Ο Αριστοτέλης Ρήγας στην Πολιτιστική Κίνηση
1η διάκριση: Μαθητές εργάστηκαν σε επιχειρήσεις της Ιταλίας κι έλαβαν τις καλύτερες κριτικές και πρόταση για δουλειά
Το 1ο ΕΠΑΛ Κομοτηνής βρίσκει το "κλειδί" στην ανεργία, εκπαιδεύοντας μαθητές με καινοτόμες ιδέες αλλά που ...πιάνουν τα χέρια τους.
Το μεσημέρι της Πέμπτης 1 Ιουνίου, το σχολείο, διοργάνωσε ημερίδα προβολής και διάχυσης των αποτελεσμάτων του ευρωπαϊκού προγράμματος Δια Βίου Μάθησης ERASMUS+ «Πρακτική άσκηση μαθητών 1ου ΕΠΑΛ Κομοτηνής σε επιχειρήσεις της Ιταλίας (Ρίμινι)». Εκτός από τους μαθητές που συμμετείχαν στην πρακτική εκτός συνόρων, βραβεύτηκε και η ομάδα μαθητών που έφτιαξε τον δικό της σεισμογράφο από το μηδέν.
Η υπεύθυνη ευρωπαϊκών προγραμμάτων του σχολείου, Μαρία Σταθοπούλου, μας ενημερώνει σχετικά. "Κάνουμε τη δράση από το 2009 μέχρι σήμερα, που περιλαμβάνει πρακτική άσκηση των μαθητών σε επιχειρήσεις της Ιταλίας.
Το πρόγραμμα επιχορηγήθηκε πλήρως από την ΕΕ και στο πλαίσιο αυτού δέκα μαθητές και δύο μαθήτριες επωφελήθηκαν με πρακτική άσκηση στο εξωτερικό και έλαβαν τα αντίστοιχα πιστοποιητικά. Το πρόγραμμα Erasmus+ δίνει νέες ευκαιρίες στους μαθητές, για να εργαστούν στο εξωτερικό και να εμπλουτίσουν το χαρτοφυλάκιό τους με πλήθος πιστοποιητικών". Η ίδια χαρακτηρίζει την "τεχνική εκπαίδευση ως το κλειδί για την ανάπτυξη, καθώς αναπτύσσονται ολοένα και νέες δεξιότητες που απαιτούνται για την ανάπτυξη. Τα πάντα αλλάζουν και χρειαζόμαστε καταρτισμένους τεχνίτες, που να μπορούν να ανταποκριθούν στις διαρκείς εξελίξεις".
Εκεί και ο διευθυντής του σχολείου Σταμάτης Κιουτσούκης συμπληρώνει πως "ολοκληρώσαμε αυτό που είχε αποφασίσει στις 25 Σεπτεμβρίου ο σύλλογος καθηγητών, δηλαδή την υλοποίηση ενός προγράμματος Erasmus με σκοπό την επαγγελματική κατάρτιση των μαθητών μας στο Ρίμινι Ιταλίας. Έχοντας την επίγνωση της αξίας αυτών των προγραμμάτων, κι εφόσον υπάρχουν άξιοι συνάδελφοι, δίνουμε ευκαιρίες στους μαθητές".
Στους μαθητές απευθύνθηκε και η προϊσταμένη Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης νομού Ροδόπης, Μαίρη Κοσμίδου, που μίλησε για την αξία της εκπαίδευσης και την προσπάθεια των μαθητών "που έδωσαν τον καλύτερο εαυτό τους". Απευθυνόμενη προς τους μαθητές είπε: "Ο έπαινος δεν είναι ένα απλό χαρτί, είναι αποτύπωση του κόπου σας και επιστέγασμα της επιτυχίας σας. Την τυπική εκπαίδευση την παίρνουμε μέσα στο σχολείο και στο εργαστήριο, την άτυπη όμως μέσα από αυτές τις εκπαιδευτικές δράσεις".
Οι Πασχάλης Μυστακίδης, Κωνταντίνα Χατζοπούλου, Αλέξανδρος Αλεξίου, Κωνσταντίνος Δαλθανάσης, Θανάσης-Βασίλης Τσόνιας, Αχμέτ Ονούρ, Γιάννης Παπαγιάννης, Αμέτ Αλπάι, Ντικιτζή Μουσταφά, Αχμέτ Απτουλαζίζ, Αλή Σελτσούκ, Ουστά αλή Γκιουλμπέν, ήταν οι μαθητές που συμμετείχαν στο πρόγραμμα και τους απονεμήθηκαν ευρωπαϊκά πιστοποιητικά κινητικότητας και εργασιακής εμπειρίας και φάκελοι με πιστοποιητικά συμμετοχής στην κινητικότητα .
Διευκρινίζουμε ότι οι μαθητές εργάστηκαν κανονικά, σε καθημερινό οκτάωρο, σε γνωστές επιχειρήσεις της Ιταλίας, οι οποίες μάλιστα τους πρότειναν εργασία για έναν χρόνο, αποδεικνύοντας ότι ήταν αποδοτικοί! Πιο αναλυτικά, οι μαθητές δούλεψαν στις επιχειρήσεις Silectra και Stefano Bugli, δηλαδή σε μεγάλα εργοστάσια κατασκευής ηλεκτρολογικών πινάκων και πινάκων αυτοματισμού πάσης φύσεως, στην πολυεθνική TREVI -ηλεκτρικές ηλεκτρονικές συσκευές smartwatch, σε computer shop για επισκευή λάπτοπ, υπολογιστών και άλλων συσκευών, σε γκαράζ Klod23 και AUTODEL και στην εταιρία AURORA Eurocooling, χωρισμένοι στις εταιρίες ανάλογα με τις ειδικότητές τους.
Φτιάξε το δικό σου σεισμογράφο
Παράλληλα, βραβεύτηκαν οι μαθητές Πάρης Τζελέπης, Αμέτ Τεομάν, Αλεξίου Αλέξανδρος, Απτουραχμάν Βεϊσέλ, Αχμέτ Ερκάλ, Μολλά Ιμπράμ Ταρήκ, Σαϊτ Χαλήλ Οζνούρ, Αλέξανδρος Μαγδάλας, Μανώλης Φράγκατζης, οι οποίοι μαζί με τους συντονιστές καθηγητές τους Βαγγέλης Μισιρλής, Θανάσης Κασάπης, Χριστόδουλος Αξιωτίδης, διακρίθηκαν στον εκπαιδευτικό διαγωνισμό «Φτιάξε το δικό σου σεισμογράφο». Συγκεκριμένα τα παιδιά μπήκαν μέσα στη δεκάδα καλύτερων σεισμογράφων σε όλη την Ελλάδα!
Ο εκπαιδευτικός διαγωνισμός «Φτιάξε το δικό σου σεισμογράφο», που απευθύνονταν σε μαθητές Γυμνασίου και Λυκείου πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού προγράμματος Erasmus+ «Schools Study Earthquakes» και του ευρωπαϊκού έργου «Ark of Inquiry» από την Ελληνογερμανική Αγωγή και το Γεωδυναμικό Ινστιτούτο του Εθνικού Αστεροσκοπείου Αθηνών. Στον εκπαιδευτικό διαγωνισμό συνολικά έλαβαν μέρος 25 σχολικές ομάδες με τη συμμετοχή 147 μαθητών/μαθητριών και 39 εκπαιδευτικών από γυμνάσια και λύκεια όλης της χώρας.
Ακολουθήστε το xronos.gr στο Google News