Χρ. Τοψίδης: Με σταθερά βήματα και πνεύμα συνεργασίας η Περιφέρεια ΑΜΘ αλλάζει
Την εκδήλωση οργανώνει η ΔΚΕΠΠΑΚ, υπό την καλλιτεχνική διεύθυνση του Δημήτρη Σβυντρίδη
Συναυλία με τo quintetto contraVento θα δοθεί το Σάββατο 27 Οκτωβρίου, στις 8.30 μ.μ., στο πρώην ΡΕΞ, στα πλαίσια του Κύκλου Συναυλιών Μουσικής Δωματίου 2018 – 19, που οργανώνει η ΔΚΕΠΠΑΚ, υπό την καλλιτεχνική διεύθυνση του Δημήτρη Σβυντρίδη.
Το quintetto contraVento με την ιδιαίτερη σύνθεση: Εύη Δελφινοπούλου (βιολί), Δημοσθένης Φωτιάδης (βιόλα), Dmitry Gudimov (βιολοντσέλο), Ευγένιος Πολίτης (κοντραμπάσο) και Χριστίνα Σιδηροπούλου (πιάνο), δημιουργήθηκε ενσωματώνοντας τις ποικίλες πολυετείς συνεργασίες, τη φιλία των μελών του και την αγάπη για τη συνεργατική μουσική. Με σκοπό να πραγματώσει ταξίδια στον χωροχρόνο της μουσικής δωματίου, διερευνά άγνωστες πτυχές της, εστιάζοντας σε σπάνια έργα της ιδιαίτερης σύνθεσής του, διαθέτοντας την ευελιξία να μετασχηματίζεται, ανάλογα με το είδος των ερμηνευτικών του στόχων.
Αποτελείται από καταξιωμένους μουσικούς της Κρατικής Ορχήστρας Θεσσαλονίκης και διδάσκοντες του Τμήματος Μουσικής Επιστήμης και Τέχνης του Πανεπιστημίου Μακεδονίας, με πολυδιάστατη καλλιτεχνική δραστηριότητα ως σολίστες, μέλη συνόλων μουσικής δωματίου και ορχηστρών σε Ελλάδα και εξωτερικό, βραβεία και διακρίσεις, και έντονη διδακτικό και ερευνητικό έργο. Στις μέχρι σήμερα εμφανίσεις του έχει παρουσιάσει έργα των Johann Nepomuk Hummel, Franz Schubert, Louise Farrenc καθώς και Gioacchino Rossini.
Φτιαγμένα ...από την ύλη των ονείρων… είναι τα δύο άγνωστα αλλά έξοχα κουιντέτα. Το Κουιντέτο έργο 16 σε ντο ελάσσονα, του Γερμανού Hermann Goetz (1840-1876) και το Κουιντέτο έργο 3 σε μι ελάσσονα του Αυστριακού Josef Labor (1842-1924). Στην ρομαντική τους υφή αντιπαρατίθενται, συναρμόζονται και μεταπλάθονται πλήθος μουσικο-ποιητικών ποιοτήτων και ψυχοσυναισθηματικών εκφράσεων.
Ο λυρισμός και η ενάργεια, η δεξιοτεχνία και η απλότητα, το δράμα και η κωμωδία, ο σαρωτικός δυναμισμός και οι συναρπαστικές μελωδίες, η θλίψη και η χαρά, το ξέσπασμα και η ευγενής πραότητα, η σοβαρότητα και το χιούμορ, η ζεστασιά, η τρυφερότητα, οι αιχμές και η σοβαρότητα, η αθωότητα, το διαβολικό, το φως και το σκοτάδι, η εσωστρέφεια και η εξωστρέφεια.
