Χρ. Τοψίδης: Με σταθερά βήματα και πνεύμα συνεργασίας η Περιφέρεια ΑΜΘ αλλάζει
Τουλάχιστον οκτώ ισόπεδες διαβάσεις τρένων στο Νομό, με σοβαρά ερωτηματικά για την ασφάλειά τους
Με τον πλέον τραγικό τρόπο ήρθε στην επικαιρότητα το ζήτημα ασφάλειας των τρένων και των σιδηροδρομικών γραμμών στη χώρα μας. Δυστυχώς, οι περισσότεροι… «ανακάλυψαν» ότι συντρέχουν εγκληματικά ζητήματα ασφάλειας μόνο αφότου θρηνήσαμε δεκάδες συμπολίτες μας στα Τέμπη.
Όσοι διαχρονικά διαβάζουν τον «Χ», γνωρίζουν πως ανά τακτά χρονικά διαστήματα, με αυτοψίες σε πόλη και χωριά, καταγράφηκαν τα πραγματικά δεδομένα: αφύλαχτες ισόπεδες σιδηροδρομικές διαβάσεις, διαβάσεις με αυτόματες μπάρες που δεν λειτουργούν, προπολεμική σιδηροδρομική χάραξη γεμάτη σημεία καρμανιόλες, έλλειψη σύγχρονων μέσων ελέγχου, καθώς επίσης λεηλατημένοι κι αφημένοι στη μοίρα τους σταθμοί παντού, ιδίως στα χωριά, ενώ στην Κομοτηνή μόνο μερικά κτίρια έχουν απομείνει ανέπαφα.
Αυτή είναι η πραγματικότητα του σιδηρόδρομου στη Ροδόπη, ενός δικτύου που εδώ και πολλά χρόνια έχει εγκαταλειφτεί τόσο πολύ, που επί τρία χρόνια… δεν είχε καθόλου δρομολόγια, ενώ όσα εκτελούνται πλέον είναι μεμονωμένα.
Κίνδυνος θάνατος στις διαβάσεις
Τουλάχιστον οκτώ ισόπεδες διαβάσεις υπάρχουν στο σιδηρόδρομο της Ροδόπης. Αυτό, πολύ απλά, σημαίνει ότι η χάραξη τέμνεται από δρόμο. Σε μερικές περιπτώσεις, κυρίως στις δύο διαβάσεις της Κομοτηνής, υπάρχουν αποτρεπτικές μπάρες, αλλά αρκετές φορές έχουν καταγραφεί σε βίντεο δυσλειτουργίες με τις μπάρες να μην κατεβαίνουν καθόλου ή να αργούν.
Τα πράγματα είναι ακόμη χειρότερα στα χωριά, όπου ή δεν υπάρχουν καθόλου μπάρες ή αυτές δεν λειτουργούν. Το 2018 78χρονος οδηγός έχασε τη ζωή του, όταν συγκρούστηκε στο ύψος των Δουκάτων με διερχόμενο τρένο. Κι ενώ μπορεί να παραβίασε τον ΚΟΚ, αφού υπήρχε ΣΤΟΠ στο σημείο, μόλις μία από τις δύο αποτρεπτικές μπάρες είχε κατέβει.
Το δρομολόγιο των τρένων στη Ροδόπη περνάει από δρόμους με αρκετή κίνηση οχημάτων, καθώς σε αδρές γραμμές έχει ως εξής: Νότια από Αμαξάδες – Κοπτέρο – Ίασμος (ισόπεδη διάβαση) – Πολύανθος – νότια από Ληνό, Σώστη, βόρεια από Μελέτη (ισόπεδη στο ύψος της Μαξιμιανούπολης) – μεταξύ Υφαντών και Ηφαίστου – νότια της Κομοτηνής (δύο ισόπεδες διαβάσεις) – βόρεια από τα Δουκάτα (ισόπεδη διάβαση) – Καλλιθέα – Βόρεια της Βέννας (ισόπεδη διάβαση) – Σαλμώνη-Λοφάριο (ισόπεδη διάβαση), μεταξύ Αετοκορυφής-Μέστης και Χαμηλού – προς Συκορράχη κι έπειτα στον Έβρο.
Οι αρμόδιοι πρέπει άμεσα να πράξουν τα δέοντα, εγγυώμενοι την ασφάλεια των επιβατών.
Ακολουθήστε το xronos.gr στο Google News