Όχι στο Διδασκαλείο, ναι στην επιμόρφωση εκπαιδευτικών των μειονοτικών σχολείων από το ΔΠΘ | xronos.gr
ΨΗΦΙΣΤΗΚΕ ΤΟ ΠΟΛΥΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ «ΣΚΟΥΠΑ» ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Όχι στο Διδασκαλείο, ναι στην επιμόρφωση εκπαιδευτικών των μειονοτικών σχολείων από το ΔΠΘ

11/02/17 - 11:00

Την τροπολογία κατέθεσαν βουλευτές του ΠΑΣΟΚ Δ. Κωνσταντόπουλος, Α. Λοβέρδος και Αχμέτ Ιλχάν

Με πολλές νομοτεχνικές βελτιώσεις, που προέκυψαν και από παρατηρήσεις βουλευτών της αντιπολίτευσης, ψηφίστηκε, κατά πλειοψηφία το πολυνομοσχέδιο “σκούπα” και για τις τρεις βαθμίδες της εκπαίδευσης.


Η τροπολογία των βουλευτών του ΠΑΣΟΚ Δ. Κωνσταντόπουλου, Α. Λοβέρδου και Αχμέτ Ιλχάν, για την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών των μειονοτικών σχολείων από το Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης, ψηφίστηκε, κατά πλειοψηφία, στην ολομέλεια της Βουλής.


Με την τροπολογία αυτή δίνεται η δυνατότητα στο ΑΠΘ, να είναι ο βασικός πυλώνας εκπαίδευσης των δασκάλων που στην συνέχεια θα μπορούν να διοριστούν στα μειονοτικά δημοτικά σχολεία της Θράκης με το νέο τμήμα που δημιουργείται εκεί, ειδικά για τον σκοπό αυτό. Από την άλλη πλευρά, το Δ.Π.Θ., θα διατηρεί για λογαριασμό του την αρμοδιότητα της εξομοίωσης των αποφοίτων της ΕΠΑΘ και των εν ενεργεία εκπαιδευτικών και των δύο προγραμμάτων των μειονοτικών σχολείων. Επιπλέον το τμήμα δημοτικής εκπαίδευσης του ΔΠΘ, μπορεί να αναλάβει την διαρκή επιμόρφωση των εκπαιδευτικών και των δύο προγραμμάτων για θέματα που άπτονται της ιδιαίτερης φύσης των μειονοτικών σχολείων.


Το νομοσχέδιο “σκούπα” για την παιδεία, όπως ψηφίστηκε στη Βουλή περιλαμβάνει τις εξής διατάξεις για τη μειονοτική εκπαίδευση, όπως αυτές διαμορφώνονται με την ψήφιση της τροπολογίας:


Άρθρο 14 Ρύθμιση θεμάτων μειονοτικής εκπαίδευσης
1. Με κοινή απόφαση του υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων και Οικονομικών δύναται να ορίζεται επιπλέον αριθμός εισακτέων στο Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης της Παιδαγωγικής Σχολής του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης. Οι επιπλέον αυτοί εισακτέοι προέρχονται αποκλειστικά από τη μουσουλμανική μειονότητα της Θράκης και έχουν την υποχρέωση να επιλέξουν και να αξιολογηθούν επιτυχώς σε όλα τα μαθήματα που προσφέρει ο Τομέας Μειονοτικής Εκπαίδευσης του εν λόγω Τμήματος. Οι συγκεκριμένοι εισακτέοι δεν δικαιούνται μετεγγραφής.


2. Η παρ. 2 του άρθρου 7Α του ν.38482010 (Α’ 71), όπως προστέθηκε με το άρθρο 67 του ν.43102014 (Α’ 258), αντικαθίσταται ως εξής:
«2. Συστήνεται Κλάδος ΠΕ 73 «Εκπαιδευτικοί Μειονοτικού Προγράμματος Μειονοτικών Σχολείων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Θράκης» αποκλειστικά για την κάλυψη των κενών οργανικών θέσεων του εκπαιδευτικού προσωπικού και των λειτουργικών αναγκών του μειονοτικού εκπαιδευτικού προγράμματος των μειονοτικών σχολείων πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης Θράκης. Στον κλάδο εγγράφονται: α) οι απόφοιτοι της Ειδικής Παιδαγωγικής Ακαδημίας Θεσσαλονίκης (Ε.Π.Α.Θ.), β) οι απόφοιτοι του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, μέλη της μουσουλμανικής μειονότητας της Θράκης, που έχουν εισαχθεί από το ακαδημαϊκό έτος 2011-2012  έως το ακαδημαϊκό έτος 2016-2017, εφόσον κατά τη διάρκεια των σπουδών τους έχουν αξιολογηθεί επιτυχώς σε επτά (7) τουλάχιστον διδακτικά αντικείμενα-μαθήματα που εμπίπτουν στις ακόλουθες γνωστικές περιοχές «Τουρκική γλώσσα και η Διδακτική της», «Μειονοτική Εκπαίδευση» και «Θέματα πολυγλωσσίας και πολυπολιτισμικότητας» και γ) οι απόφοιτοι του  Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, μέλη της μουσουλμανικής μειονότητας της Θράκης που εισήλθαν σύμφωνα με την παράγραφο 2 του παρόντος άρθρου περί επιπλέον αριθμού εισακτέων και έχουν αξιολογηθεί επιτυχώς σε όλα τα μαθήματα που προσφέρει ο Τομέας Μειονοτικής Εκπαίδευσης».


3. Το Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης του Δημοκριτείου Πανεπιστημίου Θράκης έχει την ευθύνη για την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών των μειονοτικών σχολείων. 


Με απόφαση του υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων που εκδίδεται: κατόπιν σχετικής εισήγησης του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης ρυθμίζονται όλες οι σχετικές λεπτομέρειες για την παροχή των προγραμμάτων επιμόρφωσης και ιδίως η στελέχωση, το εκπαιδευτικό προσωπικό, η διάρκεια, το πρόγραμμα, η οργάνωση, η διοίκηση και η χρηματοδότησή τους, η δυνατότητα συνεργασίας με Τμήματα του ιδίου ή άλλου πανεπιστημίου της ημεδαπής ή της αλλοδαπής και ο απονεμόμενος τίτλος σπουδών.
 

Ακολουθήστε το xronos.gr στο Google News

Ροή Ειδήσεων

xronos
xronos.gr