Νέος αντιδήμαρχος Έργων ο Λαζαρίδης - Αντικαθιστά τον Καρασταύρου
Κ. Αντωνιάδης: «Υπάρχει διαχρονικά μια πάρα πολύ καλή συνεργασία με την Νότια Βουλγαρία»
Στο Σμόλιαν της Βουλγαρίας βρέθηκε προ ολίγων ημερών ο θεματικός αντιπεριφερειάρχης Τουρισμού ΑΜ-Θ Κώστας Αντωνιάδης. Ο κος Αντωνιάδης συμμετείχε αντί του Χ. Μέτιου στα εγκαίνια του πρώτου φορέα διαχείρισης τουριστικής περιοχής (DMO) που λειτουργεί στη Βουλγαρία. Ο συγκεκριμένος έχει ως στόχο την ανάδειξη της οροσειράς της Ροδόπης –τα ¾ της οποίας βρίσκονται σε βουλγαρικό έδαφος» και σε αυτόν συμμετέχουν πέντε νομαρχίες, 27 δήμοι καθώς και τουριστικές επαγγελματικές ενώσεις της γειτονικής χώρας.
Σχολιάζοντας την παρουσία του εκεί, ο κος Αντωνιάδης είπε στο ράδιο Χρόνος 87.5 fm: «Υπάρχει διαχρονικά μια πάρα πολύ καλή συνεργασία με την γείτονα χώρα και ιδίως με την νότια πλευρά της από τον αείμνηστο περιφερειάρχη τον Γιώργο Παυλίδη. Η οροσειρά της Ροδόπης ένας πλούτος τον οποίο δυστυχώς δεν τον έχουμε ακόμα γνωρίσει όπως πρέπει και δεν τον έχουμε αναδείξει. Για αυτό το λόγο ήρθα σε επαφή, φυσικά εκπροσωπώντας τον περιφερειάρχη Χρήστο Μέτιο, με το νομάρχη του Σμόλιαν και τον επισκέφτηκα την προηγούμενη εβδομάδα, με αφορμή το γεγονός ότι οι Βούλγαροι ήδη φτιάχνουν έναν φορέα διαχείρισης της οροσειράς της Ροδόπης όπου και εμείς θέλουμε να συνεργαστούμε για να μπορέσουμε από κοινού να ενώσουμε τις δυνάμεις μας και να αξιοποιήσουμε αυτό το πλεονέκτημα που έχουμε στην περιοχή μας».
Βέβαια, ο τουριστικός τομέας δεν είναι το μοναδικό πεδίο συνεργασίας των δύο χωρών, αφού κατά καιρούς «τρέχουν» διάφορα διασυνοριακά προγράμματα, τα οποία η Περιφέρεια ΑΜ-Θ φροντίζει να υλοποιεί προς ενδυνάμωση των σχέσεων των δύο χωρών, αλλά και ως συμβολή στην αναπτυξιακή πορεία κάθε χώρας: «φυσικά υπάρχουν και τα διασυνοριακά προγράμματα Ελλάδας - Βουλγαρίας και εκεί υπάρχει μια συζήτηση να εντάξουμε και κάποιες άλλες δράσεις για την οροσειρά της Ροδόπης. Ήδη από προηγούμενα χρόνια λειτουργεί αυτό το σύστημα της αμοιβαιότητας, ήδη υπάρχει το GTI, που είναι μια πλατφόρμα η οποία βοηθάει ώστε να υπάρχει μια αμοιβαία συνεργασία μεταξύ των δυο λαών και θέματα πολιτικής προστασίας, όπως για παράδειγμα η συνεργασία που επετεύχθη στις φωτιές που είχαν προκληθεί πριν από 2 χρόνια. Οφείλουμε και λόγω της γειτονίας να υπάρχει αυτή η αγαστή συνεργασία γιατί τα προβλήματα είναι κοινά».
