Χρ. Τοψίδης: Με σταθερά βήματα και πνεύμα συνεργασίας η Περιφέρεια ΑΜΘ αλλάζει
Μεθοδεύουν τις αντιδράσεις τους (με τουλάχιστον 30 σχολεία κλειστά) και ζητούν να διδαχθούν ως βασική ύλη στα παιδιά τους τα βιβλία των δημοσίων σχολείων
Μετά την επίσκεψη των τριών βουλευτών ΣΥΡΙΖΑ Ροδόπης (Μουσταφά Μουσταφά, Αϊχάν Καρά Γιουσούφ) και Ξάνθης (Ζεϊμπέκ Χουσεΐν) στο γραφείο του περιφερειακού διευθυντή Εκπαίδευσης Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης Παναγιώτη Κεραμάρη, που κάλυψε μόνο ο "Χ", σειρά είχε το πρωί Τετάρτης 26 Σεπτεμβρίου μία πιο ευρεία σύσκεψη, εν είδει συμβολικής κατάληψης, από μέλη του Συνδέσμου Σχολικών Εφοριών Μειονοτικών Σχολείων Δυτικής Θράκης.
Στην συνάντηση συμμετείχε ο πρόεδρος του εν λόγω συλλόγου (δημοτικός σύμβουλος Κομοτηνής) Ερτζάν Αμέτ, ο ιατρός και αντιπρόεδρος του συλλόγου Χουσεΐν Μπαλτατζή, γονείς από Ξάνθη, Κομοτηνή και χωριά των δύο νομών, ο βουλευτής ΣΥΡΙΖΑ Ροδόπης Μουσταφά Μουσταφά, ο αν. γραμματέας ΣΥΡΙΖΑ Ροδόπης Οζγκούρ Φερχάτ, και άλλοι. Παρών ήταν και ο προϊστάμενος γραφείου μειονοτικής Εκπαίδευσης Βασίλης Συμεωνίδης, κατόπιν αιτήματος του περιφερειακού διευθυντή.
Αποφασισμένος για εκσυγχρονισμό ο σύλλογος
Για έναν απαραίτητο εκσυγχρονισμό που άργησε χρόνια να έρθει, έκανε λόγο ο Ερτζάν Αμέτ, που μετέφερε στον Π. Κεραμάρη τα αιτήματα που αναλυτικά δημοσίευσε ο "Χ" σε προηγούμενη έκδοση. Ο πρόεδρος ζήτησε επιτακτικά "την κατάργηση των ξεπερασμένων βιβλίων που εκπονήθηκαν στα πλαίσια του «προγράμματος εκπαίδευσης Μουσουλμανοπαίδων Φραγκουδάκη» και την εισαγωγή άμεσα των σύγχρονων βιβλίων των δημοσίων σχολείων έτσι ώστε να διδάσκονται στη νέα σχολική χρονιά 2018-2019 στα μειονοτικά σχολεία".
Υπενθύμισε ότι "η ένωσή μας έχει υποβάλει αυτό το αίτημα, εγγράφως (αλλά και προφορικά), στο υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων. Δυστυχώς όμως, η απόφαση του υπουργείου που αφήνει στην κρίση των εκπαιδευτικών τη χρήση των δημοσίων βιβλίων ήταν απογοητευτική, όπως επίσης οι οδηγίες του υπουργείου που προβλέπουν την χρήση των δημοσίων βιβλίων στα μειονοτικά σχολεία ως συμπληρωματικό – υποστηρικτικό υλικό. Οι αποφάσεις αυτές προφανώς έχουν ληφθεί χωρίς επιστημονική βάση", πρόσθεσε και κατήγγειλε ότι "τα παιδιά μας έχουν την δυνατότητα αλλά και την ανάγκη να μελετήσουν αυτά τα βιβλία", εννοώντας τα βιβλία που διδάσκονται οι μαθητές στα δημόσια σχολεία. "Δεν είναι κατανοητή η εμμονή του υπουργείου σε αυτά τα βιβλία, ενώ υπάρχει ομοφωνία μεταξύ εκπαιδευτικών ότι τα βιβλία του προγράμματος Φραγκουδάκη είναι ανεπαρκή", πρόσθεσε, αναδεικνύοντας και σωρεία λοιπών στοιχείων που επιτάσσουν το πέρασμα σε μία νέα εποχή. Δεν τα έβαψε όμως όλα μαύρα, επισημαίνοντας ότι έχει γίνει "ένα πρώτο θετικό βήμα", αλλά αυτό "χρειάζεται επανεξέταση και διόρθωση".
