Βασιλόπιτα κόβει το Σάββατο ο Σύλλογος Πολυτέκνων Ροδόπης
Ο καθηγητής Φυσικής Αγωγής Νίκος Αθανασόπουλος δίνει το μήνυμα: "μαθαίνοντας ότι έχουμε αυτισμό, δεν έρχεται το τέλος του κόσμου, απλώς η αρχή ενός άλλου"
Μια ακόμη σημαντική εκδήλωση, ενημέρωσης και εξωστρέφειας, πραγματοποίησε ο νεοϊδρυθείς Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων Παιδιών και Ενηλίκων με Διάχυτη Αναπτυξιακή Διαταραχή Αυτισμό και Asperger ΔΑΔΑΑ. Ο ΔΑΔΑΑ δεν έχει κλείσει ούτε ένα χρόνο λειτουργίας και συνεχίζει ακούραστα το έργο του.
Το απόγευμα της Παρασκευής 12 Μαΐου, σε συνεργασία με εξειδικευμένους φορείς και συνεργάτες πραγματοποίησε το 2ο σεμινάριο με θέμα «Γέφυρες στον Αυτισμό», στο αμφιθέατρο του Μουσικού Σχολείου στην Κομοτηνή. Η εκδήλωση πραγματοποιήθηκε σε συνεργασία με το Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης και η αθρόα προσέλευση φοιτητών ΤΕΦΑΑ -με πάνω από εκατό συμμετοχές- μας γεμίζει αισιοδοξία για τη νέα γενιά.
"Συνεχίζουμε τη σειρά ομιλιών μας, με τη συγκεκριμένη που έρχεται να ακολουθήσει την ομιλία της κα. Παπαγεωργίου και τη διαδραστική παρουσίαση από το Ίδρυμα Ωνάσης. Στην τρίτη εκδήλωση, ο Νίκος Αθανασόπουλος παρέχει ενημέρωση σε φοιτητές και γονείς", μας ενημερώνει για το σεμινάριο ο πρόεδρος του ΔΑΔΑΑ Βαγγέλης Λαφτσής, ο οποίος μας εξηγεί τον σκοπό του συλλόγου.
"Ο σύλλογος δεν χρειάζεται βοήθεια, χρειάζεται απλώς να αυξηθούν τα μέλη του. Στόχος μας είναι να γίνονται μέλη αυτοί που έχουν την ιδιαιτερότητα του αυτισμού στο σπίτι". Καταλήγοντας, μιλάει για την ενθαρρυντική προσέλευση φοιτητών: "βεβαίως και είναι πολύ θετικό πως έχουμε τόσους φοιτητές. Εύχομαι να συνεχίσουν έτσι σε όλη τη ζωή τους. Οι νέοι μας είναι και μορφωμένοι και έχουν μεγάλες ευαισθησίες".
Ο αυτισμός δεν είναι πρόβλημα, είναι μια κατάσταση στην οποία οφείλουμε να προσαρμοστούμε, και συγχρόνως είναι το μήνυμα που για μια ακόμη φορά πέρασε προς την κοινωνία ο ΔΑΔΑΑ.
Ν. ΑΘΑΝΑΣΟΠΟΥΛΟΣ: "ΠΡΟΟΔΟΣ ΣΕ ΠΑΙΔΙΑ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ"
Ομιλητής του σεμιναρίου ήταν ο καθηγητής Φυσικής Αγωγής Νίκος Αθανασόπουλος ο οποίος και ανέπτυξε, κατά τη διάρκεια της παρουσίασής του, δύο βασικές ενότητες:
•Συνειδητοποιώντας τη διαφορετικότητα του αυτισμού: Παρουσίαση με βιωματικές δράσεις.
•Πρακτική διδασκαλία του μαθήματος της Φυσικής Αγωγής σε άτομα με αυτισμό.
"Στην Ελλάδα αρχίζουμε σιγά-σιγά να κάνουμε βήμα προόδου στον αυτισμό, γιατί στο εξωτερικό είναι πιο οργανωμένα τα πράγματα. Εγώ προσωπικά, τα τελευταία χρόνια εργάζομαι κυρίως στο κομμάτι του αυτισμού και θεωρώ χρέος μου να συμμετέχω σε όσες εκδηλώσεις με καλούν σύλλογοι γονέων, γιατί οι γονείς είναι που τραβούν τη μεγαλύτερη δυσκολία", μας αναφέρει γενικά για την παιδεία αναφορικά με τον αυτισμό αλλά και τη δική του συμβολή.
Αναφορικά με την παρουσίασή του, στο πρώτο, θεωρητικό, σκέλος, ανέλυσε τις λέξεις "αυτισμός" και "γέφυρα". "Καλούμαστε να καταλάβουμε ποια είναι η δυσκολία του αυτισμού, καθότι είναι δύσκολο να τον καταλάβουμε και υπάρχουν ακόμη και γονείς που είναι μπλεγμένοι με αυτό. Επίσης, καλούμαστε να βρούμε τις γέφυρες, για έναν διαφορετικό κόσμο, μια διαφορετική κουλτούρα. Οπότε, για να μπορέσουν να επικοινωνήσουν δυο κόσμοι, πρέπει να στηθεί μια γέφυρα".
Αναφορικά με το πρακτικό σκέλος, εξήγησε πως "για παράδειγμα, όταν ένας αθλητής έχει πρόβλημα στον δικέφαλο, τότε πρέπει να κάνει ενδυνάμωση στο πόδι. Όταν ένας άνθρωπος έχει αυτισμό, πρέπει να γίνει ενδυνάμωση ...στο μυαλό και στον τρόπο σκέψης. Ως γυμναστές προσπαθούμε να παρεμβαίνουμε στις βασικές δυσκολίες των ανθρώπων με αυτισμό, που είναι το κομμάτι της κοινωνικής αλληλεπίδρασης και της επικοινωνίας. Όταν ένας μαθητής εκπαιδευτεί σε βασικές έννοιες όπως: περιμένω, πάρε-δώσε, δικό μου-δικό σου, σειρά μου-σειρά σου, τότε αμέσως κατακτάει τα προαπαιτούμενα, ώστε να ενταχθεί σε ένα ευρύτερο κοινωνικό σύνολο. Μιλάμε για πρόοδο, όχι μόνο στα παιδιά, αλλά και στους εκπαιδευτές. Αν οι τελευταίοι δεν αποκτούν γνώσεις, τότε δεν υπάρχει πρόοδος στα παιδιά. Όσο περισσότερο μεράκι έχει ο εκπαιδευτής, τόσο περισσότερο βοηθάει τα παιδιά να εξελιχθούν".
Στο τέλος της ομιλίας του, κάλεσε τους γονείς να μην φοβούνται, να βγαίνουν στην κοινωνία και να διεκδικούν τις παροχές που αξίζουν. Το μήνυμά του διαχρονικό: "Μαθαίνοντας ότι έχουμε αυτισμό, δεν έρχεται το τέλος του κόσμου, απλώς η αρχή ενός άλλου κόσμου και πρέπει να είμαστε έτοιμοι γι' αυτόν".
Ακολουθήστε το xronos.gr στο Google News