Τα DMO αποτελούν ένα ιδιαίτερα επιτυχημένο μοντέλο ανάδειξης τουριστικών προορισμών διεθνώς. Αξιοποιούν συνέργειες των τοπικών φορέων που συμμετέχουν σε αυτά και προτάσσουν τα συγκριτικά πλεονεκτήματα κάθε περιοχής με στοχευμένες ενέργειες εξωστρέφειας. Ο φορέας που ιδρύθηκε στο Σμόλιαν στοχεύει στην ανάδειξη της οροσειράς της Ροδόπης. Σε αυτόν συμμετέχουν πέντε νομαρχίες, 27 δήμοι καθώς και τουριστικές επαγγελματικές ενώσεις της γειτονικής χώρας.
ΜΕ ΤΟ ΒΛΕΜΜΑ ΣΤΡΑΜΕΝΟ ΣΤΟΥΣ ΚΑΘΕΤΟΥΣ ΑΞΟΝΕΣ ΟΙ ΒΟΥΛΓΑΡΟΙ
Πέρα από το προκείμενο για το οποίο πήγε στη Βουλγαρία ο κος Αντωνιάδης, εκεί διαπίστωσε για άλλη μία φορά τη ζέση με την οποία οι Βούλγαροι αντιμετωπίζουν την ολοκλήρωση του κάθετου άξονα Δημάριο (Ξάνθης) – Βουλγαρία για το οποίο ο κος Αντωνιάδης σχολίασε: «είναι πολύ σημαντική για αυτούς η διάνοιξη του κάθετου άξονα Δημάριο - Ξάνθη - Βουλγαρία, ένα έργο το οποίο είχε ξεκινήσει ο αείμνηστος περιφερειάρχης μας ο Γιώργος Παυλίδης. Είναι ένα έργο της τάξεως περίπου των 40 εκατομμυρίων ευρώ, για το οποίο υπάρχει μια τριμερής χρηματοδότηση.
Οι Βούλγαροι τον θέλουν πολύ αυτό το δρόμο γιατί τους βολεύει να βγαίνουν κατευθείαν Κεραμωτή-Θάσο σε μια ώρα και είκοσι λεπτά από το Σμόλιαν. Τα οφέλη που θα έχουν ένθεν και ένθεν οι περιοχές που γειτνιάζουν με την άφιξη των Βούλγαρων αλλά και των Ελλήνων είτε στην Ελλάδα είτε στη Βουλγαρία, νομίζω ότι είναι προς θετική κατεύθυνση. Πρέπει να γίνουν αυτά τα έργα υποδομής γιατί όταν μιλάμε για τουρισμό, όταν μιλάμε για αύξηση του τουριστικού ρεύματος, πρέπει να υπάρχουν και οι υποδομές, και μια από αυτές είναι η διάνοιξη του κάθετου άξονα. Έχουμε τη δέσμευση του υπουργείου Μεταφορών και Υποδομών ότι θα δημοπρατηθεί τον επόμενο μήνα»
Ο έτερος κάθετος άξονας πάντως – ο Νυμφαία Μακάζα- έχει αποδείξει τη «σημαντικότητα» του για τους Βούλγαρους, αλλά από την άλλη πλευρά δεν φαίνεται να «αντέχει» την κίνησή του ειδικά μετά και την αυστηροποίηση των ελέγχων με βάση τη Συνθήκη Σένγκεν. Όσο για τη διέλευση των λεωφορείων παραμένει άλυτο πρόβλημα: «Όσον αφορά την διέλευση των τουριστικών λεωφορείων έχω διαβάσει και πληροφορήθηκα από τον υπουργό εξωτερικών σε ερώτηση που έχει υποβληθεί από βουλευτή της Ροδόπης ότι τελικά αυτό είναι θέμα της Βουλγαρίας. Για το ότι απαγορεύεται μέχρι και σήμερα να διέρχονται λεωφορεία ευθύνεται η βουλγαρική κυβέρνηση γιατί δεν έχουν γίνει τα αντίστοιχα έργα οδοποιίας από την πλευρά του βουλγαρικού κράτους».
Ακολουθήστε το xronos.gr στο Google News