Ο πρόεδρος κάλεσε τον υπουργό Κώστα Γαβρόγλου ή έστω κάποιο επιτελικό στέλεχος του υπουργείου να επισκεφτεί άμεσα την Θράκη, όπως και τον Παναγιώτη Κεραμάρη να μεταφέρει ξανά το επιτακτικό τους αίτημα στο γραφείο υπουργού στην Αθήνα.
Αγανακτισμένος γονέας, θέλει καλύτερο μέλλον για τα παιδιά του
Ως πατέρας τριών παιδιών μίλησε ο Χουσεΐν Μπαλτατζή, ο οποίος ήταν κατηγορηματικός. "Είμαστε γονείς, είμαστε αγανακτισμένοι, γιατί θέλουμε το καλύτερο για τα παιδιά μας, θέλουμε να τα κοιτάμε έντιμα στα μάτια κι εγώ προσωπικά έχω ορκιστεί στα παιδιά μου ότι θα κάνω το καλύτερο για το μέλλον τους", είπε και δεν έκρυψε "ακούμε στις γειτονιές ότι καταστρέφουμε τα παιδιά μας που τα στέλνουμε στα μειονοτικά. Εν έτει 2018 αυτή είναι η πραγματικότητα, θέλουμε να εκφράσουμε τα αυτονόητα. Δεν θέλουμε εμπαιγμούς από τους αρμόδιους, δεν θα σταματήσουμε μέχρι να έχουμε δέσμευση από τον υπουργό Παιδείας".
Ανέδειξε ότι το θέμα είναι "ηθικό και όχι πολιτικό", τόνισε πως "περιμέναμε 20 χρόνια", γι' αυτό και τώρα "δεν κάνουμε πίσω". Ζήτησε άμεση δέσμευση δια στόματος υπουργού, ώστε να παύσουν οι καταλήψεις.
30 σχολεία κλειστά, συνεχίζονται οι διαμαρτυρίες
Περίπου τριάντα ήταν τα μειονοτικά σχολεία που παρέμειναν κλειστά χθες (ή καλύτερα δεν λειτούργησαν καθώς σύσσωμοι οι γονείς αποφάσισαν να μην στείλουν τα παιδιά τους σχολείο, μέχρι να δοθούν το κανονικά βιβλία). Το φαινόμενο των άτυπων αυτών "λουκέτων" ξεκίνησε και κλιμακώθηκε στην Ξάνθη, ενώ χθες ξεκίνησε και στη Ροδόπη, όπου σύμφωνα με πληροφορίες του "Χ" δεν λειτούργησαν τουλάχιστον δύο σχολεία. Οι "καταλήψεις" δεν αναμένεται να παύσουν ούτε σήμερα.
Ναι στον εκσυγχρονισμό, όχι στις "καταλήψεις" από τον Π. Κεραμάρη
Σύμφωνος με την ανάγκη να εκσυγχρονιστεί η εκπαίδευση στα μειονοτικά σχολεία, παρουσιάστηκε ο περιφερειακός διευθυντής Εκπαίδευσης ΑΜ-Θ Παναγιώτης Κεραμάρης, δεσμευόμενος ότι το μήνυμα των γονέων "έχει φτάσει και θα ξαναπάει στον υπουργό". "Πέρασε ο καιρός, πέρασαν 20 χρόνια, πρέπει να παρθεί μία απόφαση για να βελτιώσουμε τα πράγματα στη μειονοτική εκπαίδευση", είπε αναφερόμενος κυρίως στο μείζον ζήτημα που προέκυψε τώρα αναφορικά με τα βιβλία αλλά κι επικουρικά αναφορικά με το ποιοι δάσκαλοι διορίζονται στα μειονοτικά σχολεία και στο αν πρέπει να έχουν συγκεκριμένη μόρφωση/κατάρτιση.
