Φοβούνται να οδηγήσουν στην Εγνατία Οδό, «καμικάζι» κινούνται ανάποδα στον αυτοκινητόδρομο | xronos.gr
ΜΕΤΑ ΤΑ ΘΑΝΑΤΗΦΟΡΑ ΤΡΟΧΑΙΑ

Φοβούνται να οδηγήσουν στην Εγνατία Οδό, «καμικάζι» κινούνται ανάποδα στον αυτοκινητόδρομο

15/07/23 - 8:00
Φοβούνται να οδηγήσουν  στην Εγνατία Οδό,  «καμικάζι» κινούνται ανάποδα  στον αυτοκινητόδρομο

«Κάνουμε κινήσεις για να το αντιμετωπίσουμε» γνωστοποιεί στο ράδιο Χρόνος 87.5fm ο διευθύνων σύμβουλος της Εγνατίας Οδού ΑΕ

Άλλα ζητήματα: τι συμβαίνει με ασφαλτικά, σταθμούς εξυπηρέτησης αυτοκινητιστών και χρέωση διοδίων

Χρήστες της Εγνατίας Οδού φοβούνται να κυκλοφορήσουν μέσω του αυτοκινητοδρόμου στη Θράκη, εξαιτίας διακινητών -αλλοδαπών και ημεδαπών- μη νόμιμων μεταναστών, που κινούνται ανάποδα στο οδόστρωμα, προκειμένου να αποφύγουν τη σύλληψή τους.

Το φαινόμενο έχει οδηγήσει τους τελευταίους μήνες, μετά από τραγικές μετωπικές συγκρούσεις με διακινητές, στο θάνατο δύο ανδρών, ενός 70χρονου πρόσφατα στον κόμβο Αρδανίου κι ενός 46χρονου τον Απρίλιο στο τμήμα Κομοτηνή-Αλεξανδρούπολη. Κι οι δύο τους ήταν οικογενειάρχες, πατέρες, σύζυγοι που πήγαιναν στην εργασία τους. Στο ένα τροχαίο μάλιστα, έχασαν τη ζωή τους και τέσσερις μετανάστες, ενώ κατά το παρελθόν έχουν συμβεί κι άλλα θανατηφόρα τροχαία με θύματα διακινούμενους.

Από το πρόσφατο δυστύχημα, που στέρησε τη ζωή σε 70χρονο Εβρίτη, όταν συγκρούστηκε μετωπικά με αλλοδαπό διακινητή (φωτογραφία e-evros.gr)



Στο μεσοδιάστημα το ζήτημα έχει σημάνει κόκκινο συναγερμό στην Ελληνική Αστυνομία, η οποία βρίσκεται μπροστά σε ένα πολύ δύσκολο γρίφο, καθώς οι διακινητές είτε μπαίνουν ανάποδα στους κόμβους (συμπεριφορά που θεωρητικά μπορεί να αποφευχθεί με τη χρήση ανάποδων καρφιών) είτε κάνουν αναστροφή ενώ κινούνται κανονικά (συμπεριφορά που θεωρείται σχεδόν αδύνατο να αντιμετωπιστεί).

Η θέση της Εγνατίας Οδού
Για το επίμαχο θέμα τοποθετήθηκε στο ράδιο Χρόνος 87.5fm ο διευθύνων σύμβουλος της Εγνατίας Οδού ΑΕ Κωνσταντίνος Κουτσούκος. «Είναι ένα καινούργιο φαινόμενο, το παρακολουθούμε και κάνουμε κινήσεις για να το αντιμετωπίσουμε» σημείωσε και πρόσθεσε τα εξής: «Αυτό, όμως, που πρέπει να γίνει αντιληπτό είναι ότι, όταν ένας άνθρωπος, ο διακινητής, ξαφνικά αποφασίζει να κάνει αναστροφή και να οδηγήσει ανάποδα σε οποιοδήποτε σημείο του αυτοκινητόδρομου, όπως καταλαβαίνετε δεν μπορούμε να αντιμετωπίσουμε όλες τις περιπτώσεις».

Σύμφωνα με τον Κωνσταντίνο Κουτσούκο «γίνεται μία μεγάλη προσπάθεια με την Αστυνομία, που έχει την ευθύνη αστυνόμευσης. Έχουμε κάποια μέτρα εν εξελίξει, για να λύσουμε το θέμα. Πάντως, δεν είναι κάτι που μπορεί να λυθεί άμεσα, ούτε κάποιες λύσεις οι οποίες έχουν προταθεί άμεσα μπορούν να εφαρμοστούν».

15 χρόνια χωρίς Σταθμούς Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών (ΣΕΑ) ο αυτοκινητόδρομος. Στη φωτογραφία η στάση στο ύψος του Ιάσμου



Γιατί δεν μπαίνουν καρφιά;
Αναφορικά με την πρόταση που έχει έρθει έντονα στο δημόσιο διάλογο τελευταία, για την τοποθέτηση ανάποδων καρφιών στις εισόδους των κόμβων, σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της Εγνατίας Οδού «τα καρφιά αυτά είναι μια ολόκληρη διαδικασία, πρώτον να μπορούν να εφαρμοστούν, γιατί συνήθως δεν εφαρμόζονται σε αυτοκινητόδρομους αλλά είναι για άλλες οδούς, και δεύτερον υπάρχει μία νομική διαδικασία που θα πρέπει να επιτρέπεται η Αστυνομία να τα χρησιμοποιήσει».

