Χρ. Τοψίδης: Με σταθερά βήματα και πνεύμα συνεργασίας η Περιφέρεια ΑΜΘ αλλάζει
Ο πρόεδρος των σχολικών εφορειών των μειονοτικών σχολείων Θράκης Αμέτ Ερτζάν διαπιστώνει ότι "τα μισά παιδιά στο 1ο μειονοτικό δημοτικό πηγαίνουν φροντιστήριο εκμάθησης ελληνικών το απόγευμα"
Ότι τα σχολικά εγχειρίδια που διανέμονται στα μειονοτικά δημοτικά, δεν ανταποκρίνονται στις μαθητικές ανάγκες και στην πρόοδο των μαθητών, μας εξηγεί ο πρόεδρος των σχολικών εφορειών των μειονοτικών σχολείων Θράκης Αμέτ Ερτζάν. Πρόκειται για έναν διάλογο που πρέπει να ανοίξει για την καλύτερη μόρφωση όλου του πληθυσμού.
"Δεν έχουμε σημαντικά προβλήματα στις κτιριακές υποδομές των μειονοτικών σχολείων, όμως εντοπίζουμε άλλα τεράστια προβλήματα. Ιδίως στο ελληνόγλωσσο πρόγραμμα δεν γίνεται εκπαίδευση. Τα παιδιά μας δε μαθαίνουν ελληνικά", διαπιστώνει ο κος Ερτζάν, ο οποίος στέκεται και στην περίπτωση του 1ου μειονοτικού όπου κι εκεί διατελεί πρόεδρος της σχολικής εφορείας. Τονίζει ότι "στο σχολείο μας, σχεδόν τα μισά παιδιά το απόγευμα πηγαίνουν φροντιστήριο για την εκμάθηση της ελληνικής γλώσσας. Αυτό συμβαίνει, γιατί δεν χρησιμοποιούμε στο ελληνόγλωσσο πρόγραμμα τα σωστά υλικά. Πιο συγκεκριμένα, οι εκπαιδευτικοί έχουν το παράπονο ότι δεν έχουν τα κατάλληλα βιβλία. Τα βιβλία είναι προ είκοσι ετών, κι εμείς πάντα ζητάμε να αλλαχθούν. Θέλουμε τα βιβλία μας να είναι ισάξια με αυτά των δημόσιων δημοτικών σχολείων. Τα παιδιά μας δεν έχουν κανένα πρόβλημα και μπορούν να κατανοήσουν τα ίδια βιβλία".
Το θετικό είναι πως δεν υπάρχουν σημαντικά προβλήματα στις κτιριακές υποδομές. Ειδικά στο 1ο μειονοτικό, έγινε εκτενής ανακαίνιση, με τη συνεργασία της Διαχειριστικής, της Σχολικής Εφορείας και του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων. Σχετικά ο κος Ερτζάν υπογραμμίζει ότι "η διαχειριστική μας χρηματοδότησε όλα τα έργα του εξωτερικού χώρου και τις παρεμβάσεις στον εσωτερικό χώρο. Επίσης, αλλάξαμε όλα τα ηλεκτρολογικά που είχαν πρόβλημα. Συνολικά, εξασφαλίσαμε το μέλλον του κτιρίου τουλάχιστον για τριάντα χρόνια. Η μοναδική ανάγκη του σχολείου είναι κάποιες παρεμβάσεις στην πίσω αυλή, ώστε να βάλουμε ελαστικό τάπητα, για να μην χτυπούν τα παιδιά αν πέσουν κάτω".
Παρόλα αυτά, η ανάγκη για αναβάθμιση της ποιότητας της παρεχόμενης εκπαίδευσης, μέσω της αλλαγής των σχολικών συγγραμμάτων, είναι πιο εμφανής από ποτέ. Ο κος Ερτζάν μας εξηγεί ότι έχει κάνει σχετικά έγγραφα με αποδέκτη τον πρωθυπουργό, τον υπουργό Παιδείας, και όλα τα κόμματα της Βουλής, χωρίς όμως καμία ανταπόκριση.
Φέτος, στα 129 μειονοτικά δημοτικά σχολεία της Θράκης φοιτούν πάνω από 5.000 μαθητές. Συγκεκριμένα, 2.500 στη Ροδόπη, 2.400 στην Ξάνθη, 300 στον Έβρο.
Ακολουθήστε το xronos.gr στο Google News