Γ. Τζαμπαζλής: Ο μηχανοκίνητος αθλητισμός ευκαιρία εναλλακτικού τουρισμού για τον τόπο | xronos.gr
ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΛΕΣΧΗΣ 4X4 ΚΟΜΟΤΗΝΗΣ

Γ. Τζαμπαζλής: Ο μηχανοκίνητος αθλητισμός ευκαιρία εναλλακτικού τουρισμού για τον τόπο

24/09/22 - 8:00
2342342354235-18.jpg

Μία συζήτηση για την ιστορία της Λέσχης, τις ευκαιρίες γνωριμίας με όμορφες διαδρομές του τόπου και προσέλκυσης επισκεπτών

Ευκαιρία ανάπτυξης του εναλλακτικού τουρισμού στη Ροδόπη, γνωριμίας με όμορφα φυσικά τοπία του Νομού μας και προσέλκυσης κόσμου από όλη την Ελλάδα και τα Βαλκάνια, αποτελεί ο μηχανοκίνητος αθλητισμός και συγκεκριμένα οι αγώνες 4x4.

Τα παραπάνω ανέλυσε ο Γιώργος Τζαμπαζλής πρόεδρος της Λέσχης 4x4 Κομοτηνής, με τον οποίο συνομιλήσαμε στο πλαίσιο του έργου Interreg SCD, σε μία συζήτηση για την ιστορία της Λέσχης, τις προοπτικές του μηχανοκίνητου αθλητισμού και τουρισμού, όπως επίσης τις ευκαιρίες που έχουν δοθεί ακόμη και σε άτομα με αναπηρία να γνωρίσουν το άθλημα και τον τόπο.

Ο λόγος στον ίδιο…

Ερ. Ποιά είναι η Λέσχη 4x4 Κομοτηνής, πότε δημιουργήθηκε και ποια τα χαρακτηριστικά της;

Απ. Η Λέσχη 4x4 Κομοτηνής είναι από τις πρώτες που δημιουργήθηκαν στην Ελλάδα. Δημιουργήθηκε από μία παρέα κάποιων ατόμων το 2004, έλαβε καταξιώσεις στον χώρο της τετρακίνησης, έκανε φοβερές οργανώσεις αγώνων μέχρι τις καλές εποχές του 2012, στις οποίες μπορούσαν να λάβουν μέρος πάρα πολλοί αθλητές από όλη την Ελλάδα και τα Βαλκάνια. Είχαμε φέρει ανθρώπους από Ρουμανία, Βουλγαρία, Τουρκία οι οποίοι δεν έρχονται μόνο τα πληρώματα των αυτοκινήτων, αλλά έφερναν μαζί μηχανικούς, άφηναν χρήματα και περνούσαν καλά στην πόλη της Κομοτηνής.


Ερ. Υπάρχει πεδίο για την ανάπτυξη του εναλλακτικού τουρισμού μέσα από τον μηχανοκίνητο αθλητισμό και συγκεκριμένα μέσα από τις Λέσχες 4x4;
Απ. Βέβαια και υπάρχει όχι μόνο στην Κομοτηνή αλλά σε όλη τη χώρα. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η πόλη της Καστοριάς. Εκεί, επαγγελματίας διοργάνωνε αρχικά σε τοπικό επίπεδο ένα 24ωρο εκδηλώσεων γύρω από την τετρακίνηση. Στη συνέχεια με τη βοήθεια του Δήμου και της Περιφέρειας η εκδήλωση έγινε πανελλήνια και πλέον αποτελεί παγκόσμιο αγώνα, που φέρνει πολύ κόσμο στην περιοχή.


Ερ. Σήμερα πόσα είναι τα μέλη της Λέσχης 4x4 Κομοτηνής και πόσος κόσμος έχει έρθει από άλλες περιοχές ίσως και από το εξωτερικό στην περιοχή μας;
Απ. Η Λέσχη μας ξεκίνησε με 65 άτομα και αυτή τη στιγμή δραστηριοποιούνται λόγω της κατάστασης που πέρασε η χώρα μας και όλος ο μηχανοκίνητος αθλητισμός, γύρω στα 20 - 25 άτομα. Ευελπιστώ ότι φέτος θα είναι καλύτερη η χρονιά. Στοχεύουμε να προσελκύσουμε νέα παιδιά, ώστε να οργανωθούμε όλοι μαζί, να καταθέσουμε τις προτάσεις μας για εκδηλώσεις και να φέρουμε ξανά κόσμο στο άθλημα και τουρισμό στην πόλη.


Ερ. Υπάρχουν βαλκανικές προοπτικές στον μηχανοκίνητο αθλητισμό και τουρισμό για την περιοχή μας;
Απ. Οι Βούλγαροι, οι Ρουμάνοι, οι Τούρκοι έχουν παραπάνω άνεση από εμάς στον μηχανοκίνητο αθλητισμό. Αυτή τη στιγμή έχουν αυτοκίνητα πολύ καλύτερα από εμάς, τα οποία γυρνούν σε όλη την Ελλάδα. Πάνε όπου υπάρχουν αγώνες κι εκδηλώσεις, ως συμμετέχοντες και φυσικά ως τουρίστες κι αφήνουν χρήματα στις τοπικές οικονομίες. Ας το καταλάβει αυτό η ελληνική πολιτεία και ας βοηθήσει με τις Λέσχες 4x4 της χώρας μας. Εμείς το μόνο που θέλουμε είναι να δελεάσουμε τους ανθρώπους να επισκεφτούν την περιοχή μας. Στο παρελθόν καταφέραμε να φέρουμε τουρισμό στην περιοχή μας και να αναδείξουμε διάφορες περιοχές, όπως τη Μαρώνεια, τη Νυμφαία κι άλλα σημεία του Νομού που είναι ιστορικές περιοχές με ωραίες διαδρομές. Πιστεύω πως στη Μαρώνεια η διαδρομή από και προς Πετρωτά αυτή τη στιγμή είναι η καλύτερη διαδρομή που υπάρχει για τετρακίνηση σε όλη τη χώρα. Αυτό δείχνει πως έχουμε όσα χρειάζονται στην περιοχή μας κι αν βοηθήσουν οι φορείς θα μπορέσουμε να αναπτύξουμε τον χώρο.


