«Παρών» για τις εθνικές εκλογές 2023 δηλώνει ο Δημήτρης Χαρίτου | xronos.gr
ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΡΟΔΟΠΗΣ - ΡΑΔΙΟ ΧΡΟΝΟΣ 87.5FM

«Παρών» για τις εθνικές εκλογές 2023 δηλώνει ο Δημήτρης Χαρίτου

30/09/22 - 8:00
2342353-18_1.jpg

Ψέματα Μπακογιάννη για φράγμα Κομψάτου, υπεύθυνη η κυβέρνηση για τη σιδηροδρομική εγκατάλειψη, η ΝΔ επιδοτεί την οικονομική ελίτ σύμφωνα με τον πολιτικό

«Παρών» για τις εθνικές εκλογές 2023 ως υποψήφιος βουλευτής δήλωσε στο ράδιο Χρόνος 87.5fm ο νυν βουλευτής Ροδόπης Δημήτρης Χαρίτου. Σε αναλυτική του συνέντευξη στον Δήμο Μπακιρτζάκη, ο πολιτικός έκανε ένα σύντομο απολογισμό του πως πορεύτηκε από την εκλογή του μέχρι σήμερα, άσκησε δριμεία κριτική για τους πανελλαδικούς χειρισμούς της κυβέρνησης στην ενεργειακή κρίση, αλλά και τοπική κριτική σε δύο μείζονα θέματα της Θράκης, πρώτον την υπόσχεση κατασκευής φράγματος στον ποταμό Κομψάτο μέσω του Ταμείου Ανάκαμψης και δεύτερον τη σιδηροδρομική εγκατάλειψη της Θράκης με την απουσία επιβατικών τρένων από Δράμα έως Αλεξανδρούπολη.

«Έχω δώσει δείγμα γραφής για το πως πρέπει κανείς να κινείται και να πολιτεύεται στην περιοχή, πως πρέπει να αναδεικνύει σοβαρά θέματα και να υπερασπίζεται τα τμήματα της κοινωνίας που πραγματικά πλήττονται και το έχουν ανάγκη» υποστήριξε για την πορεία του ως εκλεγμένου βουλευτή από το 2019 μέχρι σήμερα και δεν έκρυψε πως «προφανώς υπάρχει προετοιμασία και προφανώς είμαι παρών» εννοώντας για τις εθνικές εκλογές του 2023 ως υποψήφιος. Όπως υποστήριξε, στο μεσοδιάστημα θα συνεχίζει να πορεύεται «με νηφαλιότητα, ωριμότητα, βάζοντας πάνω από όλα τις ανάγκες των πολλών και τα συμφέροντα του τόπου πορεύτηκα αυτά τα χρόνια».


Είναι πειστική λύση ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ;
Κληθείς να σχολιάσει γιατί ο ΣΥΡΙΖΑ ασκεί τόσο έντονη κριτική στην κυβέρνηση, ενώ κατ’ ομολογία και δικών του στελεχών δεν έλειψαν τα λάθη επί πρωθυπουργίας Αλέξη Τσίπρα, ο Δημήτρης Χαρίτου υποστήριξε πως η χώρα μας είναι σε εντελώς διαφορετική περίοδο σε σύγκριση με αυτή που πέρασε επί ΣΥΡΙΖΑ, καθώς τότε ήμασταν σε καθεστώς αυξημένης εποπτείας.

Αντίθετα σήμερα «η χώρα μας έχει στη διάθεσή της 31,5δις ευρώ μόνο από το Ταμείο Ανάκαμψης & Ανθεκτικότητας, έχει ανοικτούς 80 δις ευρώ Ευρωπαϊκούς Πόρους να αξιοποιήσει μέχρι το 2027, έχει χρηματοδότηση από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων σχεδόν με μηδενικά επιτόκια». Ωστόσο, όπως κατήγγειλε ο τοπικός βουλευτής «αυτή η κυβέρνηση είναι μία κυβέρνηση των λίγων, μίας μικρής οικονομικής ελίτ, που δυστυχώς καταδυναστεύει την πολύ μεγάλη πλειοψηφία της κοινωνίας και της υγιούς επιχειρηματικότητας, γιατί δεν σκύβει πάνω στις μεγάλες και πραγματικές ανάγκες που έχει η κοινωνία και η επιχειρηματικότητα».

