Γρηγόρης Σεμπελίδης: Στην Κομοτηνή χιλιάδες άνθρωποι περνούν αρκετές ώρες στο Internet | xronos.gr

Γρηγόρης Σεμπελίδης: Στην Κομοτηνή χιλιάδες άνθρωποι περνούν αρκετές ώρες στο Internet

08/01/02 - 0:00

Μοιραστείτε το

www.kom.gr - λειτουργικό site καθημερινής χρήσης. Ένας web master με στυλ: Είμαι ανοιχτός σε κάθε πρόταση, για να εφαρμοστεί ένα πλούσιο επιχειρηματικό σχέδιο, που θα στηρίξει την προσπάθειά μου και θα αποδεχθεί επικερδές.

Δεν ξέρουμε πόσο σερφάρετε καθημερινά στο Internet που έχει γίνει τρόπος ζωής, πάντως το νέο Portal που έχει κάνει την εμφάνιση του με πολλά στοιχεία της πόλης μας σε ξεχωριστή μορφή, πληροφορίες και ειδήσεις, φέρει την υπογραφή ενός νέου παιδιού, που αφοσιώθηκε ολοκληρωτικά στο αντικείμενο του σχεδιασμού σελίδων στο Internet καταφέρνοντας να αναδείξει μέσα από τις δουλειές του, τα μυστικά και τις δυνατότητες του Διαδικτύου στην εποχή μας.

Η συνέντευξη αποσκοπεί στο να τον γνωρίσουμε και να παρακολουθήσουμε την σκέψη του και την λειτουργεία του. Πριν διαβάσετε όμως την συνέντευξη που ακολουθεί, δείτε το www.kom.gr.

Πώς γεννήθηκε η ιδέα της δημιουργίας του KOM.GR;
- Παρόλο που ο κόμβος KOM.GR είναι σχετικά καινούριος, η ιδέα του γεννήθηκε πριν από πάρα πολύ καιρό όταν το 1999 ξεκινήσαμε με το ξάδελφο και συνεργάτη μου Βίκτωρ να συλλέγουμε σε μια ενιαία βάση δεδομένων τα διάφορα στοιχεία για την πόλη της Κομοτηνής και τις λιγοστές τότες ιστοσελίδες με αναφορές στην περιοχή με σκοπό να φτιάξουμε μια ενιαία και σφαιρική παρουσίαση του Ν. Ροδόπης στο Διαδίκτυο. Η μία ιδέα έφερνε την άλλη και έτσι η μορφή του υπό κατασκευής site άλλαζε συνέχεια ώστε να φτάσει στην σημερινή του μορφή. Και είμαστε μόλις στην αρχή.

Είναι ένα site που φιλοδοξεί να αναδείξει την Κομοτηνή στον δικτυακό κόσμο ή έχει και άλλους σκοπούς;
- Η ανάδειξη της Κομοτηνής στο Internet ήταν το αρχικό κίνητρο. Στην πορεία όμως και από την μεγάλη ανταπόκριση του κοινού διαφάνηκαν οι υπόλοιποι τομείς τους οποίους κληθήκαμε να καλύψουμε και οι οποίοι αποδείχθηκαν εξίσου σημαντικοί για τους αναγνώστες. Στην καθημερινή ζωή των Κομοτηναίων μπαίνουν σήμερα, λίγο καθυστερημένα αλλά αμετάκλητα, οι έννοιες όπως Ενημέρωση μέσω Internet, Διαφήμιση στο Internet, Ηλεκτρονικό Εμπόριο, Web Banking, E-learning, Άμεση Επικοινωνία με ποικίλους τρόπους. O επισκέπτης αναζητάει να βρει στο site εργαλεία και λύσεις για τις καθημερινές του δραστηριότητες. Έτσι από έναν «Οδηγό της Κομοτηνής για τους Επισκέπτες» το KOM.GR εξελίσσεται επίσης και σε ένα «Λειτουργικό Site Καθημερινής Χρήσης για τους Κομοτηναίους».

