Χρ. Τοψίδης: Με σταθερά βήματα και πνεύμα συνεργασίας η Περιφέρεια ΑΜΘ αλλάζει
Στ. Μακρυγιάννης: «Θέλουμε επιμορφωση στη διαπολιτιστιμική εκπαίδευση και όχι αποσπασματικά προγράμματα»
Σταθεροί στην άποψή τους για το πιλοτικό πρόγραμμα του ΙΕΠ «Πιλοτικές Παρεμβατικές Δράσεις Υποστήριξης Μουσουλμανοπαίδων στα νηπιαγωγεία της Θράκης», που εφαρμόζεται στα νηπιαγωγεία Αρριανών, Ασωμάτων και Πάσσου, παραμένουν οι νηπιαγωγοί της Ροδόπης.
Πρόκειται για το πρόγραμμα που έγινε γνωστό ως «δίγλωσσα νηπιαγωγεία», και το οποίο προβλέπει τη συμμετοχή δεύτερου/ης νηπιαγωγού στην τάξη που να προέρχεται από τη μειονότητα. Οι νηπιαγωγοί της Ροδόπης ωστόσο, εκτιμούν ότι το πρόγραμμα αυτό κινείται σε λάθος κατεύθυνση γιατί αφενός δεν εφαρμόζεται σε όλα τα νηπιαγωγεία, αλλά κυρίως γιατί το περιεχόμενό του είναι τέτοιο που εν τέλει δεν εξυπηρετεί τις ανάγκες των μαθητών.
«Το πρόγραμμα αυτό ήτανε ένα πρόγραμμα χρήσης της μητρικής γλώσσας των παιδιών ως γλώσσας στήριξης για να βελτιωθεί η ελληνομάθεια των παιδιών αυτών που δεν έχουν ως μητρική την ελληνική. Εμείς ως σύλλογος αντιδράσαμε στο πρόγραμμα για μια σειρά από λόγους και πρέπει να εξηγήσουμε ότι εμείς δεν έχουμε πρόβλημα με τις μητρικές γλώσσες των παιδιών, μάλιστα το αντίθετο. Εμείς για την στήριξη της χρήσης των μητρικών γλωσσών ως γλωσσών στήριξης διεκδικούμε αύξηση της οργανικότητας στα νηπιαγωγεία όπου φοιτούν νήπια της μουσουλμανικής μειονότητας ή σε αυτά που δεν είναι η ελληνική η μητρική γλώσσα» λέει στο ράδιο Χρόνος 87.5fm ο κος Στέφανος Μακρυγιάννης που προεδρεύει του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ροδόπης «οι Τρεις Ιεράρχες».
Στ. Μακρυγιάννης: Πώς να εφαρμοστεί πρόγραμμα αφού δεν υπάρχουν νηπιαγωγεία;
Πριν και πάνω από όλα, οι νηπιαγωγοί της Ροδόπης θέτουν το ζήτημα της ύπαρξης και λειτουργίας νηπιαγωγείων σε όλους τους οικισμούς του νομού μας.
«Για να βελτιωθεί η εκπαίδευση των παιδιών της μειονότητας δεν αρκούν αποσπασματικά προγράμματα που αφορούν τρία νηπιαγωγεία αλλά χρειάζονται συγκεκριμένα βήματα. Πρέπει να λειτουργήσουν νηπιαγωγεία παντού, ακόμη και εκεί που δεν λειτουργούν. Υπάρχουν οικισμοί όπου τα παιδιά δεν έχουν πρόσβαση σε δημόσιο νηπιαγωγείο, άρα είναι αντιφατικό να λέμε ότι θα βελτιώσουμε την εκπαίδευση των παιδιών με ένα πρόγραμμα σε τρία νηπιαγωγεία που λειτουργούν, ενώ ταυτόχρονα έχουμε οικισμούς οι οποίοι δεν έχουν καθόλου νηπιαγωγείο», παρατηρεί ο πρόεδρος.
Επιπλέον, μεγάλο ζήτημα είναι η αναλογία μαθητών-εκπαιδευτικών στις τάξεις, η οποία είναι πολύ μεγάλη, με τους νηπιαγωγούς να ζητούν μείωσή της. Αυτό μάλιστα μπορεί να καθοριστεί «με μια απλή υπουργική απόφαση, καθώς θα μπορούσε ο κος υπουργός Παιδείας να βγει αύριο το πρωί και να πει η αναλογία των μαθητών στα νηπιαγωγεία της Θράκης είναι δεκαπέντε προς ένα όχι εικοσιπέντε προς ένα» λέει ο κος Μακρυγιάννης.
