1ο ανάμεσα σε 190 σχολεία το 7ο Δημοτικό Κομοτηνής | xronos.gr
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ΜΕ ΘΕΜΑ: ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΑΝΑΤΟΛΗΣ

1ο ανάμεσα σε 190 σχολεία το 7ο Δημοτικό Κομοτηνής

13/06/24 - 8:00
1ο ανάμεσα σε 190 σχολεία  το 7ο Δημοτικό Κομοτηνής

Έλενα Γεωργαντοπούλου, εκπαιδευτικός: «Είμαστε πολύ συγκινημένες και πάρα πολύ χαρούμενες που οι οικογένειες μπήκαν στη διαδικασία να ψάξουν την ιστορία των προγόνων τους»  

Σε έναν όμορφο διαγωνισμό με όνομα «Ελληνισμός Ανατολής: Πόντος, Μικρά Ασία και Θράκη» συμμετείχαν οι εκπαιδευτικοί και τα παιδιά του 7ου Δημοτικού Σχολείου Κομοτηνής κατά το ακαδημαϊκό έτος που μας πέρασε. Στην προσφυγική πόλη της Κομοτηνής, οι μαθητές ανέλαβαν το έργο της παρουσίασης και σύνταξης των προσφυγικών ιστοριών των προγόνων τους και το πρόγραμμα αυτό του σχολείου μπόρεσε και διακρίθηκε με την πρώτη θέση στον διαγωνισμό που αποτέλεσε διοργάνωση της Πρωτοβάθμιας Διεύθυνσης Σερρών, του Υπουργείου Μακεδονίας Θράκης και του Τμήματος Ραδιοτηλεόρασης και Ψηφιακών Μέσων. Πρόκειται για σημαντική διάκριση, καθώς στο διαγωνισμό συμμετείχαν συνολικά 190 σχολεία από την Ελλάδα, την Κύπρο και την Ομογένεια.

Το έργο και το αποτέλεσμα του διαγωνισμού παρουσιάστηκε το απόγευμα της Τρίτης 11 Ιουνίου στην Κομοτηνή στο ίδρυμα Παπανικολάου.

Η δασκάλα Μαρία Λεπίδα ενημέρωσε: «Κάναμε μια έρευνα με τα παιδιά όσον αφορά τις προσφυγικές ιστορίες που είχαν κάποια από αυτά. Δώσαμε ένα ερωτηματολόγιο, μέσα από αυτό τα παιδιά αναγκάστηκαν να κάνουν μια έρευνα με τους δικούς τους και να μάθουν πράγματα που ποτέ πριν δεν είχαν μπει στη διαδικασία να τα αναζητήσουν». Οι προσωπικές ιστορίες ενώθηκαν σε μια παρουσίαση και στη συνέχεια «ντύθηκε» με τις ηχογραφήσεις των μαθητών να διαβάζουν τις ιστορίες τους και τώρα το σχολείο βρίσκεται στη διαδικασία δραματοποίησης των ιστοριών και της παρουσίασής τους στο ευρύ κοινό.

Επαφές με οικογένειες Ελλήνων προσφύγων
Για την εκπόνηση του προγράμματος οργανώθηκαν επισκέψεις στο σχολείο από εκπροσώπους προσφυγικών συλλόγων, οι οποίοι διηγήθηκαν την ιστορία μιας συγκεκριμένης οικογένειας από τον τόπο καταγωγής τους. Τα παιδιά εκφράστηκαν εικαστικά με έργα, έμαθαν τραγούδια, χορούς των περιοχών καταγωγής τους, κι ετοίμασαν ανάλογες δραματοποιήσεις. Η υλοποίηση του project διήρκεσε 4 μήνες και παρουσιάστηκε ενδελεχώς, λαμβάνοντας την 1η θέση μαζί με ακόμα 7 συμμετέχοντα σχολεία στη κατηγορία των πρότζεκτ.

Η δασκάλα Έλενα Γεωργαντοπούλου ενημέρωσε ότι το προσωπικό του σχολείου γενικότερα συμμετείχε στη διαδικασία του προγράμματος, με την καθηγήτρια εικαστικών να δίνει έναυσμα στα παιδιά να ζωγραφίσουν εικόνες από την προσφυγιά, και με την καθηγήτρια μουσικής να μαθαίνει στα παιδιά προσφυγικά τραγούδια προερχόμενα από αυτούς τους τόπους. «Ήταν δηλαδή μια ολοκληρωμένη προσέγγιση σε όλο το προσφυγικό ζήτημα και από την πλευρά του πολιτισμού και από την πλευρά του να ζωγραφίσουν τα παιδιά εμπνεόμενα από αυτό το θέμα. Είμαστε πολύ συγκινημένες και πάρα πολύ χαρούμενες που οι οικογένειες μπήκαν στη διαδικασία να ψάξουν την ιστορία των προγόνων τους», κατέληξε.

Live ενημέρωση

Ακολουθήστε το xronos.gr στο Google News

Ροή Ειδήσεων

xronos
xronos.gr