Αναζητεί λύσεις στο ...χάος της αφίσας και του ενοικιαστηρίου | xronos.gr
Η "ΧΡΥΣΗ ΤΟΜΗ" ΜΕΤΑΞΥ ΥΠΑΙΘΡΙΑΣ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗΣ ΚΑΙ ΑΝΕΞΕΛΕΓΚΤΗΣ ΑΦΙΣΟΚΟΛΛΗΣΗΣ

Αναζητεί λύσεις στο ...χάος της αφίσας και του ενοικιαστηρίου

21/09/17 - 11:00

Το δημοτικό συμβούλιο στην τελευταία συνεδρίασή του προχώρησε στον καθορισμό των θέσεων υπαίθριας διαφήμισης

Μία τάξη στο χάος της παράνομης και ανεξέλεγκτης αφισοκόλλησης επιχειρεί να βάλει ο Δήμος Κομοτηνής. Το φαινόμενο παρατηρήθηκε έντονο με αφορμή την έλευση των νέων φοιτητών του Δημοκριτείου Πανεπιστημίου Θράκης και την παρουσία των χιλιάδων ενοικιαστηρίων σε κάθε γωνιά της πόλης. Πάνω σε κολώνες οδοφωτισμού, σε κολώνες σήμανσης, σε κλειστά καταστήματα και περίπτερα, σε τοίχους δημοσίων κτιρίων, σε τηλεφωνικούς θαλάμους ακόμα και πάνω στα φανάρια των δρόμων, ασυνείδητοι συμπολίτες μας τοποθέτησαν ενοικιαστήρια μη σεβόμενοι τον δημόσιο χώρο και παρανομώντας εξόφθαλμα.

Όμως ποιος να τους τιμωρήσει; Και δεν είναι οι μοναδικοί, αφού το πρόβλημα της ανεξέλεγκτης αφισοκόλλησης είναι διαχρονικό με επαγγελματίες να διαφημίζουν προϊόντα και υπηρεσίες παράνομα, ρυπαίνοντας κεντρικά και όχι μόνο σημεία της Κομοτηνής. Και το χειρότερο όλων είναι ότι όσοι αναρτούν αφίσες και ενοικιαστήρια, όταν παρέλθει ο χρόνος που αυτά τους είναι χρήσιμα για να διαφημίσουν αυτό που θέλουν, δεν φροντίζουν, τουλάχιστον, να τα απομακρύνουν παρά τα αφήνουν να σκίζονται, να βρέχονται και τελικά να βρωμίζουν την πόλη. 


Η "χρυσή τομή" μεταξύ υπαίθριας διαφήμισης και ανεξέλεγκτης αφισοκόλλησης κατά την δημοτική αρχή βρίσκεται στον καθορισμό των θέσεων υπαίθριας διαφήμισης. Σε αυτόν τον καθορισμό προχώρησε στην τελευταία συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου, με τον δήμαρχο Γιώργο Πετρίδη να εξηγεί τα παρακάτω: "Θέλουμε τις θέσεις αυτές να είναι ορατές σε αυτόν που θέλει να δημοσιοποιήσει κάτι δια μέσω αυτού. Είναι ενοικιαζόμενες, ενώ αν είναι για κάποιον κοινωφελή σκοπό προφανώς δεν πληρώνονται. Αν δεν είναι κερδοσκοπικού περιεχομένου η εκδήλωση και κάποιες από αυτές τις θέσεις είναι διαθέσιμες μπορούν να μπουν. Δεν προβλέπεται κάτι περαιτέρω από την νομοθεσία για δημόσια ανάρτηση εκδηλώσεων είτε κερδοσκοπικού είτε μη κερδοσκοπικού περιεχομένου".  


Στην εισήγηση του δημάρχου παρενέβη η Φελίνα Καζάκου για να θυμίσει σε όλους ότι υπάρχουν σταντ υπαίθριας διαφήμισης, τα οποία μάλιστα πληρώθηκαν από ευρωπαϊκό πρόγραμμα. "Τα σταντ αυτά που είναι τοποθετημένα ακόμη επί εποχή URBAN είναι αυτά που ορίζονται για την υπαίθρια διαφήμιση, δηλαδή μπορεί κάποιος να πάει να αναρτήσει. Αναφέρομαι σε αυτά τα τρία τέσσερα που υπάρχουν επί της πλατείας Ειρήνης, τους τριγωνικούς πύργους", είπε και η κα Καζάκου και πρόσθεσε το "καρφί" της προς τους υπευθύνους της καθαριότητας "απλά θα ήταν χρήσιμο αυτά καμιά φορά να τα καθαρίζουμε για να έρχονται οι νέες διαφημίσεις και ενοικιαζόμενα και να είναι ευπρεπή".


Ο καθορισμός των θέσεων υπαίθριας διαφήμισης από μόνος τους δεν είναι αρκετός για να βάλει μία τάξη στην ανεξέλεγκτη αφισοκόλληση. Απαιτούνται δραστικότερα μέτρα και αυτά μπορούν να προκύψουν μόνο μέσα από τον έλεγχο, που απουσιάζει από κάθε έκφανση της τοπικής πραγματικότητας. 
 

Ακολουθήστε το xronos.gr στο Google News

Ροή Ειδήσεων

xronos
xronos.gr