Βασιλόπιτα κόβει το Σάββατο ο Σύλλογος Πολυτέκνων Ροδόπης
Παρακολουθώντας το 5ο Διεθνές Συνέδριο για την προώθηση της εκπαιδευτικής καινοτομίας που έγινε στη Λάρισα
Ένα ακόμη «παράθυρο στην εκπαίδευση του αύριο» άνοιξε πρόσφατα ο υπεύθυνος της Σχολής Εναλλακτικής Μάθησης "Ρομποτεχνία" Βασίλης Καλεντερίδης, παρακολουθώντας το 5ο Διεθνές Συνέδριο για την Προώθηση της Εκπαιδευτικής Καινοτομίας που έγινε στη Λάρισα στο διάστημα 11-13 Οκτωβρίου.
Περιγράφοντας την εμπειρία του στον «Χ», ο κος Καλεντερίδης εξηγεί ότι η συμμετοχή στα συνεδρία –και δη τέτοιου βεληνεκούς- σημαίνει «επικαιροποίηση των γνώσεων και αναθεώρηση όσων ξέρεις» με απώτερο στόχο να φτάνει στα παιδιά το απαύγασμα της εκπαιδευτικής καινοτομίας.
Άλλωστε, στη Ρομποτεχνία «έχουμε αποποιηθεί το μοντέλο του εκπαιδευτικού που έχει απλά ένα πτυχίο» λέει ο κος Καλεντερίδης ασπαζόμενος και την τοποθέτηση του βραβευμένου εκπαιδευτικού Μάικλ Σόσκιλ, ο οποίος από το συνέδριο της Λάρισας «τόνισε την υπεραξία της ενσυναίσθησης για να δημιουργήσουμε τους αυριανούς ολοκληρωμένους, υγιείς και χαρούμενους πολίτες, να κάνουμε μία στροφή από το υπάρχον εκπαιδευτικό μοντέλο που απλά παράγει εργαζόμενους».
Λάρισα: Η πόλη που διδάσκει
Το συνέδριο έγινε υπό την ευθύνη της Επιστημονικής Ένωσης για την Προώθηση της Εκπαιδευτικής Καινοτομίας (ΕΕΠΕΚ) και φιλοξενήθηκε από τη Λάρισα που «ενώ ήταν η πόλη που μαθαίνει, τώρα μετατρέπεται στην πόλη που διδάσκει», όπως σχολίασε ο κος Καλεντερίδης, δανειζόμενος τη φράση του γραμματέα της ΕΕΠΕΚ Δημήτρη Λιόβα. Όλα αυτά βέβαια για να τονίσει τη χρησιμότητα της διοργάνωσης σε συνάρτηση με την υποστήριξη που έλαβε αυτή από τους τοπικούς πολιτικούς, κοινωνικούς και εκπαιδευτικούς φορείς της πόλης.
Ο ίδιος πάντως αποκόμισε μία ακόμη χρήσιμη εμπειρία, την οποία θα μοιραστεί και με τους συναδέλφους του στη Ρομποτεχνία ώστε να ενισχυθεί ακόμη περισσότερο η προσπάθεια τους για «την καλλιέργεια πολιτών με δημοκρατική και ευρωπαϊκή συνείδηση» και γιατί όχι επιστημόνων που ίσως καταφέρουν να «ξαναγράψουν την ιστορία των εφευρέσεων».
Όλα αυτά πάντως είναι απολύτως απαραίτητο να συμβαίνουν στην εποχή που «κρίνεται επίκαιρη,αν όχι αναγκαία, η επικράτηση του ορθολογικού μοντέλου της εκπαίδευσης ενάντια του γραφειοκρατικού, που τελικά την πλήττει», όπως καταλήγει ο κος Καλεντερίδης.
Ακολουθήστε το xronos.gr στο Google News