Νέος αντιδήμαρχος Έργων ο Λαζαρίδης - Αντικαθιστά τον Καρασταύρου
Οι προσδοκίες από την επιστημονική ομάδα εργασίας του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής
Στις σχολικές αίθουσες των μειονοτικών σχολείων πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης των νομών Ροδόπης και Ξάνθης, επέστρεψαν από χθες οι μαθητές που απείχαν από τα μαθήματά τους κατόπιν προτροπής των γονέων τους. Η απόφαση που έλαβε ο Σύνδεσμος Σχολικών Εφορειών Μειονοτικών Σχολειών Θράκης περί λήξης των διαμαρτυριών στους δύο νομούς, μετουσιώθηκε σε πράξη και ήδη από χθες, όπως μας ενημέρωσε ο πρόεδρος του Συνδέσμου Ερτζάν Αμέτ, τα μαθήματα πραγματοποιούνται κανονικά στα μειονοτικά σχολεία.
Της απόφασης αυτής προηγήθηκε συνάντηση το απόγευμα της Δευτέρας 1η Οκτωβρίου στο Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής στην Αθήνα. Σε αυτήν συμμετείχαν ο υπουργός Παιδείας Κ. Γαβρόγλου, ο πρόεδρος του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής Κ. Κουζέλης, ο σύμβουλος του υπουργού Α. Νοταράς, οι δύο βουλευτές Ροδόπης Μ. Μουσταφά και Ξάνθης Χ. Ζεϊμπέκ και οι Ε. Αχμέτ πρόεδρος Συνδέσμου Σχ. Εφορειών, Χ. Μπαλτατζή πρόεδρος Σχ. Εφορείας 1ου Μειονοτικού Ξάνθης και Α. Καρά πρόεδρος Σχ. Εφορείας Π. Χρύσας Ξάνθης. Νωρίτερα της συνάντησης αυτής, είχε συμφωνηθεί μεταξύ των τριών μουσουλμάνων βουλευτών Ροδόπης και Ξάνθης και του υπουργού Παιδείας, η συγκρότηση επιστημονικής ομάδας εργασίας που θα αξιολογήσει το εκπαιδευτικό υλικό στα μειονοτικά σχολεία και θα καταθέσει προτάσεις για τον εκσυγχρονισμό και εμπλουτισμό του, καθώς και για πιθανές αλλαγές σε αυτό.
Από το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής περνάει η σύσταση αυτής της επιτροπής και σε αυτήν συμμετέχουν και γονείς μέλη του Συνδέσμου Σχολικών Εφορειών Μειονοτικών Σχολειών, όπως επιβεβαιώνει ο κος Αμέτ, σχολιάζοντας τις εξελίξεις "πήραμε την απόφαση να σταματήσουμε τις αποχές, να μπουν τα παιδιά στις τάξεις τους και να ξεκινήσουν τα μαθήματα. Άλλωστε ο σκοπός μας ήταν να ακουστούμε, ότι θέλουμε τα βιβλία που διδάσκονται στα δημόσια σχολεία". Πλέον, όπως σημειώνει, "με το θέμα θα ασχοληθεί μια επιτροπή, όπου θα υπάρχει εκπρόσωπος από τους γονείς και από τις σχολικές εφορείες". Εκτίμηση του κου Αμέτ είναι πως "η επιτροπή που θα συσταθεί, πολύ γρήγορα θα έχει ένα πόρισμα, σε 2 με 3 μήνες το πολύ. Οπότε ήταν θετικό το βήμα από το υπουργείο. Εμείς γνωρίζουμε ότι δεν γίνονται αυτά που ζητάμε από το πρωί μέχρι το βράδυ, αλλά θέλουμε να ανοίξει μια χαραμάδα, να γίνει ένα θετικό βήμα. Αυτό το βήμα δεν θα μπορούσε να γίνει αν δεν κλείναμε τα σχολεία. Πιστεύω ότι ακουστήκαμε, επειδή έγιναν αυτές οι κινητοποιήσεις". Πάντως έσπευσε να πει πως "αυτό το ζήτημα δεν προέκυψε ξαφνικά, δηλαδή δεν ξυπνήσαμε το πρωί και είπαμε να κλείσουμε το σχολείο, αυτό το ζητάμε εδώ και 2-3 χρόνια συνέχεια και δεν γινόταν τίποτα. Ακούστηκε ότι θα γίνουν αλλαγές αλλά όταν άνοιξαν τα σχολεία ήρθε μια εγκύκλιος και μετά ήρθε και η δεύτερη που αναιρούσε το πρώτο".
