Βασιλόπιτα κόβει το Σάββατο ο Σύλλογος Πολυτέκνων Ροδόπης
Δόθηκε σε χρήση η εξελιγμένης μορφής διάβαση του Κάλχα, σύντομα και του Δοκού
Έχουν παρέλθει σχεδόν έξι χρόνια από το μακρινό 2011, έτος κατά το οποίο είχαν εγκριθεί οι περιβαλλοντικοί όροι για την κατασκευή και λειτουργία του έργου «Γέφυρες και Bελτιώσεις της Επαρχιακής Οδού Νο 9 (Πανεπιστημιούπολη – Γρατινή – Αρριανά)», που αφορούσε την κατασκευή και λειτουργία επτά γεφυρών σε αντικατάσταση ισάριθμων ιρλανδικών διαβάσεων στο τμήμα της επαρχιακής οδού, στις θέσεις Βοζβόζης, Τρελοχείμαρρος, Αμυγδαλόρεμα, Μακροπόταμος, Μαυροπηγής, Λίσσος ή Μεγάλο Ρέμα και Ποντικόρεμα ή Ασπρόρεμα.
Ελλείψει όμως σχεδιασμού και χρημάτων αποφασίστηκε μέχρι να κατασκευαστούν αυτές οι γέφυρες, σε δύο σημεία στις διαβάσεις Τρελοχείμαρρου και Μακροπόταμου, να γίνει βελτίωση – εκσυγχρονισμός των υφιστάμενων ιρλανδικών διαβάσεων, από την Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας – Θράκης. Έτσι έως την κατασκευή των γεφυρών για τις υφιστάμενες ιρλανδικές διαβάσεις προβλέφθηκε η βελτίωση των συνθηκών διέλευσής τους με την μετατροπή τους σε ιρλανδικές διαβάσεις εξελιγμένου τύπου.
Αυτό γίνεται τους τελευταίους μήνες στις διαβάσεις Κάλχα και Δοκού με την κατασκευή ομάδας σωληνωτών αγωγών υπό την στάθμη κυκλοφορίας της οδού με παράλληλη διευθέτηση της εισόδου της πλημμυρικής ροής. Οι εργασίες αφορούν στην αναβάθμιση των υφιστάμενων ιρλανδικών διαβάσεων από απλού τύπου (simple ford) σε ιρλανδικές διαβάσεις με σωληνωτούς οχετούς (vented ford), για την εξασφάλιση της κυκλοφορίας κατά την διάρκεια χαμηλών ροών. Το σημαντικό πλεονέκτημα των προτεινόμενων αναβαθμισμένων ιρλανδικών διαβάσεων είναι ότι εξασφαλίζει την απρόσκοπτη κυκλοφορία των οχημάτων κατά τη διάρκεια χαμηλών ροών, περιορίζοντας τα περιστατικά διακοπής της κυκλοφορίας μόνο κατά τη διάρκεια σχετικά σημαντικών βροχοπτώσεων.
Θυμίζουμε ότι ο αείμνηστος περιφερειάρχης Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης Γιώργος Παυλίδης είχε υπογράψει την κατασκευή αυτών των έργων που χρηματοδοτούνται από το πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων 2016. Συγκεκριμένα το πρώτο έργο είναι προϋπολογισμού 4.900.000,00 € και προβλέπει την κατασκευή γέφυρας στον ποταμό Λίσσο επί της επαρχιακής οδού Κομοτηνή – Κάλχας – Γρατινή – Φιλλύρα – Αρριανά, από εθνικούς πόρους της ΣΑΕΠ 031. Η γέφυρα θα έχει μήκος 153,00 m και θα εδράζεται επί έξι βάθρων (δύο ακρόβαθρα και τέσσερα μεσόβαθρα). Πέρα από την κατασκευή της γέφυρας, προβλέπεται η κατασκευή δύο ισόπεδων κόμβων για την προσαρμογή της υφιστάμενης οδού με τη νέα χάραξη. Κονδύλι μέσω του προγράμματος δημοσίων επενδύσεων είχε εξασφαλιστεί και για τη διάβαση του Δοκού.
Η τελευταία ενημέρωση σχετικά με την εξέλιξη των εργασιών των βελτιωμένων διαβάσεων στους χείμαρρους των οικισμών Κάλχα και Δοκού, έγινε από τον ίδιο τον περιφερειάρχη Χρήστο Μέτιο, κατά τη διάρκεια παρουσίασης του σχεδίου δράσης του για την Περιφέρεια ΑΜ-Θ. Για την διάβαση του Κάλχα έκανε γνωστό ότι ήδη δόθηκε σε χρήση, ενώ για τη διάβαση του Δοκού ανέφερε πως ολοκληρώνεται σύντομα. "Με την ολοκλήρωση αυτών των έργων στην Π.Ε. Ροδόπης, ξεκίνησε η επίλυση ενός χρόνιου προβλήματος, αυτό της διακοπής της διέλευσης των οχημάτων κατά τους χειμερινούς μήνες στο δρόμο Πανεπιστημιούπολης – Κάλχα – Γρατινής – Φιλλύρας – Αρριανών, δρόμο που τέμνεται από 7 ποτάμια".
Όπως πολύ σωστά ανέδειξε στα λόγια του ο περιφερειάρχης αυτή είναι μόνο η αρχή στην επίλυση ενός χρόνιου προβλήματος. Αρκεί κανείς να μετρήσει τις ιρλανδικές διαβάσεις που υπάρχουν στο νομό Ροδόπης.
Ακολουθήστε το xronos.gr στο Google News