Χρ. Τοψίδης: Με σταθερά βήματα και πνεύμα συνεργασίας η Περιφέρεια ΑΜΘ αλλάζει
Παρέμβαση 15 βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ με πρωτοβουλία του βουλευτή Ροδόπης Δ. Χαρίτου
Ο βουλευτής Ροδόπης του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ Δημήτρης Χαρίτου με παρέμβασή του στη Βουλή ζητά από την κυβέρνηση και τον αρμόδιο υπουργό Οικονομικών να εξετάσει τη θέσπιση ειδικού καθεστώτος στα καύσιμα στην ΠΕ Ροδόπης τη στιγμή που τα νοικοκυριά και η μικρή επιχειρηματικότητα πλήττονται διπλά από την οικονομική κρίση και τον άνισο ανταγωνισμό λόγω της διασυνοριακότητας με την Βουλγαρία.
Να τονιστεί ότι ο «Χ» με αναλυτικό του ρεπορτάζ ήδη από τον Μάιο του 2022 έχει αναδείξει ότι υπάρχει λύση για άμεση μείωση των τιμών στα πρατήρια υγρών καυσίμων της Ροδόπης. Μάλιστα είναι «κατεύθυνση» της Ευρωπαϊκής Ένωσης από το μακρινό 2003. Αναλυτικά, ενσωματωμένη στην ελληνική έννομη τάξη είναι η Οδηγία του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου της 27ης Οκτωβρίου του 2003, σύμφωνα με την οποία παρέχονται σημαντικές πρόνοιες και για την Ελλάδα σχετικά με την αναδιάρθρωση των ενεργειακών προϊόντων. Πάνω σε αυτό λοιπόν «πάτησαν» οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ και τώρα αναδεικνύουν το θέμα στη Βουλή.
Να τονιστεί ότι όπως αναφερόταν χαρακτηριστικά στο ρεπορτάζ της εφημερίδας μας τον περασμένο Μάιο αυτό το ειδικό καθεστώς έχει συμβεί στην Ιταλία με χαρακτηριστικό παράδειγμα της ιταλικής Περιφέρειας Φριούλι-Βενέτσια Τζούλια (με πρωτεύουσα την Τεργέστη) στα σύνορα Ιταλίας-Σλοβενίας.
Εκεί παρατηρούταν αντίστοιχο πρόβλημα με τη φυγή Ιταλών στη Σλοβενία για ανεφοδιασμό με αρκετά φθηνότερα καύσιμα. Μετά την εφαρμογή της ευρωπαϊκής νομοθεσίας, η τιμή για τους μόνιμους κατοίκους της Τεργέστης είναι περίπου 40-50 λεπτά φθηνότερα στο λίτρο σε σχέση με την εγχώρια τιμή. Κατ’ αυτό τον τρόπο αποτρέπεται η «εκροή» χρήματος στο εξωτερικό.
Όπως σημειώνει ο βουλευτής κος Χαρίτου σε ερώτηση που κατατέθηκε και συνυπογράφουν 14 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ «η ενεργειακή κρίση, οι πολύ υψηλές τιμές στα καύσιμα, λόγω του υψηλού συντελεστή ΕΦΚ και τα μειωμένα εισοδήματα, γιγάντωσαν τα κύματα μετακίνησης των κατοίκων της Ροδόπης στη Βουλγαρία.
Με συνέπεια να έχουν μπει ήδη δεκάδες λουκέτα σε πρατήρια, να κινδυνεύει η βιωσιμότητα του κλάδου καυσίμων, όπως και άλλων κλάδων της μικρής επιχειρηματικότητας και να απειλούνται εκατοντάδες θέσεις εργασίας σε μία περιοχή που έχει από τα υψηλότερα ποσοστά ανεργίας στη χώρα».
Κατέθεσαν στον υπουργό συγκεκριμένη πρόταση που βασίζεται στο ευρωπαϊκό κεκτημένο, την εφαρμογή της Ευρωπαϊκής Οδηγίας 2003/96/ΕΚ που έχει ενσωματωθεί στην ελληνική έννομη τάξη, βάση της οποίας δίνεται η δυνατότητα στα κράτη μέλη όταν υπάρχουν σημαντικές διάφορες στα εθνικά επίπεδα φορολογίας στην ενέργεια, όπως συμβαίνει με την Βουλγαρία, να επιβάλλουν διαφοροποιημένους φορολογικούς συντελεστές στην ενέργεια, δηλαδή μειωμένες τιμές στο πετρέλαιο κίνησης και την βενζίνη αποκλειστικά για τους μόνιμους κατοίκους της παραμεθορίου.
Ακολουθήστε το xronos.gr στο Google News