Χρ. Τοψίδης: Με σταθερά βήματα και πνεύμα συνεργασίας η Περιφέρεια ΑΜΘ αλλάζει
Σήμερα ξεκινάει η μεγάλη δράση Δήμου Κομοτηνής και ΔΕΔΑ για τη δωρεάν αξιολόγηση-εξέταση μαθητών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης
Η Δημόσια Επιχείρηση Δικτύων Διανομής Αερίου (ΔΕΔΑ), στο πλαίσιο των δράσεων Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης, προχωρά σε συνεργασία με τον Δήμο Κομοτηνής στην υλοποίηση ενός πρωτοποριακού προγράμματος για τους μαθητές των σχολείων της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ροδόπης, το οποίο αξιολογεί εύκολα, γρήγορα και με αξιοπιστία την αναγνωστική ικανότητα των παιδιών, προλαμβάνοντας μαθησιακές δυσκολίες, όπως είναι η δυσλεξία.
Το πρόγραμμα θα υλοποιηθεί σε συνεργασία με τη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ροδόπης, κατά το διάστημα από τις 7 έως τις 11 Απριλίου 2022, τις καθημερινές για τις ώρες 17:00- 21:00 και το Σαββατοκύριακο τις ώρες 9:00- 14:00 και 17:00-19:00. Ο χώρος διεξαγωγής είναι οι εγκαταστάσεις της Σχολικής Επιτροπής του Δήμου Κομοτηνής, στην οδό Βενιζέλου 51, στο ισόγειο και στον τρίτο όροφο.
Πρόκειται για τη μέθοδο RADAR (Rapid Assessment for Dyslexia & Abnormalities in Reading), που δημιουργήθηκε από μια διεπιστημονική ομάδα Ελλήνων οφθαλμιάτρων, μηχανικών και λογογοπαθολόγων, με επικεφαλής τον χειρουργό οφθαλμίατρο Δρ. Ι. Ασλανίδη και βασίζεται σε δεκαετή έρευνα πάνω στη δυσλεξία και τις μαθησιακές δυσκολίες σε συνεργασία με κορυφαία πανεπιστήμια του εξωτερικού, όπως Harvard, Cardiff MET και John Hopkins. Η μέθοδος έχει ήδη εφαρμοστεί σε περισσότερους από 3.000 μαθητές και έχει πιστοποίηση CE από το Ελληνικό Υπουργείο Υγείας για όλη την Ευρωπαϊκή Ένωση.
Η αξιολόγηση της αναγνωστικής ικανότητας γίνεται μέσα από διάβασμα απλών κειμένων από έναν υπολογιστή. Ο μαθητής κάθεται μπροστά από την οθόνη του RADAR, διαβάζει σιωπηλά ορισμένα κείμενα με βάση την ηλικία του και την ίδια στιγμή το RADAR συλλέγει πληροφορίες που το ανθρώπινο μάτι ή αυτί δεν μπορούν.
Ο επιστήμονας στο ράδιο Χρόνος 87.5fm
Στο ράδιο Χρόνος 87.5fm φιλοξενήθηκε ο γνωστός χειρουργός οφθαλμίατρος Γιάννης Ασλανίδης. Μιλώντας για τη μεγάλη επιστημονική έρευνα γύρω από το αντικείμενο πληροφόρησε πως «ξεκίνησε από μία προσωπική μου ιστορία. Ο γιος μου ήταν δυσλεξικός και τον “έχασε” το σύστημα, με αποτέλεσμα να ψαχτούμε πολύ με την ομάδα μου. Τα τελευταία χρόνια δουλεύουμε μία 15μελής ομάδα με όλες τις ειδικότητες επιστημόνων».
Ο επιστήμονας χαρακτήρισε «παγκόσμιο πρόβλημα» τη δυσλεξία και χαρακτηριστικά πληροφόρησε τα εξής: «υπάρχουν ένα δισεκατομμύριο στον κόσμο, 10-15% παγκοσμίως, τα προβλήματα της ανάγνωσης φτάνουν περίπου στο 30%. Δηλαδή ένα στα τρία παιδιά σήμερα έχουν πρόβλημα να διαβάσουν ελληνικά».
Επεκτείνοντας τον συλλογισμό του, ο κος Ασλανίδης εξήγησε: «το πρόβλημα είναι πως, όταν δεν διαβάσεις καλά, δεν μπορείς να πας καλά και σε άλλα πράγματα […]. Η δυσλεξία είναι ο μεγαλύτερος λόγος εγκατάλειψης του σχολείου» και στάθηκε μάλιστα στη σύνδεση δυσλεξίας και… παραβατικότητας. Όταν τα παιδιά δεν πάνε καλά στο σχολείο «αρχίζουν κι εμφανίζουν παραβατική συμπεριφορά, η οποία τους οδηγεί συνήθως σε παραβατική συμπεριφορά κι όταν γίνουν ενήλικες, γι’ αυτό 60-70% των ελληνικών φυλακών είναι γεμάτες δυσλεξικούς», είπε χαρακτηριστικά.
Ο ιατρός ζήτησε από τους γονείς να φέρουν τα παιδιά τους στη δράση, ώστε να αξιολογηθούν επιστημονικά με σύγχρονες μεθόδους εντελώς δωρεάν. «Έχουμε ένα παράθυρο ευκαιρίας μέχρι τα 12 χρόνια. Επειδή η δυσλεξία δεν θεραπεύεται – είναι μία νευρολογική εκτροπή- και δημιουργεί πολλά προβλήματα στα παιδιά, μπορούμε να τους βρούμε τρόπους, ώστε να ξεφύγουν από το καθημερινό βάσανο. Διότι το διάβασμα γίνεται ένα καθημερινό βάσανο γι’ αυτά τα παιδιά: δεν θέλουν να βλέπουν βιβλία και δεν αντέχουν να βλέπουν γράμματα».
Ακολουθήστε το xronos.gr στο Google News