Χρόνια το διεκδικούν, ακόμα δεν έχει γίνει το φράγμα Κομψάτου | xronos.gr
ΑΚΟΜΑ ΜΙΑ ΦΟΡΑ ΣΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΔΙΑΛΟΓΟ

Χρόνια το διεκδικούν, ακόμα δεν έχει γίνει το φράγμα Κομψάτου

02/11/22 - 8:00
Χρόνια το διεκδικούν,  ακόμα δεν έχει γίνει  το φράγμα Κομψάτου

Όλοι αναγνωρίζουν την σπουδαιότητα του έργου για τον πρωτογενή τομέα, όμως η ουσία είναι ότι ακόμα δεν έχει γίνει τίποτα

Το Φράγμα Κομψάτου για ακόμα μια φορά τέθηκε στον δημόσιο διάλογο, καθώς απασχόλησε το Περιφερειακό Συμβούλιο ΑΜΘ. Συμπέρασμα; Σημαντικό και απαραίτητο έργο ιδίως για μια αγροτική περιοχή όπως είναι η Ροδόπη, όμως παρά τις συνεχείς διεκδικήσεις των πολιτικών, ακόμα δεν έχει γίνει πραγματικότητα, ενώ ως ανασταλτικός παράγοντας της μη υλοποίησής του προβάλλεται αρκετές φορές το μεγάλο οικονομικό κόστος.


Απαραίτητο έργο λέει ο Χρ. Μέτιος, δεν έχει δρομολογηθεί
Το ζήτημα τέθηκε από τον επικεφαλής ελάσσονος αντιπολίτευσης Κώστα Κατσιμίγα που είπε ότι από την κατασκευή του φράγματος Κομψάτου τα οφέλη θα ήταν πολλαπλά όπως: Θα αρδευτούν άμεσα περισσότερα από 200.000 στρέμματα γεωργικής γης. Θα αναπληρωθούν τα υπόγεια νερά. Θα περιοριστεί η υφαλμύρινση της Βιστωνίδας. Θα περιοριστεί η στερεοπαροχή κατά 95%. Θα αξιοποιηθεί η λεκάνη κατάκλυσης, δηλαδή η Λίμνη, η οποία θα έχει εμβαδόν 8.000 στρεμμάτων (το 1/3 της λίμνης Πλαστήρα) με δυνατότητα αναψυχής, άθλησης, τουρισμού, ιχθυοκαλλιέργειας). Θα αναπτυχθεί ένας εναλλακτικός αναπτυξιακός πόλος.

Πως αποτελεί πρώτο θέμα στην ατζέντα διεκδικήσεών του στα Υπουργεία, στα Συνέδρια κτλ εδώ και χρόνια απάντησε ο Χρήστος Μέτιος. Βέβαια ο κος Μέτιος ή έκανε λάθος ή έχει υπάρξει κάποια αλλαγή στον εκτιμώμενο προϋπολογισμό του έργου, καθώς ο ίδιος υποστήριξε ότι το φράγμα μαζί με τα αρδευτικά δίκτυα θα κοστίσουν 500 εκ. ευρώ, ενώ η σχετική μελέτη του έργου κάνει λόγο για 123 εκ. ευρώ για τη δαπάνη του φράγματος και 100 εκ. ευρώ τα έργα μεταφοράς.

Ο κος Μέτιος δήλωσε αναλυτικά: «Είναι ένα έργο που είναι το σπουδαιότερο για τη Ροδόπη και την Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, καθώς είμαστε μια αγροτική Περιφέρεια. Μαζί με το μεγάλο αρδευτικό της Ξάνθης, είναι τα δύο έργα που μετά την εκλογή μου -και πριν- τα έθεσα ως πρώτα σε ένα διεκδικητικό πλαίσιο από το 2017 κιόλας. Έκανα πολλές επαφές για αυτό το θέμα και άσκησα διαρκής πίεση. Επισκέφθηκα όλους τους υπουργούς του ΣΥΡΙΖΑ και της ΝΔ. Το έθεσα ως πρώτο στο Αναπτυξιακό Συνέδριο που έγινε επί ΣΥΡΙΖΑ. Το έθεσα ως πρώτο θέμα στις δύο πρώτες συναντήσεις για την Διακομματική Επιτροπή της Θράκης. Συνεχώς πιέζουμε. Η προοπτική να γίνει ΣΔΙΤ οδηγεί σε ακόμα μεγαλύτερο προϋπολογισμό από τα 500 εκ. ευρώ, γιατί θα είναι σε βάση χρόνου η αποπληρωμή. Είναι βασική διεκδίκηση, είναι απαραίτητο έργο, όμως ακόμα δεν έχει δρομολογηθεί, ίσως και λόγω του κόστους».


Τι έχει κάνει ο αντιπεριφερειάρχης Ροδόπης
Επί του θέματος θέλησε να τοποθετηθεί και ο αντιπεριφερειάρχης Ροδόπης Νίκος Τσαλικίδης λέγοντας πως είναι βασική προτεραιότητα της διοίκησης και δίνει ισχυρή προοπτική ανάπτυξης σε Ροδόπη και Ξάνθη. «Το κόστος είναι 220-250 εκ. ευρώ είναι μέσα στα δημοσιονομικά πλαίσια και τις αντοχές της ελληνικής οικονομίας για την προσεχή δεκαετία, όπου θα υπάρξουν ευρωπαϊκά πόροι. Αυτό δηλαδή αμέσως το καθιστά ως ένα εφικτό έργο» υποστήριξε. Σύμφωνα με τον ίδιο η κατασκευή του φράγματος Κομψάτου θα συνεισφέρει στην ανάπτυξη της Ροδόπης, καθώς «θα προσεγγίσει και πολλούς νέους καταρτισμένους που θα ασχοληθούν με τον αγροτικό τομέα».

Κι ο αντιπεριφερειάρχης άρχισε να απαριθμεί σε πόσους υπουργούς, φορείς κτλ έθεσε την ανάγκη κατασκευής του φράγματος, θυμίζοντας σε όλους ότι μπαίνουμε σιγά-σιγά σε ρυθμούς προεκλογικής περιόδου. «Τέθηκε ως το σημαντικότερο έργο στο Αναπτυξιακό Συνέδριο και από εμένα και μάλιστα πολύ έντονα. Το 2020 στη συνάντηση φορέων που πραγματοποιήθηκε στην Κομοτηνή παρουσία του πρωθυπουργού και ο κος περιφερειάρχης και εγώ είχα αναφέρει την αναγκαιότητα αυτού του σημαντικού έργου. Η Περιφέρεια μας μέσω της Διεύθυνσης Αγροτικής Οικονομίας και Ανάπτυξης απέστειλε επιστολή 08/09/2020 στην αρμόδια υπηρεσία του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης ζητώντας αναλυτικά πληροφόρηση για την πορεία του έργου, για τον τρόπο με τον οποίο θα μπορούσε να επανεκκινήσει η περιβαλλοντική αδειοδότηση αυτού του σημαντικού έργου και για τα αναγκαία βήματα που απαιτούνται ώστε αυτό το έργο να μπορέσει να υλοποιηθεί» υπογράμμισε μεταξύ άλλων επαφών που είχε για το θέμα.

Live ενημέρωση

Ακολουθήστε το xronos.gr στο Google News

Ροή Ειδήσεων

xronos
xronos.gr