Ερ. Επομένως, ο μηχανοκίνητος αθλητισμός μπορεί να αποτελέσει πηγή εναλλακτικού τουρισμού για την περιοχή μας. Ωστόσο, υπάρχουν συμπολίτες μας που πιστεύουν πως η τετρακίνηση δεν σέβεται το περιβάλλον. Πώς εξασφαλίζετε ότι οι εκδηλώσεις και τα αθλητικά γεγονότα σας δεν καταστρέφουν τις διαδρομές από τις οποίες περνούν;
Απ. Καταρχήν οι διαδρομές είναι μονοπάτια ορειβατικά που έχουν δημιουργηθεί από προγενέστερους που δραστηριοποιούνται στα βουνά, όπως υλοτόμοι, κυνηγοί ή ορειβάτες. Εμείς κάνουμε ελάχιστες παρεμβάσεις, δηλαδή σε καμία περίπτωση δεν χαλάμε το τοπίο από το οποίο περνούν τα οχήματα. Στο τέλος των εκδηλώσεων πάντα καθαρίζουμε όλες τις διαδρομές και δεν αφήνουμε σκουπίδια. Και καθαρίζουμε πριν τις εκδηλώσεις, άρα προσπαθούμε να βοηθάμε ώστε οι περιοχές μας να είναι πιο καθαρές από σκουπίδια. Ακόμη, τα αυτοκίνητά μας είναι έτοιμα να συνδράμουν σε έκτακτες ανάγκες, εάν μας ζητηθεί από τον πολιτεία η βοήθειά μας.


Ερ. Κατά το παρελθόν έχετε δώσει την ευκαιρία σε άτομα με αναπηρία να γνωρίσουν την τετρακίνηση;
Απ. Πράγματι. Με τον πρόεδρο του Συλλόγου ΑμεΑ «Περπατώ» Αλέξανδρο Ταξιλδάρη στο παρελθόν είχαμε φέρει Γερμανούς και Έλληνες από άλλες περιοχές, που ήταν ΑμεΑ, κι είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν την τετρακίνηση. Για πρώτα φορά στη ζωή τους, άτομα με αναπηρία ανέβηκαν σε αγωνιστικά αυτοκίνητα, χάρηκαν την οδήγηση και τη φύση που μπορεί κάποιος άνθρωπος χωρίς αναπηρία να χαρεί. Παραμένουμε στη διάθεση οποιουδήποτε Συλλόγου θέλει να φέρει άτομα με αναπηρία στην περιοχή μας, για να χαρούν τη φύση και την οδήγηση 4x4. 

Κι αυτό αποτελεί μία ακόμη ευκαιρία εναλλακτικού τουρισμού, γιατί η Κομοτηνή είναι μία πόλη προσβάσιμη σε άτομα με αναπηρία.


Ερ. Άρα τα 4x4 είναι αθλητισμός και τουρισμός για όλους;
Απ. Ναι. Αρκεί να το καταλάβει και η ελληνική πολιτεία, γιατί χρειαζόμαστε μία μικρή βοήθεια. Η στήριξη δεν είναι ακριβή και μέσα από αυτή μπορούμε να προσελκύσουμε πολύ κόσμο στην περιοχή, όπως για παράδειγμα στο παρελθόν πραγματοποιήσαμε αγώνες στην πίστα Τυχερού Ροδόπης και συνολικά ήρθαν 5.000 άνθρωποι στην Κομοτηνή. 

Ο μηχανοκίνητος αθλητισμός είναι εναλλακτική μορφή τουρισμού και μπορεί πραγματικά να αναπτυχθεί και να αναπτύξει την περιοχή μας.
 

Η συνέντευξη πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο του έργου "Υποστήριξη για την συνεργασία και την ανάπτυξη" του προγράμματος Ευρωπαϊκής Εδαφικής Συνεργασίας INTERREG V-A "Greece-Bulgaria 2014-2020 το οποίο συγχρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης της Ευρωπαϊκή Ένωσης (ΕΤΠΑ) και Εθνικούς Πόρους. Στους σκοπούς του έργου περιλαμβάνεται η προβολή καλών επιχειρηματικών πρακτικών με κοινωνική και οικολογικά βιώσιμη συνεισφορά.  Εταίρος του έργου είναι το Δημοκρίτειο Πανεπιστημίου Θράκης, Τμήμα Πολιτικών Μηχανικών και επιστημονικά Υπεύθυνος του έργου είναι ο κ. Ι. Δόκας, Αναπληρωτής Καθηγητής Δ.Π.Θ., Email: [email protected] 
 

The interview was carried out in the framework of the project "Support for Cooperation and Development" - SCD, of the Cooperation Programme INTERREG V-A "Greece - Bulgaria 2014-2020", which is co-funded by the European Regional Development Fund (ERDF) and national funds of the countries participating in it. The project aims, among others, to promote good entrepreneurial practices with a social and sustainability impact. A project partner is the Democritus University of Thrace, Department of Civil Engineering under the scientific coordination of Ass. Professor I. Dokas. Email: [email protected]

 

Ακολουθήστε το xronos.gr στο Google News

Ροή Ειδήσεων

xronos
xronos.gr