Αίτημα των γονέων, όπως εκφράζεται μέσω του προέδρου του Συνδέσμου είναι μια σύγχρονη εκπαίδευση, "θέλουμε τα παιδιά μας πλέον να μάθουν καλά την ελληνική γλώσσα η οποία είναι επίσημη γλώσσα του κράτους και πρέπει να την μάθουν", τονίζει χαρακτηριστικά ο κος Αμέτ.
Θέση επί του θέματος που είχε προκύψει στα μειονοτικά σχολεία πήρε με ανακοίνωσή της η Ελληνική Ένωση για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου, υπό το ερώτημα "Τα μειονοτικά σχολεία της Θράκης ζητούν καλύτερη διδασκαλία της ελληνικής γλώσσας. Η Πολιτεία το θέλει;".
Αναλυτικά η ανακοίνωση: Είναι γνωστό πως οι μαθητές των Μειονοτικών Δημοτικών Σχολείων της Θράκης λαμβάνουν εκπαίδευση, ως προς την ελληνική γλώσσα, μέσω των ειδικών βιβλίων που εκπονήθηκαν στο πλαίσιο του Προγράμματος Εκπαίδευσης Μουσουλμανοπαίδων.
Επίσης, χρόνια απαίτηση των γονέων είναι η διανομή των βιβλίων Ελληνικής Γλώσσας που διδάσκονται στα υπόλοιπα δημοτικά σχολεία της Ελλάδας, και στα Μειονοτικά Σχολεία της Θράκης. Σύμφωνα με τους ισχυρισμούς τους, τα ήδη διδασκόμενα βιβλία, που έχουν εισαχθεί στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα των Μειονοτικών Σχολείων πριν από μια εικοσαετία περίπου, σήμερα πλέον δεν μπορούν να αντεπεξέλθουν στις απαιτήσεις μιας σύγχρονης εκπαίδευσης που θα οδηγήσει στη σωστή και καλύτερη εκμάθηση της ελληνικής γλώσσας στα παιδιά τους.
Στην αρχή της σχολικής χρονιάς το υπουργείο Παιδείας εξέδωσε δύο εγκυκλίους σχετικά με το θέμα, την με αριθ. πρωτ. 148133/H2/10-09-2018 και την με αριθ. πρωτ: 156007/H2 Εγκύκλιο. Με την πρώτη, άφησε στην κρίση του κάθε εκπαιδευτικού την χρήση των βιβλίων των υπολοίπων δημόσιων σχολείων, ενώ με την δεύτερη, προέβλεψε ότι τα βιβλία αυτά θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν ως συμπληρωματικό-υποστηρικτικό υλικό στα Μειονοτικά Σχολεία. Κατόπιν των εγκυκλίων αυτών, οι γονείς κάποιων σχολείων αποφάσισαν να μην στέλνουν τα παιδιά τους στο σχολείο μέχρι την αλλαγή της στάσης του υπουργείου.
Η αρχή της ισότητας στην εκπαίδευση είναι, και πρέπει να είναι, αναπόσπαστο μέρος ενός κράτους δικαίου. Οι διαφοροποιήσεις, ιδίως σε ένα σοβαρό θέμα όπως η εκπαίδευση, μπορεί να είναι αποδεκτές, μόνο αν υιοθετηθούν στο πλαίσιο μιας κάποιου είδους “θετικής διάκρισης” υπέρ μειονεκτούντων ομάδων, εφόσον βέβαια υπάρχει απαίτηση προς τούτο, από τις ίδιες αυτές ομάδες. Εν προκειμένω, οι γονείς των μαθητών των Μειονοτικών Σχολείων δεν ζητάνε αυτό, αλλά το υπό άλλες συνθήκες αυτονόητο. Δηλαδή, την πραγματοποίηση της διδασκαλίας της ελληνικής γλώσσας στα σχολεία τους, με τα ίδια βιβλία που διδάσκονται όλα τα υπόλοιπα Ελληνόπουλα.
Η Ελληνική Ένωση για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου θεωρεί εύλογη την απαίτηση αυτή και καλεί το υπουργείο Παιδείας, στο πλαίσιο ενός ανοιχτού διαλόγου με τους αρμόδιους φορείς αλλά και με τους γονείς των σχολικών μονάδων, να λάβει άμεσα εκείνες τις πρωτοβουλίες που θα καθιερώσουν μια σύγχρονη εκπαιδευτική μεθοδολογία στα μειονοτικά σχολεία που θα διευκολύνει την επί ίσους όρους προετοιμασία των μαθητών στις επόμενες βαθμίδες της εκπαίδευσης.
Ακολουθήστε το xronos.gr στο Google News