Παρόλα αυτά ζήτησε από τους γονείς να σταματήσουν τις καταλήψεις και "να μην στερήσουν από τα παιδιά τους το σχολείο", όπως είπε χαρακτηριστικά, για να δεχθεί όμως την εμφατική απάντηση από γονέα ότι "έτσι κι αλλιώς δεν μαθαίνουν τίποτα που τα στέλνουμε" και την εξής πρόταση από έναν ακόμη γονέα: "Πόσο θα κόστιζε να μοιράσει το υπουργείο τα δημόσια βιβλία σε όλα τα μειονοτικά σχολεία;". Κοινώς, η πρότασή του αφορούσε στο να μπουν όλα τα κανονικά βιβλία (με αναλογία ένα προς ένα ανά μαθητή - βιβλίο) από φέτος στις αίθουσες, ώστε έστω προσωρινά να βρεθεί μία λύση, γιατί το σημερινό σύστημα σύμφωνα με το οποίο διδάσκονται επικουρικά φαίνεται πως δεν βοηθάει τα παιδιά.
Μ. Μουσταφά: "Πάμε Αθήνα"
Τον εκτενή διάλογο μεταξύ όλων των παρευρισκομένων "έκλεισε" η σύντομη αλλά περιεκτική τοποθέτηση του βουλευτή Ροδόπης Μουσταφά Μουσταφά, ο οποίος είπε πως "αύριο ή μεθαύριο (σ.σ. Πέμπτη ή Παρασκευή) θα κατεβούμε στην Αθήνα μαζί με αντιπροσωπεία γονέων, ώστε να κάνουμε σύσκεψη στο Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ), παρουσία ανθρώπων της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδος (ΔΟΕ) και ανθρώπων του υπουργείου Παιδείας", ενώ επιφυλάχθηκε πως έχει προγραμματιστεί συνάντηση των βουλευτών με τον υπουργό Παιδείας κο Γαβρόγλου, ο οποίος θα γίνει δια ζώσης κοινωνός της κατάστασης. Ο βουλευτής τόνισε πως είναι επιτακτική ανάγκη να επιταχυνθούν οι διαδικασίες, γιατί αυτό είναι κοινωνική απαίτηση των γονέων.
Η τοποθέτηση Ιλχάν Αχμέτ στο ράδιο Χρόνος
Το δικό του σχόλιο κατέθεσε από την συχνότητα του ράδιο Χρόνος 87,5fm ο βουλευτής Δημοκρατικής Συμπαράταξης Ροδόπης Ιλχάν Αχμέτ, ο οποίος δεν βρισκόταν στην Κομοτηνή, για να παραβρεθεί στην συνάντηση, ωστόσο είχε στείλει κάποιον να τον εκπροσωπήσει. Ο βουλευτής χαρακτήρισε "άψογο και πολύ σωστό" το αίτημα των γονέων και κατηγόρησε την ελληνική πολιτεία ότι "τα τελευταία χρόνια είχε σκεφτεί ότι ...η μητρική γλώσσα της μειονότητας δεν είναι η ελληνική". Επεσήμανε ότι επί 19 χρόνια τα βιβλία έχουν παραμείνει ίδια "δεν ανασυντάχθηκαν, δεν γράφτηκαν ξανά, δεν εκσυγχρονίστηκαν", γι' αυτό και "υπήρξαν αντιδράσεις για το πρόγραμμα Φραγκουδάκη".
Η πρότασή του είναι "να γίνει ένας επαρκής διάλογος από την κυβέρνηση", την οποία κατηγορεί ότι "έρχεται ο υπουργός (σ.σ. και παίρνει αποφάσεις χωρίς διάλογο)" και προτείνει την σύσταση μίας επιστημονικής ομάδας που θα κάνει μία παιδαγωγική αξιολόγηση της όλης κατάστασης. Τέλος, ο Ιλχάν Αχμέτ έκανε και μία γενικότερη πολιτική τοποθέτηση, ότι δηλαδή "η παρούσα κυβέρνηση δεν έχει ασχοληθεί με τα εκπαιδευτικά θέματα, ούτε της μειονότητας ούτε της πλειονότητας" και εξέφρασε την πεποίθηση ότι "όλα αυτά εμείς με την εντολή του λαού θα κληθούμε να τα λύσουμε την επόμενη μέρα".
Ακολουθήστε το xronos.gr στο Google News