Χρ. Τοψίδης: Με σταθερά βήματα και πνεύμα συνεργασίας η Περιφέρεια ΑΜΘ αλλάζει
Με τη βοήθεια του Δημήτρη Δολιανίτη του "Δημοκρίτειο Travel" αναλύουμε τα τουριστικά 'κύματα'
Μια καλή 'ματιά' στον τουρισμό, κάνουμε μαζί με τον Δημήτρη Δολιανίτη του "Δημοκρίτειο Travel", με τον οποίο διερευνούμε προς τα που κινούνται για τις καλοκαιρινές τους διακοπές οι Κομοτηναίοι αλλά και ποια είναι τα τουριστικά 'ρεύματα' τα οποία επιλέγουν φέτος την Περιφέρεια ΑΜ-Θ, με έμφαση στη Θράκη.
ΣΚΙΑΘΟΣ-ΣΚΟΠΕΛΟΣ ΟΙ "ΧΡΥΣΕΣ"ΕΠΙΛΟΓΕΣ
Τις βόρειες Σποράδες έχουν ως πρώτη επιλογή φέτος το καλοκαίρι οι Κομοτηναίοι παραθεριστές, κυρίως λόγω τιμής κι επικουρικά λόγω ποιότητας και ομορφιάς. "Οι Κομοτηναίοι και ευρύτερα οι Θρακιώτες επιλέγουν κυρίως τα νησιά στις βόρειες Σποράδες, δηλαδή Σκιάθο και Σκόπελο, καθώς έχουν προσιτές τιμές για τους Έλληνες. Για παράδειγμα κάποιος μπορεί να βρει ένα ξενοδοχείο τριών αστέρων, μαζί με τα ακτοπλοϊκά, στα 250 ευρώ. Αυτές οι τιμές δεν υπάρχουν σε Θάσο ή Σαμοθράκη. Γι' αυτό ο περισσότερος κόσμος επιλέγει κυρίως Σκιάθο και Σκόπελο. Εκτός από τις προσιτές τιμές, τα νησιά αυτά έχουν ομορφιά, ησυχία και παράδοση. Εκεί υπάρχει διασκέδαση, αλλά και ο κόσμος μπορεί να βρει την ησυχία του", εξηγεί ο κος Δολιανίτης.
ΑΥΞΗΣΗ ΣΤΑ ΓΚΡΟΥΠ
"Υπάρχουν οργανωμένες εκδρομές συλλόγων και φορέων προς Πελοπόννησο, Κρήτη, Ρόδο, Πάτμο, όπου το κοστολόγιο είναι πιο μεγάλο, όμως έχουν αυξηθεί οι κρατήσεις. Γενικά, όσον αφορά στις οργανωμένες εκδρομές, έχουμε παρατηρήσει αύξηση στις κρατήσεις, σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια", αναδεικνύει ο κος Δολιανίτης για την επιλογή ομαδικών εξορμήσεων, ακόμη και σε πιο μακρινά μέρη, στην οποία παρατηρείται αυξητική τάση.
ΕΞΥΠΗΡΕΤΕΙ ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ Η ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Επίσης παρατηρούνται ως επιλογές τα νησιά του Αιγαίου, χάρη στην αεροπορική σύνδεση της Θεσσαλονίκης με τα νησιώτικα αεροδρόμια. "Έχει δοθεί μεγάλη έμφαση, και μας εξυπηρετούν πάρα πολύ, οι πτήσεις charter προς τα ελληνικά νησιά, με αφετηρία το αεροδρόμιο Θεσσαλονίκης και προορισμούς όλα τα αεροδρόμια του Αιγαίου. Αυτό έχει δώσει τη δυνατότητα, με χαμηλά κοστολόγια, ακόμη και η Σαντορίνη να είναι προσβάσιμος και με ανθρώπινες τιμές προορισμός", εξηγεί ο κος Δολιανίτης.
ΔΕΝ ΠΑΜΕ ΣΤΗΝ ΤΟΥΡΚΙΑ-ΕΡΧΟΝΤΑΙ ΟΙ ΤΟΥΡΚΟΙ
Η Τουρκία μπορεί να μην αποτελεί πλέον τουριστικό δέλεαρ για τους Θρακιώτες, αντίστροφα όμως ολοένα και περισσότεροι Τούρκοι γνωρίζουν τις ομορφιές τις Ελλάδας. Όπως αναφέρει ο τουριστικός πράκτορας για τον εξερχόμενο τουρισμό "η Τουρκία έχει τελειώσει παντελώς ως προορισμός, γιατί υπάρχει φόβος. Παρόλα αυτά η Τουρκία έχει ρίξει πολύ χαμηλά τις τιμές της. Επίσης δεν επιλέγονται τα παράλια της Μικράς Ασίας τόσο όσο παλιά, ενώ η Μαύρη Θάλασσα έχει μειωθεί από πέρσι σχεδόν στο 60% γιατί ακρίβυναν οι τιμές. Από την άλλη υπάρχει κάποιο ενδιαφέρον για Βουδαπέστη, Βιέννη, όπως υπάρχουν κάποιες κρατήσεις με γκρουπ. Και φέτος έχουμε περισσότερο ενδιαφέρον για την Πολωνία, όπου έχουμε οργανώσει τέσσερα γκρουπ, κι αποτελεί έναν πρωτόγνωρο προορισμό για τους Θρακιώτες".
