοτηνής για τα ΜΜΕ και την επιρροή τους

24/05/17 - 11:00

Καλεσμένος "Ο Χρόνος" συμμετείχε σε πάνελ συζήτησης μαζί με εκπροσώπους άλλων τοπικών ΜΜΕ 

Επιλέγουν το διαδίκτυο για την ενημέρωσή τους και στο ερώτημα αν η ενημέρωση που παρέχεται από τα ΜΜΕ επιτυγχάνεται με έγκυρο και αντικειμενικό τρόπο, το 84% απαντάει Όχι και μόλις το 10% Ναι. Αυτά είναι ορισμένα από τα ευρήματα της έρευνας με τη μορφή ερωτηματολογίου που διεξήγαγαν στην Κομοτηνή σε δείγμα 100 ανθρώπων οι Νέοι Ευρωπαίοι Φεντεραλιστές (JEF) Κομοτηνής και οι εθελοντές της ομάδας επαφής με τα ΜΜΕ του Europe Direct Κομοτηνής. Η έρευνα παρουσιάστηκε κατά τη διάρκεια εκδήλωσης που διοργάνωσε το βράδυ της Δευτέρας 22 Μαΐου το Europe Direct Κομοτηνής με θέμα «Ο Ρόλος των ΜΜΕ σήμερα ενημερώνουν, κατευθύνουν ή κατευθύνονται;» σε συνεργασία με τους JEF Κομοτηνής και ήταν η αρχή προβληματισμού και συζήτησης. 


Όσον αφορά στην ταυτότητα της έρευνας. Στο ερωτηματολόγιο των JEF της Κομοτηνής απάντησαν 100 άτομα. Το 58% εξ αυτών ήταν γυναίκες και το 42% άνδρες. Οι μισοί εξ αυτών (50%) στην ηλικία μεταξύ των 18 και 25 ετών. Επρόκειτο για φοιτητές, εργαζόμενους, μαθητές, ανέργους και συνταξιούχους


Στην έρευνα σχετική με τις προτιμήσεις ως προς τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης, το 80% των ερωτηθέντων απάντησε πως ενημερώνεται πολύ από το Διαδίκτυο, το 12% λίγο και το 8% καθόλου. Σύμφωνα με την έρευνα το 78% απάντησε πως θεωρεί πολύ ότι τα ΜΜΕ έχουν αντίκτυπο στον κοινωνικό τομέα (οικογένεια, σχολείο, περιβάλλον) της καθημερινής ζωής των ανθρώπων. Το 18% λίγο και το 4% καθόλου.


Όσον αφορά στην επιρροή των Μέσων στη διαμόρφωση των εκλογικών αποτελεσμάτων το 60% των ερωτηθέντων απάντησε ότι επιδρούν πολύ, το 28% λίγο και μόλις το 8% καθόλου. Το 70% πιστεύει ότι τα ΜΜΕ υποκινούνται πολύ από τα πολιτικά συμφέροντα, το 18% λίγο και το 10% καθόλου. Το 42% των ερωτηθέντων απάντησαν ότι δεν συμφωνούν με τον περιορισμό των τηλεοπτικών αδειών, το 32% ότι συμφωνεί πολύ και το 20% λίγο. Τέλος το 60% των ερωτηθέντων πιστεύει ότι τα ΜΜΕ αποτελούν όντως την 4η Εξουσία. Το 24% όχι και το 16% αρνήθηκε να απαντήσει.


Τα στατιστικά του ερωτηματολογίου αποτέλεσαν βασικό εργαλείο της συζήτησης, στο δεύτερο μέρος της εκδήλωσης, όπου διεξήχθη συζήτηση μεταξύ δύο πάνελ, της δημοσιογράφου από την εφημερίδα «Χρόνος» Δήμητρας Συμεωνίδου, της  ιδιοκτήτριας της εφημερίδας «Παρατηρητής» Νατάσας Βαφειάδου και της διευθύντριας του ραδιοφωνικού σταθμού «Δίαυλος» Έλλης Τσομπανίδου, του Βασίλη Βασιλόπουλου, διευθυντή περιεχομένου της Γενικής Διεύθυνσης Νέων Μέσων της ΕΡΤ, του Χρύσανθου Τάσση, επιστημονικού συνεργάτη του Δημοκριτείου Πανεπιστημίου Θράκης και νέων ανθρώπων. 


Το περιεχόμενο των ερωτήσεων αφορούσε την επιρροή (θετική ή αρνητική) των μέσων προς τους πολίτες στον πνευματικό τομέα, στον κοινωνικό τομέα και στον πολιτικό τομέα. Τα στατιστικά αποτελέσματα του ερωτηματολογίου δημοσιεύτηκαν την ημέρα της εκδήλωσης και παρουσιάστηκαν με την μορφή προβληματικών προς το πάνελ των δημοσιογράφων, οι οποίοι έκαναν τις τοποθετήσεις τους πάνω στις απόψεις των πολιτών. Ενεργή ήταν συμμετοχή του κοινού με ερωτήματα τόσο στους ακαδημαϊκούς όσο και στους δημοσιογράφους.


Νωρίτερα ο Χρύσανθος Τάσσης, επιστημονικός συνεργάτης του Δημοκριτείου Πανεπιστημίου Θράκης, ανέπτυξε θεματικές σχετικά με την πολιτική επιρροή των μέσων στην κοινωνία, τον ρόλο των Μ.Μ.Ε. στον τρόπο και την μορφή άσκησης της εξουσίας, την διαμόρφωση της εκλογικής συμπεριφοράς των πολιτών και την πίεση που ασκούν προς τους πολιτικούς, ενώ ο Βασίλης Βασιλόπουλος, μεταξύ άλλων και διευθυντής περιεχομένου της Γενικής Διεύθυνσης Νέων Μέσων της ΕΡΤ, εισηγήθηκε τον ισχυρό ρόλο των Ψηφιακών Μέσων στην σύγχρονη εποχή. 


Η εκδήλωση ξεπέρασε κατά πολύ την προγραμματισμένη διάρκεια των δύο ωρών και ολοκληρώθηκε μετά από 3,5 ώρες, καθώς τα όσα εισηγήθηκαν οι δύο ομιλητές, όπως οι απαντήσεις που δόθηκαν από τους εκπροσώπους των τοπικών ΜΜΕ διατήρησαν αμείωτο το ενδιαφέρον στους συμμετέχοντες που ήθελαν να μάθουν πολλά περισσότερα για τη λειτουργία των ΜΜΕ. 


Πρόθεση των διοργανωτών είναι η εκδήλωση να επαναληφθεί και να δώσει σε περισσότερους νέους την ευκαιρία να λάβουν μέρος. 

Ακολουθήστε το xronos.gr στο Google News

Ροή Ειδήσεων

xronos
xronos.gr