Βασιλόπιτα κόβει το Σάββατο ο Σύλλογος Πολυτέκνων Ροδόπης
Τα κενά προηγούμενων ετών, το μεγάλο "αγκάθι" στην καλή προετοιμασία των μαθητών
Μια εισήγηση που αφορά μαθητές, γονείς κι εκπαιδευτικούς, με επιστημονικό χαρακτήρα, κατέθεσε ο σχολικός σύμβουλος μαθηματικών Γιάννης Θωμαΐδης, στο πλαίσιο της επιστημονικής διημερίδας που διοργάνωσε στην Κομοτηνή η μαθηματική εταιρία-παράρτημα Ροδόπης, γιορτάζοντας τα τριάντα χρόνια λειτουργίας της.
Ο Γιάννης Θωμαΐδης ανέλυσε "Τα θέματα των πανελλαδικών εξετάσεων στα μαθηματικά της Γ' λυκείου και οι επιδόσεις των μαθητών: Τι δείχνει η μετάβαση από τις Κατευθύνσεις στις Ομάδες Προσανατολισμού", παραθέτοντας και τους βασικούς λόγους που οδηγούν σε χαμηλούς βαθμούς στα μαθηματικά, παρά την έντονη προετοιμασία.
Πιο αναλυτικά, ο εισηγητής παρουσίασε ορισμένα σημαντικά προβλήματα που συνδέονται με τη διδασκαλία και μάθηση των μαθηματικών στο λύκειο, συνδέοντάς τα με μια συστηματική ποσοτική και ποιοτική ανάλυση των γραπτών των πανελλαδικών εξετάσεων που εκπόνησε ο ίδιος. "Τα προβλήματα συνδέονται κυρίως με βασικές προαπαιτούμενες γνώσεις από την ύλη προηγούμενων τάξεων και ορισμένες αμφιλεγόμενες διδακτικές πρακτικές, παρά με την ύλη της Ανάλυσης που διδάσκεται στην Γ' λυκείου", τόνισε ο ομιλητής, ο οποίος ανέδειξε το πολύ χαμηλό αλγεβρικό υπόβαθρο της μεγάλης πλειοψηφίας των μαθητών, δηλαδή την ...επιφανειακή κι όχι σε βάθος γνώση, ως καταλυτικό παράγοντα της επιτυχίας.
Στη συνέχεια, παρέθεσε πιο συγκεκριμένα, τους λόγους που δεν επιτρέπουν στους μαθητές να πετύχουν υψηλές βαθμολογίες, τους οποίους συνοψίζουμε ως εξής:
-Σημαντικές παρανοήσεις για βασικές μαθηματικές έννοιες (όπως π.χ. αδυναμία διάκρισης μεταξύ αγνώστων, μεταβλητών και παραμέτρων, καθώς και μεταξύ αριθμών και συναρτήσεων).
-Έλλειψη ουσιαστικής κατανόησης της αποδεικτικής διαδικασίας και της σημασίας των θεωρητικών προτάσεων.
-Υπερβολική εξάρτηση των μαθητών από τις διαδικασίες που επιβάλει η "μεθοδολογία" αντιμετώπισης των θεμάτων των πανελλαδικών εξετάσεων, σε βάρος της εννοιολογικής κατανόησης και εφαρμογής βασικών μαθηματικών γνώσεων.
Το συμπέρασμα στο οποίο κατέληξε ο ομιλητής, μετά από μια μεγάλη σε περιεχόμενο εισήγηση, είναι πως τα προβλήματα αυτά αναδεικνύουν τη μεγάλη ανάγκη διδακτικών παρεμβάσεων που δεν περιορίζονται φυσικά στην Γ' λυκείου αλλά αφορούν ολόκληρο το φάσμα της διδασκαλίας των μαθηματικών στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Δεδομένου ότι η καθιερωμένη διδασκαλία, κάτω από την επίδραση των εξεζητημένων απαιτήσεων των πανελλαδικών εξετάσεων, δίνει υπερβολική έμφαση στην "ασκησιολογία" και τη "μεθοδολογία", οι παρεμβάσεις που πρέπει να γίνουν συνδέονται με ποιοτικά χαρακτηριστικά της μάθησης των μαθηματικών όπως είναι η εμβάθυνση και η εννοιολογική κατανόηση.
Ακολουθήστε το xronos.gr στο Google News