Για τον εισερχόμενο τουρισμό προσθέτει ότι "ο τουρισμός που μας έρχεται από την Τουρκία είναι κάτι παραπάνω από τριπλάσιος σε σχέση με πέρσι, από το Πάσχα μέχρι και τώρα. Επίσης, έχουμε περίπου διπλάσιο τουρισμό από τη Ρουμανία, ενώ από τη Βουλγαρία είναι στα ίδια επίπεδα. Όμως, αναφορικά με τη Βουλγαρία δεν υπάρχουν έγκυροι δείκτες μέτρησης, καθώς πολλοί, κατά την είσοδό τους στα σύνορα, δηλώνουν πως έρχονται για τουρισμό, αλλά τελικά έρχονται για εργασία ή προσωπικούς λόγους. Σύμφωνα με τα νούμερα μπήκαν 1 εκ. τουρίστες από τη Νυμφαία, πρακτικά όμως δεν μπορούμε να καθορίσουμε τον ακριβή αριθμό".
ΠΛΗΡΗΣ Η ΘΑΣΟΣ
"Η Θάσος είναι υπερπλήρης με μεγάλη επισκεψιμότητα, η οποία δεν είναι ενδοπεριφερειακή. Το νησί προσφέρει χαμηλά πακέτα εβδομαδιαία, αλλά ο Έλληνας τουρίστας συνήθως θέλει να αποδράσει ένα Σαββατοκύριακο, γι' αυτό και δεν έχει ως πρώτη επιλογή την Θάσο", εξηγεί σχετικά με την πληρότητα που συναντάμε στην Θάσο ο κος Δολιανίτης.
ΑΚΤΟΠΛΟΪΚΑ ΖΗΤΗΜΑΤΑ ΣΤΗ ΣΑΜΟΘΡΑΚΗ
Πρόβλημα για τη Σαμοθράκη αποτελούν τα ακριβά και όχι συχνά ακτοπλοϊκά δρομολόγια. Αναλυτικά, ο επιχειρηματίας σημειώνει ότι "αν δεν βελτιωθεί η ακτοπλοϊκή σύνδεση, η Σαμοθράκη θα συνεχίσει να έχει πρόβλημα. Το νησί είναι πανέμορφο κι έχει μόνιμους τουρίστες-πελάτες, οι οποίοι όμως έχουν πρόβλημα με το ακριβό κόμιστρο και με την πυκνότητα των δρομολογίων. Για παράδειγμα, μια τετραμελής οικογένεια, για να πάει στη Σαμοθράκη και να επιστρέψει, θέλει όσα λεφτά χρειάζεται για Σκιάθο, αλλά μαζί με το ξενοδοχείο", κι εξηγεί ότι δεν έχει αξιοποιηθεί σωστά το λιμάνι Μαρώνειας, διευκρινίζοντας ότι "η πιο κοντινή απόσταση προς Σαμοθράκη είναι η Μαρώνεια, κάτι που δεν έχει εκμεταλλευτεί καμιά ακτοπλοϊκή εταιρία.
Επίσης τα εισιτήρια από Καβάλα και Αλεξανδρούπολη προς τα κοντινά νησιά, είναι τα δεκαπλάσια από αυτά που πληρώνουμε από Αϊβαλί σε Μυτιλήνη ή από το Τσανάκαλε στην Ίμβρο. Μιλάμε για σχεδόν ίδιες αποστάσεις, αλλά με μεγάλη διαφορά στο κόστος".
Στο τέλος, ο κ Δολιανίτης εξηγεί το πως η Τουρκία βοηθάει την ανάπτυξη των νησιών της, σε σχέση με την Ελλάδα. "Η Τουρκία, θέλοντας να βοηθήσει τις αναπτυσσόμενες περιοχές που προσπαθούν να σταθούν στα πόδια τους, επιδοτεί κάποια εισιτήρια. Αντίθετα, στην περιοχή μας δεν γίνεται τίποτα", καταλήγει.
Ακολουθήστε το xronos.gr στο Google News