Χρ. Τοψίδης: Με σταθερά βήματα και πνεύμα συνεργασίας η Περιφέρεια ΑΜΘ αλλάζει
Άφαντα τα δρομολόγια, άφαντη κι η προοπτική σύμφωνα με τον αυτοδιοικητικό
Άφαντο είναι πλέον το σιδηροδρομικό δρομολόγιο Κομοτηνή - Θεσσαλονίκη, καθώς από 15 Μαΐου η ΤΡΑΙΝΟΣΕ έθεσε σε εφαρμογή το αναδιαρθρωμένο πρόγραμμα δρομολογίων της, εντείνοντας περαιτέρω τη σιδηροδρομική απομόνωση της Θράκης.
Η εξέλιξη δεν έφερε προ εκπλήξεως κανέναν, αφού ούτως ή άλλως η σιδηροδρομική εγκατάλειψη της περιοχής μας είναι γεγονός εδώ και τρία χρόνια. Ωστόσο, τουλάχιστον ως μία… πολύωρη επιλογή με λεωφορείο και τρένο, υπήρχε μέχρι πρότινος το δρομολόγιο Κομοτηνή-Θεσσαλονίκη, το οποίο όμως πλέον καταργήθηκε επίσημα.
«Η κατάσταση (στο σιδηροδρομικό δίκτυο της ΠΑΜΘ) είναι τραγική», δήλωσε στο ράδιο Χρόνος 87.5fm ο Κώστας Κατσιμίγας, αρχιτέκτονας κι επικεφαλής της ελάσσονος αντιπολίτευσης Περιφέρειας ΑΜΘ, υπογραμμίζοντας πως τα λεωφορεία του ΟΣΕ που πραγματοποιούν πλέον τη σύνδεση Αλεξανδρούπολη-Κομοτηνή-Ξάνθη κάνουν συνολικά 3 ώρες και 15 λεπτά περνώντας από… Συκορράχη και Κίρκη.
Ως προς τις απαντήσεις του Υπουργείου Μεταφορών κι Υποδομών, ότι έχει δρομολογηθεί η σιδηροδρομική αναβάθμιση της Θράκης, ο αυτοδιοικητικός απάντησε «το έχουμε δρομολογήσει και δεν κάνουμε τίποτα», αντιθέτως όπως είπε «καταργούμε κι αυτά που ήδη υπάρχουν, τα οποία σίγουρα δεν μπορούν ν’ ανταποκριθούν στις σύγχρονες απαιτήσεις, αλλά κατά κάποιο τρόπο κάτι εξυπηρετούσαν κι αυτές οι υποδομές που είναι 130 χρόνων. Πάνω στη γραμμή που έκαναν οι Οθωμανοί το 1890 δεν μπορούν να πάνε γρήγορα τρένα».
Όσο για τη νέα χάραξη που σχεδιάζει το Υπουργείο σε συνεργασία με την ΠΑΜΘ, ενώνοντας Θεσσαλονίκη-Καβάλα, ο Κώστας Κατσιμίγας επαναδιατύπωσε τη ρητή αντίθεσή του, χαρακτηρίζοντας το έργο καταστροφικό και υποστηρίζοντας ότι, κι αν γίνει ποτέ πράξη, χρειάζονται ακόμη πάρα πολλά χρόνια: «τα 2-3εκ ευρώ που πλήρωσαν για να κάνουμε μία μελέτη χάραξης της νέας σιδηροδρομικής γραμμής μεταξύ Θεσσαλονίκης-Καβάλας, αφήνοντας έξω Σέρρες-Δράμα, που θα δοθεί κατ’ ανάθεση σε κάποια μεγάλη εταιρία, προβλέπει να γίνουν και… μελέτες. Αυτές θα έχουν κόστος της τάξης των 200εκ ευρώ και χρόνο εκπόνησης -αν όλα πάνε σαν το γάργαρο νερό- τουλάχιστον μία 15ετία. Και τί θα είναι αυτή η καινούργια γραμμή; Ένας προαστιακός Θεσσαλονίκης. Δεν είναι ο ανατολικός κλάδος της Εγνατίας. Είναι ένα καταστροφικό έργο».
«Έκανα 4 ώρες το Αθήνα-Θεσσαλονίκη το 2019»
Ο πολιτικός σχολίασε και τη σιδηροδρομική σύνδεση Αθήνας-Θεσσαλονίκης στην οποία πλέον ενεργοποιήθηκαν τα διαφημισμένα «τρένα βέλη» ETR470 αλλά ήδη έβγαλαν βλάβες για τις οποίες είχε προειδοποιηθεί η χώρα μας, αφού μία-μία χώρες της ΕΕ τα τελευταία χρόνια απέσυραν τα συγκεκριμένα τρένα για λόγους ασφαλείας και κόστους συντήρησης.
«Όταν οι υπόλοιποι Ευρωπαίοι έκαναν σιδηροδρομικές υποδομές μετά τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο εμείς… ξηλώναμε ράγες […]. Σήμερα δεν έχουμε τρένα που είχε η Ευρώπη τη δεκαετία του ’50. Αντίθετα έχουν αυξηθεί κι ενισχυθεί οι χερσαίες μεταφορές οδικού δικτύου, δηλαδή λεωφορεία και νταλίκες. Όλη η Ευρώπη κινείται με τρένα κι εμείς ακόμη με ρόδες», δήλωσε και υπογράμμισε πως «τα νέα τρένα είναι 25ετίας είχαν βγάλει πολλά προβλήματα κι αποσύρθηκαν στην Ελβετία», ενώ ως προς το high speed δρομολόγιο είπε: «η γραμμή Αθήνα – Θεσσαλονίκη από το 2018 λειτουργεί με γρήγορα τρένα […]. Με τα προηγούμενα τρένα το 2019 είχα κάνει 4 ώρες και 2 λεπτά Αθήνα-Θεσσαλονίκη, με στάση Λιανοκλάδι και Λάρισα. Το νέο τρένο κάνει 3 ώρες και 55 λεπτά».
Ακολουθήστε το xronos.gr στο Google News