Μέσα από την μέχρι τώρα λειτουργία τι πέτυχε και ποια είναι τα άμεσα σχέδια;
- Ίσως είναι νωρίς να μιλάμε για επιτυχίες, μια και μόλις τελείωσε η δοκιμαστική περίοδος του κόμβου και δεν τέθηκαν ακόμα σε λειτουργία πολλές από τις υπηρεσίες του. Ωστόσο αποτελεί επιτυχία από μόνο του το γεγονός ότι μέσα σε λίγους μήνες, χωρίς καμία διαφήμιση σε συμβατικά μέσα, το site έχει αποκτήσει δεκάδες χιλιάδες αναγνώστες από όλο τον κόσμο, από τους οποίους ένα πολύ μεγάλο ποσοστό γίνονται σταθεροί επισκέπτες. Στα άμεσα σχέδια είναι προσθήκη πλήθους δωρεάν υπηρεσιών για τους χρήστες, ανάπτυξη ολοκληρωμένου καταλόγου όλων των ιστοσελίδων της Θράκης, υπηρεσίες ποιότητας προς επιχειρηματική αγορά της Κομοτηνής και πολλά άλλα.

Λίγα λόγια για το βιογραφικό σας. Ποιος είναι ο Γρηγόρης Σεμπελίδης;
- Απόφοιτος Ανωτέρας Σχολής Τουριστικών Επαγγελμάτων Ρόδου στην Διοίκηση Ξενοδοχειακών Επιχειρήσεων. Πρωτοήρθα σε επαφή με τον κόσμο της Πληροφορικής το 1989 στο λύκειο και κυρίως από το 1995 με την ευρεία διάδοση του Internet στην Ελλάδα και ήμουν από τους πρώτες επαρχιώτες – μέλη της Ελληνικής Ένωσης Χρηστών Internet. Από τότε η κατασκευή ιστοσελίδων ήταν το κύριο hobby μου έως το 2000 όταν άφησα την ξενοδοχειακή καριέρα για να ασχοληθώ αποκλειστικά με την προσωπική επιχείρηση Σχεδιασμού Web Sites και Ηλεκτρονικής Διαφήμισης.

Τι είναι εκείνο που κάνει μια σελίδα ξεχωριστή κατά την άποψή σας;
- Ίσως σας φανεί παράξενο αλλά δεν θα αναφέρω ούτε τον σχεδιασμό, ούτε τις τεχνολογικές εφαρμογές. Όπως είχε πει κάποιος σοφός, η αξία των πραγμάτων φαίνεται καθαρά αν αναρωτηθούμε «Τι θα γινόταν αν αυτό το πράγμα δεν υπήρχε;». Οπότε αυτό που πραγματικά κάνει μια σελίδα ξεχωριστή είναι ο λόγος για τον οποίον δημιουργείται και ο τρόπος με τον οποίο επιτυγχάνει τον σκοπό της.

Υπάρχουν αγαπημένα σας sites ή sites που έχετε ως πρότυπα στην Ελλάδα και το εξωτερικό;
- Από τα επαρχιακά τοπικά sites θα μπορούσα να αναφέρω πολλά αξιόλογα παραδείγματα: το Evros.gr της Αλεξανδρούπολης, το Helios.gr της Ρόδου, το Servitoros.gr της Εύβοιας και άλλα. Πανελλαδικά από τα web sites μου αρέσουν η Naftemporiki.gr για «σωστό» σχεδιασμό και ουσιαστική ενημέρωση, το Pathfinder.gr για τις καλύτερες υπηρεσίες Portal, το StartPoint.gr για ωραίες προτάσεις για σερφάρισμα στο Internet και πολλά άλλα και από της δημιουργικές ομάδες web εφαρμογών ξεχωρίζω με μεγάλη διαφορά την Futureneed.gr της HellasNet. Στο εξωτερικό επίσης υπάρχει πλήθος sites που μου αρέσουν, το καθένα για διαφορετικούς λόγους, και ξεχωρίζω μερικούς μεγάλους δημιουργούς. Να αναφέρω τον Jacob Nielsen με το UseIt.com για την προσήλωση του στην «Ακαδημαϊκή Σχολή» σχεδιασμού web sites και τον Art Lebedev με το Design.ru για τις καινοτομίες και την ευρηματικότητα του.

