Βασιλόπιτα κόβει το Σάββατο ο Σύλλογος Πολυτέκνων Ροδόπης
Την ίδια ώρα το μέχρι πρότινος παρατημένο αεροδρόμιο Αμυγδαλεώνα Καβάλας ετοιμάζεται «να απογειωθεί» χάρη σε μεγάλη επένδυση της Egnatia Aviation που φέρνει θέσεις εργασίας και όφελος στην τοπική οικονομία
Πολλά έχουν ειπωθεί και ξεχαστεί τις τελευταίες δεκαετίες στη Ροδόπη σε ζητήματα οικονομίας, δημογραφικού, εκπαίδευσης, υποδομών. Ένα εξ αυτών κι η κατασκευή αεροδρομίου «Μπακάλμπασης» στην Κομοτηνή, συγκεκριμένα στον κάμπο Αιγείρου και σε θέση σχεδόν 100 στρεμμάτων όπου δραστηριοποιείται σήμερα η Αερολέσχη Κομοτηνής.
Οι κυβερνητικές ανακοινώσεις είχαν γίνει το 2009 από τον Ευριπίδη Στυλιανίδη, ο οποίος τότε υπό την ιδιότητα του υπουργού Μεταφορών κι Επικοινωνιών δήλωνε «ολοκληρώθηκαν οι διαδικασίες για την κατασκευή του αεροδρομίου Αν. Μπακάλμπασης στην Κομοτηνή. Το αεροδρόμιο θα δώσει νέα αναπτυξιακή δυναμική στον τόπο μας ενισχύοντας τον εναλλακτικό τουρισμό, τη διεθνή επιχειρηματικότητα και δημιουργώντας νέες θέσεις εργασίας στην περιοχή». Μάλιστα, οι πρώτες υποδομές θα παραδίδονταν προς χρήση το 2011, έργα συνολικού προϋπολογισμού 6εκ ευρώ, όπως είχαν εξαγγελθεί.
Κι ενώ πράγματι το 2009 παραδόθηκαν ολοκληρωμένες οι μελέτες για τη δημιουργία Αεραθλητικού Κέντρου και μικρού αεροδρομίου στον τότε Καποδιστριακό Δήμο Αιγείρου, οι κυβερνητικές δεσμεύσεις δεν έγιναν ποτέ πράξη. Εκλογές, αλλαγή κυβέρνησης και οικονομικό «κραχ» ήταν οι βασικοί λόγοι που τα σχέδια πάγωσαν, αν κι υπήρχε εγκριμένη χρηματοδότηση από την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας. Τότε, ο Ευριπίδης Στυλιανίδης από θέση αντιπολίτευσης είχε κατηγορήσει την κυβέρνηση για ολιγωρία κι αδιαφορία, λέγοντας χαρακτηριστικά: «Εγκρίθηκε μάλιστα το ποσό των 7 εκατ. ευρώ από τον ειδικό λογαριασμό της ΥΠΑ. Το έργο πάγωσε μετά το 2009 και τα κονδύλια σχεδιάστηκε να μεταφερθούν σε αντίστοιχη δράση στο αεροδρόμιο Αρκαδίας».
Τα χρόνια πέρασαν, το έργο ξεχάστηκε τελικά απ’ όλες τις κυβερνήσεις, αλλά κανείς μέχρι σήμερα δεν έχει διερωτηθεί: αφού οι μελέτες υπάρχουν, γιατί καμία κινητικότητα δεν υπάρχει από το κράτος ή έστω ιδιώτη για επανεκκίνηση της συζήτησης;
«Απογειώνεται» ο Αμυγδαλεώνας
Την ίδια ώρα, το μέχρι πρότινος παρατημένο αεροδρόμιο Αμυγδαλεώνα Καβάλας (δεύτερο στο Ν. Καβάλας μετά το κρατικό Χρυσούπολης) ετοιμάζεται να απογειωθεί, χάρη στην επένδυση της Egnatia Aviation και την υπογραφή από τον υπουργό Εθνικής Άμυνα Νίκο Παναγιωτόπουλο της κατακύρωσης του διαγωνισμού εκμίσθωσης (για 40 χρόνια) εκτάσεων εντός του αεροδρομίου Αμυγδαλεώνα στην εταιρεία.
Η επένδυση συνολικού ύψους άνω των 5εκ ευρώ, σύμφωνα με την εταιρία περιλαμβάνει πλήρη αποκατάσταση των κατεστραμμένων υποδομών και μεταξύ άλλων τα εξής: 130 στρέμματα νέων κτιριακών εγκαταστάσεων, δηλαδή εκπαιδευτικό κέντρο, 6.000 τμ εκπαιδευτικές εγκαταστάσεις, πρόβλεψη επέκτασης, υπερσύγχρονο πύργο, αίθουσα υποδοχής, χώρους φιλοξενίας εκπαιδευόμενων, χώρους εστίασης κι αναψυχής, αναβάθμιση χώρου αεροδρομίου με νέο δίκτυο τροχόδρομων, επέκταση του χώρου στάθμευσης αεροσκαφών, εγκατάσταση φωτοσήμανσης.
Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα τα παραπάνω θα έχουν ολοκληρωθεί μέχρι το 2028 κι έτσι θα υπάρχει η δυνατότητα εκπαίδευσης άνω των 400 πιλότων ετησίως κι απασχόλησης άνω των 150 εργαζομένων, με πολύ σημαντικές θετικές επιδράσεις στην τοπική οικονομία τόσο κατά το κατασκευαστικό σκέλος όσο και κατά τη διάρκεια λειτουργίας. Από την εταιρία ο άμεσος κι έμμεσος ετήσιος κύκλος εργασιών υπολογίζεται στα 30εκ ευρώ.
Για την ιστορία, το χώρο του αεροδρομίου χρησιμοποιούσε η Στρατιωτική Αεροπορία από το 1938. Το αεροδρόμιο Αμυγδαλεώνα χτίστηκε ανάμεσα στο 1947 και το 1948 και ήταν το μοναδικό αεροδρόμιο του νομού Καβάλας, μέχρι τις αρχές της δεκαετίας του 1980 όταν και χτίστηκε ο κρατικός αερολιμένας Καβάλας στη Χρυσούπολη, με τις υποδομές στον Αμυγδαλεώνα να αφήνονται στην τύχη τους.
Ακολουθήστε το xronos.gr στο Google News