Χρ. Τοψίδης: Με σταθερά βήματα και πνεύμα συνεργασίας η Περιφέρεια ΑΜΘ αλλάζει
Στo πλαίσιo του Ευρωπαϊκού προγράμματος Erasmus+ με τίτλο “Environmental Green Gate Schools”
Στo πλαίσιo του δεύτερου εγκεκριμένου Ευρωπαϊκού προγράμματος του 4ου Γυμνασίου Κομοτηνής πραγματοποιήθηκε επίσκεψη στο σχολείο Kaunas Juozas Urbsys Catholic Basic School την εβδομάδα από 18 έως 25 Μαΐου 2019. Η επίσκεψη αφορά την σύμπραξη σχολείων από την Γαλλία, την Ιταλία, την Γερμανία, την Λιθουανία, την Ρουμανία και του σχολείου μας. Το θέμα της συνάντησης ήταν η συζήτηση πάνω σε περιβαλλοντικά θέματα και ειδικότερα πάνω στην συντήρηση των πράσινων τοίχων όσον αφορά το πότισμά τους καθώς και την ανάδειξή τους μέσω του φωτισμού.
Την επίσκεψη αυτή περιγράφουν ως παρακάτω: "Την Δευτέρα 20/05/2019 το σχολείο της Λιθουανίας οργάνωσε μία υποδοχή που περιλάμβανε παραδοσιακά τραγούδια και χορούς της Λιθουανίας, καθώς και μάθημα παραδοσιακών χορών από τη χορογράφο του σχολείου.
Αξίζει να σημειωθεί ότι στο σχολείο επικρατούσε ένα ευχάριστο κλίμα αφού ήταν καθαρό και διακοσμημένο με έργα παιδιών, υπήρχαν αίθουσες εξοπλισμένες με διαδραστικούς πίνακες, αίθουσα βιβλιοθήκης και αίθουσες για κάθε μάθημα καθώς και εστιατόριο.
Μετά το τέλος της εκδήλωσης υποδοχής, επισκεφθήκαμε το Ινστιτούτο Kaunas College of Forestry and Environmental Engineering με λεωφορείο που μας διέθεσε ο Δήμος για όλες τις μετακινήσεις μας και παρακολουθήσαμε διάλεξη σχετικά με δημιουργία διάφορων πράσινων τοίχων, τις διάφορες τεχνικές κατασκευής τους, τις προδιαγραφές των φυτών που προσφέρονται για τη δημιουργία του. Στη συνέχεια σειρά είχε ο βοτανικός κήπος του Βιτάουτας. Ξενάγηση σε επιλεγμένα παρτέρια από υπεύθυνους του κήπου, με συλλογές ποικιλιών που ήταν ολάνθιστες αυτή την εποχή όπως τα ροδόδεντρα οι παιωνίες και οι τουλίπες καθώς και σε θερμοκήπια με τροπικά φυτά κλπ.
Οι μαθητές συμμετείχαν σε εργαστήριο ανακύκλωσης που οργάνωσε ο Βοτανικός κήπος σχετικά με την κατασκευή ανακυκλωμένου χαρτιού. Την ίδια μέρα επισκεφθήκαμε και τον δρυμό του Cade Valley που φιλοξενεί ένα σπάνιο ενδημικό φυτό το cade ή αλλιώς red juniper που είναι η άρκευθος, είδος κωνοφόρου με ιδιαίτερα αρωματικούς σπόρους. Η επίσκεψη στο δρυμό ακολούθησε ένα ειδικά διαμορφωμένο μονοπάτι που οδηγεί μέσα από το δάσος σε τεχνητή λίμνη που δημιουργήθηκε με φράγμα στον ποταμό Νέμουνα εξυπηρετώντας ενεργειακές ανάγκες.