Περίεργα ή και πρωτότυπα πράγματα που έχετε εντοπίσει σερφάροντας στο Internet;
- Παρόλο που έχω πολύ στενή επαφή με το Internet εδώ και χρόνια, μερικές φορές συμβαίνουν κάποια πράγματα που σε αφήνουν έκπληκτο από την δύναμη και τις δυνατότητες του Διαδικτύου. Το πιο πρόσφατο που θυμάμαι ήταν πριν τα Χριστούγεννα όταν τυχαία γνώρισα μέσω Internet έναν συνάδελφο από ΗΠΑ. Μου είπε πως ζει σε μια κωμόπολη 10.000 κατοίκων στα βουνά της Νότιας Καλιφόρνιας και κάνοντας αναζήτηση με την ονομασία της κωμόπολης, μέσα σε 30 λεπτά γνώριζα τα πάντα για το χωριό του! Το είδα σε χάρτες των ΗΠΑ, έκανα «ζουμάρισμα» μέχρι την κλίμακα του οικοδομικού τετραγώνου, είδα φωτογραφίες και τα αξιοθέατα του χωριού και όλης της περιοχής, τις αποστάσεις του χωριού από τα αεροδρόμια, τις τρέχουσες τιμές των ενοικιαζόμενων δωματίων, την ζωντανή εικόνα της πλατείας από web camera, στατιστικές για το επίπεδο εγκληματικότητας, τον μέσο όρο εισοδήματος ανά κάτοικο, μέσο όρο αμοιβής διαφόρων επαγγελμάτων στο χωριό και στις γύρο περιοχές, την ιστοσελίδα του σχολείου που σπουδάζει ο γιος του συνομιλητή μου, το γραφείο του δημάρχου στο Internet με αναλυτική αναφορά στο βιογραφικό του, τα έργα του και τα τρέχοντα θέματα του Δήμου... και πολλά άλλα. Μέσα σε μόλις 30 λεπτά γνώρισα ένα χωριό στα βουνά των Cherokee καλύτερα και από τις Σάπες! Αυτό βέβαια δεν αποτελεί είδηση αλλά δεν είναι καταπληκτικό;

Το να έχει κανείς την ευθύνη της δημιουργίας κάποιον sites σημαίνει ατελείωτες ώρες μπροστά στον υπολογιστή, φαντασία και δημιουργικότητα, εικαστική προσέγγιση και λειτουργικότητα;
- Πρώτα απ’ όλα εφ’ όσον μιλάμε για ευθύνη, κατά τον σχεδιασμό μιας επιχειρηματικής παρουσίας στο Internet πρέπει να έχω υπόψη μου ότι ευθύνομαι για το πρόσωπο, την εικόνα της επιχείρησης του πελάτη προς τρίτους. Λόγω των ιδιομορφιών του Internet και της έλλειψης σχετικής παιδείας, οι πελάτες αρκετές φορές ζητάνε να κατασκευάσω την παρουσίασή τους με λάθος τρόπο και κίνητρο. Και ο ρόλος μου είναι να επισημάνω τα σημεία αυτά, να δώσω επεξηγήσεις και να προτείνω εναλλακτικές λύσεις. Τις περισσότερες φορές ο πελάτης συμφωνεί με τις συμβουλές και τις προτάσεις μου και αυτό ακριβώς είναι που εκτιμάει.

Πως κρίνετε το επίπεδο εξοικείωσης των Κομοτηναίων με όλη αυτή την ιστορία της ένταξης των νέων τεχνολογιών στην επιχείρηση, τις πωλήσεις μέσω Internet;
- Κατ’ αρχήν η ένταξη των Νέων Τεχνολογιών στην Επιχείρηση δεν σημαίνει απαραίτητα και αποκλειστικά τις Πωλήσεις μέσω Internet. Οι πωλήσεις είναι μόνο μια από τις πολλές δυνατότητες που προσφέρει το Διαδίκτυο. Με την ευρεία έννοια το Internet είναι και ένα MME, και όπως όλα τα μέσα επικοινωνίας, προσφέρει στην συμβατική επιχείρηση δυνατότητες Προβολής (διαφήμιση, δημόσιες σχέσεις, ενίσχυση κύρους), Επικοινωνίας (ανταλλαγή πληροφοριών, συνεργασία με απομακρυσμένα καταστήματα ή συναδέλφους) και Ενημέρωσης (παρουσίαση προσφερόμενων προϊόντων και υπηρεσιών, κοινοποίηση ανακοινώσεων).