Η Εύη Δελφινοπούλου γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη. Είναι απόφοιτος του Κρατικού Ωδείου Θεσσαλονίκης, τάξη Κ. Πατσαλίδη, και της Ανώτατης Μουσικής Ακαδημίας του Graz της Αυστρίας, τάξη Χρ. Πολυζωίδη. Διετέλεσε μέλος της Συμφωνικής Ορχήστρας του Graz, με την οποία εμφανίστηκε ως σολίστ, αποσπώντας ευμενέστατες κριτικές του Αυστριακού τύπου. Υπήρξε ιδρυτικό μέλος της Συμφωνικής Ορχήστρας του Δήμου Θεσσαλονίκης. Είναι μέλος της Κρατικής Ορχήστρας Θεσσαλονίκης.
Ο Δημοσθένης Φωτιάδης σπούδασε στο Κρατικό Ωδείο Θεσσαλονίκης βιόλα, ανώτερα θεωρητικά και διεύθυνση ορχήστρας και συνέχισε τις σπουδές του στη Hochschule für Musik, Münster. Αποφοίτησε με άριστα από το Τμήμα Μουσικής Επιστήμης και Τέχνης του Πανεπιστημίου Μακεδονίας. Έλαβε Μεταπτυχιακό Τίτλο Σπουδών και σήμερα είναι υποψήφιος διδάκτορας στο Α.Π.Θ. με ερευνητικό αντικείμενο τις μυοσκελετικές διαταραχές των μουσικών των συμφωνικών ορχηστρών.
Ο Dmitry Gudimov κατάγεται από την Μόσχα. Αρίστευσε στο Κρατικό Μουσικό Σχολείο A. Khachaturian και διακρίθηκε στο Ανώτερο Κρατικό Μουσικό Κολέγιο Gnessin, στην τάξη του Α. Benditski. Σπούδασε με υποτροφία του δήμαρχου της Μόσχας στην Κρατική Μουσική Ακαδημία Gnessin, στην τάξη του Β. Scoblo, αποφοιτώντας με Ανώτατο Δίπλωμα το 1996. Από το 2016 είναι Διδάκτορας του Κρατικού Ινστιτούτου Μουσικολογίας της Μόσχας.
O Eυγένιος Πολίτης γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη το 1958. Πήρε δίπλωμα κοντραμπάσου από την Ανώτατη Σχολή Μουσικής και Παραστατικών Τεχνών της Βιέννης, σπουδάζοντας με τον καθηγητή Heinrich Schneikart (1978-1985). Από το 2003 διδάσκει κοντραμπάσο και μουσική δωματίου στο Τμήμα Μουσικής Επιστήμης και Τέχνης, της Σχολής Κοινωνικών, Ανθρωπιστικών Επιστημών και Τεχνών, του Πανεπιστήμιου Μακεδονίας, του οποίου διατελεί πρόεδρος.
Η Χριστίνα Σιδηροπούλου γεννήθηκε στην Κομοτηνή. Είναι κάτοχος Μεταπτυχιακού Τίτλου στη Μουσική Ερμηνεία - Μaster of Music του London College of Music του Πανεπιστημίου Τhames Valley με ειδικεύσεις Πιάνο, τάξεις Ι. Kennaway και R. Terroni, Μουσική Δωματίου, Συνοδεία, Ανάλυση, και Μουσική του 20ου αιώνα υπό τον P. Mead και διατριβή στην Ψυχολογία της Μουσικής Εκτέλεσης, Διπλώματος Licentiateship in Piano Performance του ΤVU, Διπλώματος Πιάνου, Άριστα- Βραβείο, τάξη Π. Δημητριάδη από το Σύγχρονο Ωδείο Θεσσαλονίκης, Ανώτερων Θεωρητικών και Πτυχιούχος Φιλοσοφίας, Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας της Φιλοσοφικής Σχολής του Α.Π.Θ. Eίναι διδάσκουσα και Υ.Δ. του Τμήματος Μουσικής Επιστήμης και Τέχνης, της Σχολής Κοινωνικών, Ανθρωπιστικών Επιστημών και Τεχνών, του Πανεπιστημίου Μακεδονίας.
Ακολουθήστε το xronos.gr στο Google News