Με e-mail «ξήλωσε» τον Δ. Καρασταύρου ο δήμαρχος Κομοτηνής, σύμφωνα με τον πρώην αντιδήμαρχο
Τρίβουν τα μάτια τους και οι Κομοτηναίοι με τις τιμές βενζίνης, πετρελαίου κίνησης και θέρμανσης, που κάθε μέρα «τσιμπούν» λίγο προς τα πάνω
Χρ. Ταπατζάς: «Τα πρατήρια είναι οι τελευταίοι που φταίνε για το εάν ανεβαίνουν ή πέφτουν οι τιμές»
Ολοένα ακριβότερη είναι η βενζίνη, το πετρέλαιο κίνησης και το πετρέλαιο θέρμανσης πανελλαδικά, με την Κομοτηνή φυσικά να μην αποτελεί εξαίρεση. Αυτό το διάστημα η απλή βενζίνη πωλείται περίπου 1,95€/λίτρο στα πρατήρια του Νομού Ροδόπης, το πετρέλαιο κίνησης 1,70€/λίτρο και το πετρέλαιο θέρμανσης (η διανομή του οποίου συνεχίζεται μέχρι τέλη Απριλίου) 1,35€/λίτρο.
«Δεν είναι φθηνά», αναγνώρισε μιλώντας στο ράδιο Χρόνος 87.5fm και τον Δήμο Μπακιρτζάκη ο πρόεδρος του Σωματείου Πρατηριούχων Υγρών Καυσίμων Ν. Ροδόπης Χρήστος Ταπατζάς, ο οποίος μάλιστα συμβούλεψε τους καταναλωτές να μην φουλάρουν από τώρα πετρέλαιο θέρμανσης για του χρόνου, καθώς η τιμή δεν είναι καλή.
Άνοδος όλο το 2024
Οι τιμές στα καύσιμα ανεβαίνουν σταδιακά μέχρι στιγμής όλο το 2024, με τον Χρήστο Ταπατζά να εκτιμά ότι η ανοδική τάση θα συνεχιστεί τουλάχιστον μέχρι το καλοκαίρι. Γιατί, όμως, τα καύσιμα «καίνε» τόσο πολύ στη χώρα μας; Από τη μία οι συντρέχουν οι διεθνείς εξελίξεις που επηρεάζουν όλη την Ευρώπη. Από την άλλη υπάρχουν κι εγχώριες κυβερνητικές πολιτικές, με πιο κρίσιμη τον ειδικό φόρο κατανάλωσης καυσίμων. Η Ελλάδα έχει έναν από τους υψηλότερους συντελεστές σε όλη την Ευρωπαϊκή Ένωση, ενώ συγκριτικά η Βουλγαρία έχει τον χαμηλότερο. Στην τιμή της Ελλάδας προστίθεται επίσης κι ο φόρος προστιθέμενης αξίας που επίσης είναι ιδιαίτερα υψηλός, με αποτέλεσμα να υπάρχουν οι τόσο μεγάλες διαφορές σε σύγκριση με τη Βουλγαρία.
Πάγιο αίτημα της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Πρατηριούχων Εμπόρων Καυσίμων είναι η μείωση του ειδικού φόρου κατανάλωσης, καθώς επίσης η θεσμοθέτηση ειδικού καθεστώτος σε περιοχές της παραμεθορίου, όπως η Ροδόπη, που συνορεύουν με χώρες με πολύ χαμηλότερες τιμές καυσίμων, όπως η Βουλγαρία. Και τα δύο αιτήματα έχουν απορριφθεί. Φυσικά, η αύξηση των τιμών καυσίμων δεν επηρεάζει μόνο τους οδηγούς, αλλά όλη την οικονομία, από τις μεταφορές, την ενέργεια, κοκ.
«Τα πρατήρια είναι οι τελευταίοι που φταίνε για το εάν ανεβαίνουν ή πέφτουν οι τιμές», σημείωσε καταληκτικά ο Χρήστος Ταπατζάς, υπογραμμίζοντας ότι δουλεύουν με τα ίδια «λεπτά» κέρδους με το 2021, ενώ συγχρόνως το κόστος λειτουργίας των πρατηρίων, όπως κάθε επιχείρησης, έχει εκτοξευτεί.
Ακολουθήστε το xronos.gr στο Google News