Δυστυχώς, για μερικούς ισχύουν ακόμα οι 2 μύθοι για το Internet:
α) Το Internet είναι για τα παιδιά – και γι’ αυτό ευθύνεται η ελλιπής ενημέρωση ή και άγνοια της παλιότερης γενιάς για τα σχετικά θέματα. Και όμως αυτή η παλιότερη γενιά έχει την κυρίαρχη θέση στο Διαδίκτυο.
β) Μιλώντας για το Internet, μιλάμε για εξωτερικό, άντε στην καλύτερη περίπτωση για την Αθήνα – ένας ξεπερασμένος μύθος καθώς σήμερα την μεγαλύτερη ανάπτυξη δείχνει το «τοπικό» Internet.

Κάθε μέρα στην Κομοτηνή χιλιάδες (!) άνθρωποι περνάνε αρκετές ώρες στο Internet. Αν μάλιστα λάβουμε υπόψη τα κύρια χαρακτηριστικά των χρηστών του Internet – κατά 60% είναι άνθρωποι με ανώτερη μόρφωση και με αποδοχές πάνω από τον μέσο όρο – καταλαβαίνουμε ότι είναι ένα αγοραστικό κοινό που θα ζήλευε ο κάθε επιχειρηματίας ή διαφημιζόμενος.

Στην Κομοτηνή ακόμα και σήμερα πολλές φορές όταν με ρωτάνε με τι ασχολούμαι και απαντώ «με κατασκευή web sites και διαφήμισης στο Internet» με κοιτάνε με απορία. Αλλά οφείλω να παραδεχτώ πως έχουμε κάνει μεγάλη πρόοδο στα τελευταία 2 χρόνια όσον αφορά το επίπεδο εξοικείωσης με το Internet. Σύντομα ετοιμάζεται να διεξαχθεί μια έρευνα για το επίπεδο εξοικείωσης και της ένταξης των Νέων Τεχνολογιών στην επιχειρηματική αγορά της Κομοτηνής, τα αποτελέσματα της οποίας θα μας δώσουν πιο καθαρή και πραγματική εικόνα.

Το KOM.GR θα μπορούσε να αναπτυχθεί περισσότερο; Με υποστήριξη ποιών παραγόντων;

- Το KOM.GR μόλις ξεκίνησε. Υπάρχουν πολλά σχέδια και ιδέες για την μελλοντική του ανάπτυξη και για τις μορφές εκμετάλλευσης, αλλά η ανάπτυξη και η συντήρηση ενός Portal απαιτεί κατιτί παραπάνω από μεράκι και χρόνο. Χρειάζεται οικονομική βάση, ειδικευμένους συνεργάτες, οργανωμένη λειτουργία. Αυτό μπορεί να επιτευχθεί είτε σε συνεταιριστική μορφή με κάποιον επενδυτή, είτε με υποστήριξη κάποιων παραγόντων δημοσίου, αναπτυξιακών προγραμμάτων ή άλλων φορέων. Εγώ είμαι ανοιχτός σε κάθε πρόταση και αναζητώ λύσεις για να εφαρμοστεί ένα επιχειρηματικό σχέδιο, το οποίο και θα στηρίξει την προσπάθεια αλλά και θα αποδεχθεί επικερδές.

Σας συγχαίρουμε για την προσπάθεια και ευχαριστούμε για την συνέντευξη.
- Και εγώ σας ευχαριστώ.

M.M.

Ακολουθήστε το xronos.gr στο Google News

Ροή Ειδήσεων

xronos
xronos.gr