Χρ. Τοψίδης: Με σταθερά βήματα και πνεύμα συνεργασίας η Περιφέρεια ΑΜΘ αλλάζει
Τι συμβαίνει με την τηλεκπαίδευση στην ΑΜΘ
Η εκπαίδευση έχει επηρεαστεί σε μεγάλο βαθμό από τον κορωνοϊό. Όχι μόνο από υγειονομικής άποψης αλλά και από τεχνικής, καθώς πριν από λίγα εικοσιτετράωρα συνέβη το «φιάσκο» με το «κρασσάρισμα» του συστήματος στην τηλεκπαίδευση.
Επί του θέματος, αλλά και για την εικόνα της εκπαίδευσης στο επίπεδο της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, μίλησε στο ράδιο Χρόνος 87.5fm ο περιφερειακός διευθυντής εκπαίδευσης Κώστας Μπαντίκος.
Παρελθόν τα προβλήματα στην τηλεκπαίδευση;
«Τα πράγματα λειτουργούν κανονικά εκτός ελαχίστων μικροπροβλημάτων πολύ μεμονωμένων για τα οποία δόθηκαν οδηγίες στους διευθυντές. Έχουν δοθεί οδηγίες στις διευθύνσεις των σχολείων να δανείσουν είτε λάπτοτ, είτε τάμπλετ στους μαθητές όπως επίσης και σε συνεννόηση με τις διευθύνσεις από άλλη σχολική μονάδα που διαθέτει και μπορεί να δοθούν», ενημέρωσε ο κος Μπαντίκος για τους μαθητές που δεν έχουν λάπτοπ ή υπολογιστή.
Επίσης ενημέρωσε ότι οι μαθητές μπορούν να συνδεθούν στην τηλεκπαίδευση και μέσω κινητού. «Έχουμε διαβεβαίωση ότι οι πάροχοι εγγράφως έχουν δεσμευτεί ότι δεν θα χρεώνουν μαθητή ή εκπαιδευτικό που μπαίνει από κινητό. Εκείνο που είναι σημαντικό είναι να συνεχιστεί με τον καλύτερο δυνατό τρόπο η εξ αποστάσεως εκπαίδευση. Άρα όποια προβλήματα αναφέρονται θα πρέπει να αντιμετωπίζονται και να βρούμε τρόπους ώστε να καλύψουμε αυτήν την συνέχεια στην εκπαιδευτική διαδικασία». Παράλληλα, σημείωσε ότι το σύστημα λειτουργεί πλήρως και χωρίς «παρατράγουδα».
Για το εάν η τηλεκπαίδευση μπορεί να αποτελέσει πλέον αναπόσπαστο κομμάτι της εκπαιδευτικής διαδικασίας ο κος Μπαντίκος απάντησε: «Σίγουρα η εξ αποστάσεως που γίνεται με την έλλειψη προγενέστερης εμπειρίας ή υλικοτεχνικής υποδομής και από τις οικογένειες και από τα σχολεία στον βαθμό που θα ήταν το ζητούμενο, δεν μπορεί να αντικαταστήσει την δια ζώσης διδασκαλία. Η εξ αποστάσεως εκπαίδευση δεν είναι απλώς ένας πομπός και ένας δέκτης, υπάρχει αλληλεπίδραση υπάρχουν συγκεκριμένες παιδαγωγικές αρχές και διδακτικές μέθοδοι που χρησιμοποιούνται».
Η επιδημιολογική εικόνα των σχολείων
Σχετικά με την επιδημιολογική εικόνα που παρατηρείται στα σχολεία της Περιφέρειας ο κος Μπαντίκος ανέφερε ότι «παρατηρείται από την έναρξη της χρονιάς μέχρι την 26η Οκτωβρίου ότι είχαμε συνολικά 125 τμήματα τα οποία τα 100 ήταν από τις 26 Οκτωβρίου και μετά. Δηλαδή από την έναρξη της σχολικής χρονιάς είχαμε 25 αναστολές τμημάτων σε όλη την περιφέρεια και από τις 26 (Οκτωβρίου) μέχρι τις 6 (Νοεμβρίου) είχαμε 100 τμήματα. Από τις 7 του μηνός έχουμε συνολικά 31 τμήματα στην Περιφέρεια και 8 σχολικές μονάδες σε αναστολή. Τα οποία κατανέμονται αντιστοίχως. Η Καβάλα έχει 14 τμήματα σε αναστολή και μία σχολική μονάδα, η Δράμα 7 τμήματα και 5 σχολικές μονάδες σε αναστολή και βλέπουμε μια μείωση σε Ροδόπη και Έβρο».
Ακολουθήστε το xronos.gr στο Google News