Την Τρίτη η μέρα ξεκίνησε με εργαστήριο στο σχολείο, δηλ. δημιουργία πράσινων συνθέσεων με παχύφυλλα από διακρατικές ομάδες μαθητών. Στη συνέχεια παρουσιάστηκαν οι εργασίες των μαθητών πάνω στο σύστημα φωτισμού και ποτίσματος του πράσινου τοίχου κάθε σχολείου καθώς και η μέχρι τώρα πορεία υλοποίησής του προγράμματος. Στη συνέχεια επισκεφθήκαμε το Τρακάι, με σύντομη στάση στη διαδρομή και ξενάγηση στο λόφο των Αγγέλων με ξύλινες αναπαραστάσεις Αγγέλων, δημιουργίες των Καράϊμ, νομαδικής φυλής που κατοικεί στην περιοχή για 600 χρόνια. Επισκεφθήκαμε το καλοδιατηρημένο κάστρο στην όχθη του ποταμού στην συνέχεια παρακολουθήσαμε εργαστήριο παρασκευής του παραδοσιακού εδέσματος κιμπίν.
Την Τετάρτη πραγματοποιήθηκε εκδρομή και ξενάγηση στο Βίλνιους, την πρωτεύουσα της Λιθουανίας. Επισκεφθήκαμε και ξεναγηθήκαμε στο αναστηλωμένο παλάτι του Βασιλιά Γκετιμίνα γνωρίσαμε τις ιστορικές του περιπέτειες και στη συνέχεια περπατήσαμε στο ιστορικό κέντρο, με την χαρακτηριστική αρχιτεκτονική και τους εντυπωσιακούς καθεδρικούς ναούς, διαφορετικών αρχιτεκτονικών, δογμάτων και ρυθμών.
Την Πέμπτη πραγματοποιήθηκε ξενάγηση στο Ιστορικό κέντρο του Κάουνας με τους μαθητές να συμμετέχουν σε ένα διαδραστικό παιχνίδι με εφαρμογή Qr Codes σε κινητά με την οποία έπρεπε να συλλέξουν πληροφορίες για τα μνημεία της πόλης. Με αυτόν τον τρόπο οι μαθητές και ξεναγήθηκαν αλλά και γνώρισαν την ιστορία της πόλης.
Την Παρασκευή οι αντιπροσωπείες των σχολείων συναντήθηκαν στη βιβλιοθήκη του σχολείου για να συζητήσουν την πορεία του προγράμματος, να οριστούν οι δραστηριότητες για το επόμενο έτος, να προγραμματιστούν οι επόμενες συναντήσεις και να γίνει ο απολογισμός του πρώτου έτους. Την ίδια ώρα οι μαθητές συμμετείχαν σε δραστηριότητες - παιχνίδια σε σχέση με τη θεματολογία του προγράμματος. Στη συνέχεια έγινε ο απολογισμός του προγράμματος και η αξιολόγησή του με την συμπλήρωση on line ερωτηματολογίων. Το απόγευμα έγινε το αποχαιρετιστήριο πάρτι όπου οι αντιπροσωπείες χόρεψαν και δίδαξαν η μία στην άλλη τους δικούς της παραδοσιακούς χορούς.
Θα πρέπει να σημειώσουμε ότι ήταν μια συνάντηση ιδιαίτερα περιεκτική και πλούσια σε δραστηριότητες σχεδιασμένες να προωθήσουν τόσο το γνωστικό σκοπό του προγράμματος όσο και τη σύσφιξη των σχέσεων των συμμετεχόντων καθώς και την γνωριμία με την ιδιαίτερη κουλτούρα και φυσιογνωμία της χώρας. Υπήρξε άριστη οργάνωση, πολλές και διαφορετικές δράσεις και άριστη αξιοποίηση του χρόνου παραμονής. Οι μαθητές έφυγαν ενθουσιασμένοι από τη φιλοξενία των οικογενειών και από τον πολιτισμό της καθημερινότητας στη Λιθουανία".
Ακολουθήστε το xronos.gr στο Google News