Σε αυτό το σημείο υποστήριξε πως μοναδική λύση για τη χώρα είναι η αλλαγή κυβέρνησης στις εθνικές εκλογές. «Αν δεν υπάρχει συνολικά μία στροφή στην πορεία της χώρας, η όποια ανάκαμψη υπάρχει σε λίγο χρόνο θα εξασθενίσει κι η χώρα μας θα μπει πάλι στη δίνη του χρέους που δεν ξέρω που θα μας οδηγήσει. Υπάρχει ανάγκη να υπάρξει στροφή, για να ανακουφιστούν με άμεσα μέτρα όσα πραγματικά πλήττονται από την κρίση. Η κυβέρνηση τροφοδοτεί την αισχροκέρδεια, επιδοτεί –με λεφτά του ελληνικού λαού που μαζεύει από τους έμμεσους φόρους – πέντε οικογένειες σε βάρος της πλειοψηφίας του ελληνικού λαού. Παίρνουν τα χρήματα από το λαό κι επιστρέφουν στην κοινωνία ορισμένα ψίχουλα για να επιβιώσει» δήλωσε.

Χαρακτήρισε την κοινωνία οργισμένη και θυμωμένη για όσα συμβαίνουν τα τελευταία χρόνια, δεν φάνηκε να πείθεται από τις δημοσκοπήσεις πρόθεσης ψήφους αλλά αναγνώρισε πως «ενδεχομένως ακόμη δεν έχει πειστεί ότι υπάρχει ώριμη εναλλακτική λύση κι αυτό είναι δικό μας χρέος ως ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία, να πείσουμε ότι είμαστε έτοιμοι, ώριμοι με συνεκτικό, ρεαλιστικό, εφαρμόσιμο πρόγραμμα και καταλάβαμε από τα λάθη του παρελθόντος. Όμως είμαι βέβαιος ότι η μεγάλη πλειοψηφία της κοινωνίας αυτή τη στιγμή δεν αντέχει άλλο».


Ψέματα το φράγμα Κομψάτου;
Κληθείς να σχολιάσει την πρόσφατη υπόσχεση της προέδρου Διακομματικής Επιτροπής για την Ανάπτυξη της Θράκης Ντόρας Μπακογιάννη αναφορικά με την κατασκευή φράγματος στον ποταμό Κομψάτο με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης –σημειωτέον χωρίς να είναι καν επικαιροποιημένο το περιβαλλοντικό σκέλος της μελέτης- ο Δημήτρης Χαρίτου κατηγόρησε την πολιτικό για ψέματα και προεκλογικές υποσχέσεις.

Οι δηλώσεις της δεν συμβαδίζουν με την πραγματικότητα, υποστήριξε και περιέγραψε αναλυτικά το που βρισκόμαστε: «γνωρίζετε ότι όχι μία φορά, αλλά τουλάχιστον τρεις φορές, έχω παρέμβει στη Βουλή γι’ αυτό το θέμα κοινωνικής υποδομής, το οποίο θα δώσει πράγματι προοπτική στην περιοχή, γιατί είναι ένα έργο ζωτικής σημασίας που θα μπορέσει μακροπρόθεσμα να αρδεύσει σχεδόν 200.000 στρέμματα χωραφιών τα οποία σήμερα υποβαθμίζονται […]. Πολύ ωραία αυτά που ειπώθηκαν από την κα Μπακογιάννη, γιατί η πραγματικότητα είναι άλλη και θέλω να πάρω επίσημα απαντήσεις. Όταν λέει η κα Μπακογιάννη πως ένα έργο σκέφτονται να προχωρήσει μέσω ΣΔΙΤ, υπάρχουν ορισμένα στάδια. Πρέπει να εγκριθεί από τη Διυπουργική Επιτροπή ΣΔΙΤ αλλά εκεί δεν έχει γίνει τέτοια συζήτηση. Επομένως το ότι αποφασίστηκε είναι κάτι έωλο. Μάλιστα, για να φτάσει κάτι να συζητηθεί και να αποφασιστεί εκεί, πρέπει να περάσει από τη Γενική Γραμματεία Στρατηγικών Επενδύσεων. Και για να φτάσει εκεί πρέπει να υπάρξει μελέτη! Και ούτε τέτοια μελέτη υπάρχει γιατί δεν υπάρχει ανάδοχος μελετητής. Δηλαδή είμαστε στο σημείο να γίνει προκήρυξη του μελετητή… που θα ετοιμάσει τη μελέτη. Αλλά ακόμη δεν έχει προκηρυχθεί ο διαγωνισμός που θα ετοιμάσει τη μελέτη».

