Ζητούν το αυτονόητο, καλύτερη εκπαίδευση για τα παιδιά των μειονοτικών σχολείων | xronos.gr
ΤΟ ΑΙΤΗΜΑ ΤΟΥ ΣΥΝΔΕΣΜΟΥ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΕΦΟΡΕΙΩΝ ΜΕΙΟΝΟΤΙΚΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ΘΡΑΚΗΣ

Ζητούν το αυτονόητο, καλύτερη εκπαίδευση για τα παιδιά των μειονοτικών σχολείων

22/09/18 - 10:00

Να διδάσκονται την τρέχουσα χρονιά στα μειονοτικά σχολεία τα σύγχρονα βιβλία των δημοσίων σχολειών

Την κατάργηση των ξεπερασμένων βιβλίων που εκπονήθηκαν στα πλαίσια του «προγράμματος εκπαίδευσης Μουσουλμανοπαίδων Φραγκουδάκη» και την εισαγωγή άμεσα των σύγχρονων βιβλίων των δημοσίων σχολείων έτσι ώστε να διδάσκονται στη νέα σχολική χρονιά 2018-2019 στα μειονοτικά σχολεία, ζητάει ο Σύνδεσμος Σχολικών Εφορειών Μειονοτικών Σχολείων Θράκης. Επικαλείται την αρχή της ισότητας στην εκπαίδευση και υποστηρίζει ότι τα παιδιά μας, που εκπαιδεύονται σε μειονοτικά δημοτικά σχολεία, έχουν το δικαίωμα να επωφελούνται από τα ίδια βιβλία με τους μαθητές που μορφώνονται σε δημόσια σχολεία.  

Για το θέμα ήδη από εχθές οι γονείς των μαθητών του κεντρικού μειονοτικού σχολείου έχουν κατέβει σε διαμαρτυρία για τα βιβλία που χρησιμοποιούνται στο ελληνόγλωσσο πρόγραμμα των μειονοτικών σχολείων, καθώς τα θεωρούν ακατάλληλα ή ανύπαρκτα. 

Αναλυτικά η ανακοίνωση: Η ένωσή μας έχει υποβάλει αυτό το αίτημα, εγγράφως (αλλά και προφορικά), στο υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων. Δυστυχώς όμως, η απόφαση του υπουργείου που αφήνει στην κρίση των εκπαιδευτών τη χρήση των δημοσίων βιβλίων (αριθ. πρωτ.148133/H2/10-09-2018), ήταν απογοητευτική όπως επίσης τις οδηγίες του υπουργείου που προβλέπουν την χρήση των δημοσίων βιβλίων στα μειονοτικά σχολεία ως συμπληρωματικό – υποστηρικτικό υλικό (αριθ. πρωτ: 156007 / H2).

Οι αποφάσεις αυτές προφανώς έχουν ληφθεί χωρίς επιστημονική βάση. Δεδομένου ότι τα διδακτικά βιβλία ετοιμάζονται σύμφωνα με της νοητικές ικανότητες και ανάγκες των μαθητών, τα παιδιά μας έχουν τη δυνατότητα (αλλά και την ανάγκη) να μελετήσουν αυτά τα βιβλία. Από την άλλη η συνέχιση της εκπαίδευσης με βιβλία παλαιωμένου περιεχομένου (δεδομένου ότι έχουν γραφθεί πριν από 20 χρόνια) καθυστερεί τη σωστή ανάπτυξη των νοητικών ικανοτήτων και την ετοιμότητα τους για τις επόμενες βαθμίδες εκπαίδευσης. Δεν είναι κατανοητή η εμμονή του υπουργείου σε αυτά τα βιβλία, ενώ υπάρχει ομοφωνία μεταξύ εκπαιδευτών ότι τα βιβλία του προγράμματος Φραγκουδάκη είναι ανεπαρκή. 

Ένα άλλο σημαντικό μειονέκτημα που παρατηρείται στα δημοτικά σχολεία της μειονότητας είναι το γεγονός ότι τα μαθήματα γεωγραφίας και ιστορίας πραγματοποιούνται χωρίς διδακτικά βιβλία. Είναι σαφές ότι δεν είναι δυνατόν να κατανοήσουν πλήρως οι μαθητές το περιεχόμενο του μαθήματος, χωρίς να υπάρχουν τα απαραίτητα υλικά και βιβλία. Επομένως οι μαθητές αυτές λαμβάνουν ελλιπή παιδεία στον τομέα αυτό με αποτέλεσμα να μην γνωρίσουν αρκετά ούτε τη χώρα στην οποία ζουν. Αυτός είναι ένας ακόμη λόγος για τον οποίο ζητάμε να διδαχθούν τα βιβλία δημόσιων σχολείων  στα μειονοτικά σχολεία.

Θα θέλαμε να προσθέσουμε επίσης ότι κατά τη διάρκεια της συμβολικής κατάληψης του 1ου 20/Θ Μειονοτικού Δημοτικού Σχολείου Ξάνθης στις 20 Σεπτεμβρίου 2018, με την απόφαση του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων, της Σχολικής Εφορείας και των γονέων, οι αρμόδιοι επισκέφθηκαν το σχολείο κάνοντας όμως υποτιμητικές δηλώσεις με τους οποίους χαρακτήρισαν ως νοητικά ανεπαρκή τα παιδιά μας λέγοντας “δεν είναι έτοιμοι τα παιδιά σας για τα βιβλία του δημοσίου.” Θεωρούμε απαράδεκτη αυτή τη στάση, και επιστρέφουμε τις δηλώσεις αυτές στους ίδιους. Τα παιδιά μας έχουν τη διανοητική ικανότητα και τις δεξιότητες για να ολοκληρώσουν με επιτυχία την εκπαίδευσή τους σε κάθε σχολείο. Παρεμπιπτόντως, δηλώνουμε την υποστήριξη μας στο δίκαιο αγώνα του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων, της Σχολικής Εφορείας και των γονέων του 1ου 20/Θ Μειονοτικού Δημοτικού Σχολείου Ξάνθης.

Για τους προαναφερθέντες λόγους, ως Σύνδεσμος Σχολικών Εφορειών Μειονοτικών Σχολείων Δυτικής Θράκης θεωρούμε ως ένα θετικό βήμα την απόφαση του υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων που όμως χρήζει επανεξέταση και διόρθωση.

Απαιτούμε την κατάργηση των βιβλίων που καθορίστηκαν στο πλαίσιο του «προγράμματος εκπαίδευσης Μουσουλμανοπαίδων Φραγκουδάκη», την έκδοση σαφών οδηγιών προς την Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, ώστε να καθοριστούν τα βιβλία των δημοσίων σχολείων ως βασικό εκπαιδευτικό υλικό και όχι ως βοηθητικό - υποστηρικτικό για τη διδασκαλία των ελληνόγλωσσων μαθημάτων στα μειονοτικά σχολεία. 

Ακολουθήστε το xronos.gr στο Google News

Ροή Ειδήσεων

xronos
xronos.gr