Στην Αλεξανδρούπολη προσπαθούν να κάνουν τη γαστρονομία "τουριστικό όχημα" | xronos.gr
Η ΓΑΣΤΡΟΝΟΜΙΑ ΣΤΟ ΕΠΙΚΕΝΤΡΟ

Στην Αλεξανδρούπολη προσπαθούν να κάνουν τη γαστρονομία "τουριστικό όχημα"

29/09/18 - 10:00

Ένα workshop με θέμα τη γαστρονομία στο ξενοδοχείο Ramada Plaza Thraki

"Πριν από πενήντα χρόνια το τουριστικό μότο της Ελλάδας ήταν "ήλιος-θάλασσα" και τ' αγόρι μου και στις φωτογραφίες βλέπαμε μια γιαγιά με μαύρο τσεμπέρι και ένα κομμάτι μουσακά". Αυτήν ακριβώς την εικόνα προσπαθεί να αποδομήσει η Respond On Demad, που έφερε στην Αλεξανδρούπολη το workshop της World Travel Association, με στόχο να αλλάξει το "παράδειγμα" της τουριστικής προβολής της Ελλάδας, βάζοντας τη γαστρονομία στο επίκεντρο.

"Η εικόνα ήταν καλή τον καιρό που φτιάχτηκε, αλλά πλέον δεν εξυπηρετεί" λέει η Μαρία Αθανασοπούλου από την εταιρία Respond On Demand που "έτρεξε" το συγκεκριμένο event. Κατά τη διάρκεια του, άνθρωποι από την Αμερική, την Πολωνία, την Τουρκία και άλλες χώρες του εξωτερικού μοιράστηκαν τις εμπειρίες τους πάνω στον γαστρονομικό τουρισμό και τις αλλαγές που πρέπει να γίνουν ώστε και η Ελλάδα να ανέβει επιτέλους στο τρένο.

"Η Ελλάδα είναι τυχερή γιατί έχει την πρώτη ύλη - έχει δηλαδή πλούσια γαστρονομία" παρατηρεί η κα Αθανασοπούλου, "αλλά πρέπει να δούμε πώς θα οργανώσουμε την προβολή". Ένα από τα παραδείγματα που συζητήθηκαν είναι οι ξεναγήσεις σε μονάδες παραγωγής τροφίμων ή ποτών (π.χ. ελαιοτριβεία, οινοποιεία, τυροκομία κλπ), που στο εξωτερικό είναι μία πάγια πρακτική, αλλά στην Ελλάδα όχι. Αυτό όμως θα μπορούσε να συστήσει στους επισκέπτες τα τοπικά προϊόντα, αλλά "και να αποφέρει ένα επιπλέον έσοδο στους παραγωγούς", λέει η κα Αθανασοπούλου.

Άλλο παράδειγμα είναι φυσικά το περίφημο πια "παραδοσιακό πρωινό", που στην Αλεξανδρούπολη εφαρμόζεται σε κάποια ξενοδοχεία. Με άλλα λόγια πρόκειται για σερβίρισμα πρωινού φτιαγμένου με τοπικά προϊόντα, που έτσι τα γνωρίζει καλύτερα ο επισκέπτης.

Σε κάθε περίπτωση, αυτό στο οποίο δόθηκε μεγάλη βαρύτητα είναι η ανάγκη για οργάνωση της γαστρονομικής προβολής της Ελλάδας καθώς πλέον τα σύνορα έχουν "σχεδόν καταργηθεί" με την έννοια ότι ακόμη και τα πιο μακρινά ταξίδια έχουν γίνει πολύ ευκολότερα. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα η χώρα μας να μην ανταγωνίζεται -τουριστικά πάντα- μόνο τους γείτονές της, αλλά σχεδόν όλο τον κόσμο.

Το workshop που φιλοξενήθηκε στο ξενοδοχείο Ramada Plaza Thraki ήταν υπό την αιγίδα του υπουργείου Τουρισμού και το κεντρικό μότο ήταν: Is tourism a piece of cake? 

Ακολουθήστε το xronos.gr στο Google News

Ροή Ειδήσεων

xronos
xronos.gr