Συμπέρασμα του τοπικού βουλευτή είναι πως οι ανακοινώσεις της Διακομματικής είναι αναντίστοιχες με την πραγματικότητα. «Ο κόσμος έχει κουραστεί και δεν πιστεύει κανέναν» είπε χαρακτηριστικά.


“Σφυρίζει” αδιάφορα η κυβέρνηση για τα τρένα;
Αναφορικά με ένα άλλο μείζον ζήτημα της περιοχής, δηλαδή την απουσία επιβατικών δρομολογίων τρένων ουσιαστικά από το 2019, ο Δημήτρης Χαρίτου τοποθετήθηκε σχετικά σε συνεδρίαση του Κοινοβουλίου. «Έχετε την αποκλειστική ευθύνη για την σιδηροδρομική απομόνωση της Θράκης!» είπε με έμφαση προς την κυβέρνηση.

«Με τις ρυθμίσεις του νομοσχεδίου για τις υπεραστικές και αστικές οδικές μεταφορές, αλλά και τις διατάξεις για την αναδιοργάνωση ΟΣΕ και ΕΡΓΟΣΕ, τα λαϊκά στρώματα που κυρίως τα χρησιμοποιούν για τις μετακινήσεις τους ούτε πρόκειται να αισθανθούν καμία ελάφρυνση, ούτε βέβαια θα ανακουφιστούν από την ταλαιπωρία που υφίστανται από το σιδηροδρομικό δίκτυο στη Βόρειο Ελλάδα και ιδιαίτερα στη Θράκη το οποίο απαξιώνεται με συστηματικό τρόπο» ανέλυσε και συνέχισε: «έχετε οδηγήσει σε πλήρη σιδηροδρομική απομόνωση τη Θράκη, σε σιδηροδρομική εγκατάλειψη την περιοχή. Με πρόσχημα τη συντήρηση δήθεν των γραμμών εδώ και τρία χρόνια διακόψατε τα δρομολόγια πλην ενός ημερησίως στη διαδρομή Θεσσαλονίκη - Κομοτηνή - Αλεξανδρούπολη - Ορμένιο. Όταν μέχρι το 2008 υπήρχαν ημερησίως οκτώ δρομολόγια χρονικής διάρκειας 4 ωρών και 45 λεπτών, ο μισός χρόνος από αυτόν που απαιτείται σήμερα».

«Δεν σφυρίζει το τρένο σε Ξάνθη και Κομοτηνή και δεν υπάρχει προσωπικό στους σταθμούς που έχουν απομείνει. Οι επιβάτες μεταφέρονται με λεωφορεία από Δράμα σε Αλεξανδρούπολη ή mini bus από Ξάνθη και Κομοτηνή προς Αλεξανδρούπολη με ελάχιστους επιβάτες, σε ορισμένες περιπτώσεις άδεια, αφού πληρώνει ο ΟΣΕ, δηλαδή το ελληνικό δημόσιο, τις εταιρείες μεταφοράς» περιέγραψε καταληκτικά την κατάσταση και ζήτησε άμεσες ενέργειες για την επισκευή του σιδηρόδρομου και την επιστροφή των καθημερινών επιβατικών δρομολογίων.
 

Ακολουθήστε το xronos.gr στο Google News

Ροή Ειδήσεων

xronos
xronos.gr