Το μέγα ζητούμενο των νηπιαγωγών όμως είναι ότι πρέπει πρωτίστως να επιμορφωθούν οι ίδιοι πάνω στη διαπολιτισμική εκπαίδευση, ώστε να μπορούν να παρέχουν ποιοτικές υπηρεσίες στους μαθητές τους: «οι συνάδελφοι εκπαιδευτικοί και νηπιαγωγοί χρειάζονται ένα πρόγραμμα επιμόρφωσης γιατί είναι προφανές ότι είναι διαφορετικό να έχεις πάει σε ένα πανεπιστήμιο που σου διδάσκει για το πώς θα κάνεις την δουλειά σου στο νηπιαγωγείο και είναι διαφορετικό να έχεις έναν πληθυσμό που έχει μητρική μια άλλη γλώσσα από αυτή που μιλάς εσύ. Χρειαζόμαστε επιμόρφωση στην διαπολιτισμική εκπαίδευση. Όλοι πρέπει να επιμορφωθούν στην διαπολιτισμική εκπαίδευση, το ζητάμε εμείς οι ίδιοι, το ζητάνε οι νηπιαγωγοί μας» τονίζει ο πρόεδρος.
Εν αναμονή συνάντησης με τον υπουργό Παιδείας
Οι εκπαιδευτικοί της Ροδόπης έχουν ζητήσει και περιμένουν συνάντηση με τον υπουργό Παιδείας Κώστα Γαβρόγλου, ώστε να θέσουν υπόψη του όλο το πλέγμα των προτάσεων τους, το οποίο μάλιστα έχει τη μορφή «νομοθετήματος», όπως λέει ο κος Μακρυγιάννης. Και μπορεί οι νηπιαγωγοί να μην έχουν τις νομικές γνώσεις για να πετύχουν τις σωστές διατυπώσεις, όμως έχουν την «εμπειρία της τάξης» και αυτήν προτάσσουν ως βασικό τους επιχείρημα για τις αλλαγές που προτείνουν.
Τέλος, στις επιτυχίες των αγώνων τους, οι εκπαιδευτικοί συγκαταλέγουν το θέμα της δίχρονης υποχρεωτικής προσχολικής εκπαίδευσης «που είναι θέμα που αφορά και τους τέσσερις δήμους της Ροδόπης», όπως λέει ο κος Μακρυγιάννης. Εντούτοις εξηγεί ότι «οι δύο εκ των τεσσάρων δήμων δήλωσαν ότι μπορεί να γίνει κανονικά η φοίτηση όλων των νηπίων και προνηπίων οι άλλοι δύο όχι - σε διαφορετικό βαθμό ο καθένας. Κυρίως το πρόβλημα εντοπίζεται μέσα στην πόλη της Κομοτηνής όπου υπάρχει ένα κτιριακό θέμα. Εμείς σαν σύλλογος θεωρούμε ότι υπάρχει η δυνατότητα για την εφαρμογή και μέσα στην πόλη της Κομοτηνής. Είναι περίπου 150 τα προνήπια που φέτος δεν φοιτήσαν στο δημόσιο νηπιαγωγείο και αυτό σημαίνει 6 με 7 τμήματα στην πόλη της Κομοτηνής. Εμείς θεωρούμε ότι θα μπορούσε η Διεύθυνση Εκπαίδευσης και ο Δήμος Κομοτηνής με μια συνεργασία να βρούνε χώρους για οκτώ τμήματα νηπιαγωγείου έστω και προσωρινά μέχρι να αναγερθούν δύο καινούρια νηπιαγωγεία που θα μπορούν να στεγαστούν με άνεση όλα τα παιδιά».
Η εφαρμογή του πολιτικού προγράμματος πάντως ξεκίνησε στις 19 Μαρτίου και έκτοτε οι νηπιαγωγοί βρίσκονται σε κινητοποιήσεις, τις οποίες διέκοψαν λόγω Πάσχα, όμως πλέον τις συνεχίζουν κανονικά.
Ακολουθήστε το xronos.gr στο Google News