Χρ. Τοψίδης: Με σταθερά βήματα και πνεύμα συνεργασίας η Περιφέρεια ΑΜΘ αλλάζει
Μάρτυρας ο "Χ" στην απόπειρα φορτηγού Σλοβενίας με Σκοπιανό οδηγό να διέλθει μέσω του μεθοριακού σταθμού της Νυμφαίας
Δεν ήταν ο πρώτος και μάλλον δε θα είναι και ο τελευταίος επαγγελματίας οδηγός φορτηγού που επιχείρησε να διέλθει προς τα Βαλκάνια, μέσω του ελληνοβουλγαρικού κάθετου άξονα στη Ροδόπη. Η απαγόρευση κυκλοφορίας οχημάτων άνω των 3,5 τόνων ρητή και ευδιάκριτη σε πολλά σημεία του αυτοκινητόδρομου, όμως το κίνητρο της μείωσης χιλιομετρικών αποστάσεων αγνοεί τις απαγορεύσεις, ιδιαίτερα για όσους καλούνται να μεταφέρουν εμπορεύματα διανύοντας χιλιάδες χιλιόμετρα.
Μάρτυρας στην απόπειρα φορτηγού Σλοβενίας με Σκοπιανό οδηγό να διέλθει από την Ελλάδα στην Βουλγαρία, μέσω του μεθοριακού σταθμού της Νυμφαίας υπήρξε ο "Χ" και όπως πληροφορήθηκε αυτή δεν ήταν η πρώτη απόπειρα. Βέβαια η προηγούμενη, πρόσφατη, απόπειρα είχε λήξει άδοξα και πριν το φορτηγό προσεγγίσει τον σταθμό, αφού είχαν επιληφθεί άνδρες του Τμήματος Τροχαίας Κομοτηνής. Σταμάτησαν τον ξένο οδηγό φορτηγού στη διασταύρωση του χωριού Νυμφαίας, του επέβαλλαν το προβλεπόμενο πρόστιμο και τον ανάγκασαν να εξέλθει του κάθετου άξονα.
Στην περίπτωση του οδηγού από τα Σκόπια εκείνος εξήλθε από την ανατολική έξοδο της Εγνατίας Οδού για Κομοτηνή όταν είδε τις πινακίδες που έδιναν πρόσβαση προς την Βουλγαρία. Απούσης της Τροχαίας από τον κάθετο άξονα, έφτασε μέχρι τον μεθοριακό σταθμό της Νυμφαίας. Ήταν όμως στην τύχη του η έλευσή του εκεί να συμπέσει με την παρουσία τελωνειακών της Κομοτηνής και της Ξάνθης, που διενεργούσαν ελέγχους στα διερχόμενα από την Βουλγαρία οχήματα. Στη θέα του φορτηγού φυσικά όλοι απόρησαν, αφού στο δρόμο υπάρχει το σχετικό απαγορευτικό διέλευσης οχημάτων άνω των 3,5 τόνων.
Ο Σκοπιανός οδηγός έφτασε μέχρι τον σταθμό και μάλιστα οδήγησε το φορτηγό στο ρεύμα εισόδου προς Βουλγαρία, ανάμεσα σε Ι.Χ.. Τον προσέγγισαν τελωνειακοί από την Κομοτηνή, ενώ στο σημείο έσπευσαν αστυνομικοί της Ελλάδας και της Βουλγαρίας. Ελήφθησαν τα έγγραφα του και ακολουθήθηκαν οι προβλεπόμενες διαδικασίες.
Το ιστορικό της απαγόρευσης
Για την ιστορία να θυμίσουμε ότι το 2013, λίγο πριν το άνοιγμα της Νυμφαίας, της ταχύτερης διόδου μεταξύ Ελλάδας και Βαλκανικής ενδοχώρας, η ανταλλαγή ρηματικών διακοινώσεων μεταξύ των δύο χωρών προέβλεπε τη διέλευση επιβατηγών οχημάτων μέχρι εννέα θέσεων και φορτηγών μέχρι 3,5 τόνων, προσωρινά και δοκιμαστικά για έξι μήνες, καθώς και την υποχρέωση της βουλγαρικής πλευράς για κατασκευή γεφυροπλάστιγγας, καθεστώς που υποτίθεται ότι θα άλλαζε, με σκοπό την απελευθέρωση της διέλευσης λεωφορείων και οχημάτων άνω των 3,5 τόνων, με νέα ανταλλαγή ρηματικών διακοινώσεων μετά την παρέλευση του εξαμήνου. Ωστόσο κάτι τέτοιο δεν συνέβη μέχρι σήμερα.
Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης εγκαινιάζοντας τον Μάρτιο του 2017 το τελευταίο τμήμα, συνολικού μήκους 6,5 χλμ του κάθετου οδικού άξονα της Εγνατία Οδού «Κομοτηνή-Νυμφαία-Ελληνοβουλγαρικά Σύνορα» και απαντώντας σε ερώτηση που αφορά την απαγόρευση της διέλευσης των τουριστικών λεωφορείων και φορτηγών εξηγούσε τότε, ότι ο περιορισμός αυτός δεν προκύπτει από τα τεχνικά χαρακτηριστικά του έργου, αλλά από σχετική συμφωνία που είναι σε ισχύ με τη Βουλγαρία. Τόνιζε δε, ότι κατόπιν επικοινωνίας που θα έχει άμεσα τον ομόλογό του υπουργό στη Βουλγαρία, θεωρεί, ότι «αυτοί οι περιορισμοί θα αρθούν, γιατί το έργο και ο δρόμος έχει σχεδιαστεί για να σηκώνει βαριά οχήματα. Άρα δεν υπάρχει κανένας λόγος να μην έχουμε τέτοιες μετακινήσεις».
Το πότε θα αρθούν αυτοί οι περιορισμοί είναι άγνωστο. Μέχρι τότε ο κάθετος άξονας θα είναι ελκυστικός, αλλά απροσπέλαστος για τους οδηγούς φορτηγών και λεωφορείων.
Ακολουθήστε το xronos.gr στο Google News