Παράλληλα, όμως, όπως άφησε να εννοηθεί τα μέτρα που θα ληφθούν δεν μπορούν να ανακοινωθούν επίσημα, καθώς θα προσαρμόσουν ανάλογα εκ των προτέρων τη συμπεριφορά τους τα εγκληματικά κυκλώματα διακίνησης, προκειμένου να τα αποφύγουν. Τα καρφιά πάντως δεν λύνουν το βασικό πρόβλημα αναστροφής των οχημάτων κατά την κίνηση στον αυτοκινητόδρομο. «Σας διαβεβαιώνω ότι κάνουμε τις ενέργειες που απαιτούνται, για να πάρουμε όλα τα μέτρα» ισχυρίστηκε.

Η κατάσταση του οδοστρώματος βελτιώθηκε αισθητά τα τελευταία χρόνια, αλλά τα προβληματικά σημεία δεν έχουν εκλείψει εντελώς. Στη φωτογραφία τμήμα της ασφάλτου μεταξύ Ιάσμου και Ξάνθης


«Οι άνθρωποι είναι καμικάζι»
Πάντως, αν και νωρίτερα στο περιθώριο της συνέντευξης είχε χαρακτηρίσει την εγκληματική κίνηση σε αντίθεση κατεύθυνση, που έχει στερήσει τη ζωή ήδη δύο Θρακιωτών, ως «φαινόμενο», στη συνέχεια ο Κωνσταντίνος Κουτσούκος φάνηκε να χρησιμοποιεί πιο εύστοχο λεξιλόγιο για να περιγράφει την κατάσταση:

«Οι διακινητές αυτό το κάνουν επίτηδες. Μόλις αντιληφθούν ότι κάποιος ενδεχομένως τους παρακολουθεί ή θα τον βρουν πιο κάτω, κάνουν αναστροφή και οδηγούν ανάποδα. Οι άνθρωποι είναι καμικάζι. Το να αντιμετωπίζεις έναν καμικάζι, θέλει μία διαχείριση, δεν είναι πάντα εύκολο». Επανάλαβε, πάντως, ότι τα ζητήματα αστυνόμευσης αφορούν την Ελληνική Αστυνομία κι όχι την Εγνατία Οδό. «Αντιλαμβάνομαι ότι δεν είναι εύκολο και για αυτούς, γιατί είναι ένα δίκτυο χιλιομέτρων, στο οποίο ανά πάσα στιγμή μπορεί κάποιος να κάνει μία ανάποδη κίνηση» σημείωσε.

Εργασίες βελτίωσης της ασφάλτου
Στα υπόλοιπα ζητήματα που αφορούν τον αυτοκινητόδρομο, τα τελευταία χρόνια πράγματι έχουν επιλυθεί τα περισσότερα από τα ασφαλτικά προβλήματα που εντοπίζαμε πριν το 2019, κυρίως στο δίκτυο της Θράκης. Ωστόσο, μερικά σημειακά προβλήματα παραμένουν, ιδίως στο τμήμα Ίασμος-Ξάνθη, εξαναγκάζοντας οδηγούς βαρέων οχημάτων να κινούνται στην αριστερή λωρίδα, προκειμένου να αποφύγουν τις λακκούβες, με ό,τι κινδύνους αυτό συνεπάγεται.

«Τα ασφαλτικά θέματα που είχαμε, από το 2019-20 και μετά τα βελτιώσαμε πάρα πολύ και ειδικά στην περιοχή σας, είμαστε σε εξέλιξη να κάνουμε το καλύτερο δυνατό» σημείωσε ο διευθύνων σύμβουλος. Παράλληλα, αναγνώρισε ότι ο αυτοκινητόδρομος στο σύνολό του έχει πάρα πολλές ανάγκες, καθώς πλέον μετρά 15ετία.

Αυτοκινητόδρομος… χωρίς σταθμούς εξυπηρέτησης αυτοκινητιστών

Η Εγνατία Οδός ακόμη κατέχει τα αρνητικά πρωτεία στην έλλειψη σταθμών εξυπηρέτησης αυτοκινητιστών (ΣΕΑ), γεγονός που επίσης προκαλεί προβλήματα, ιδίως σε χρήστες που δεν γνωρίζουν το ζήτημα, κυρίως δηλαδή ότι δεν υπάρχουν πρατήρια ανεφοδιασμού καυσίμων πάνω στον αυτοκινητόδρομο από Θεσσαλονίκη μέχρι Έβρο.


Σύμφωνα με τον Κωνσταντίνο Κουτσούκο, επειδή η Εγνατία είναι σε διαδικασία παραχώρησης, ο ιδιώτης που θα την αναλάβει οφείλει να κατασκευάσει ΣΕΑ. Η ιστορία μη κατασκευής τους εδράζεται χρονικά στο 2009, εξαιτίας μίας πολύπλοκης δικαστικής διαμάχης, με τις συμβάσεις κατασκευής να ακυρώνονται τελικά από το Συμβούλιο της Επικρατείας. Συμβατική υποχρέωση της Εγνατίας Οδού είναι η κατασκευή τουλάχιστον 8 ΣΕΑ πάνω στο δίκτυό της και στις δύο κατευθύνσεις Έβρος - Ηγουμενίτσα.

Περί της χρέωσης διοδίων
Τέλος, αναφορικά με τη χρέωση διοδίων, απάντησε ότι αυτή είναι στα 3 λεπτά το χιλιόμετρο, ενώ στους υπόλοιπους αυτοκινητοδρόμους της χώρας είναι περί των 6. Ωστόσο, ο σύλλογος εργαζομένων έχει ρητά προειδοποιήσει, ότι η παραχώρηση σε ιδιώτη θα εκτοξεύσει το κόστος διοδίων και στην Εγνατία Οδό.

Live ενημέρωση

Ακολουθήστε το xronos.gr στο Google News

Ροή Ειδήσεων

xronos
xronos.gr