Χρ. Τοψίδης: Με σταθερά βήματα και πνεύμα συνεργασίας η Περιφέρεια ΑΜΘ αλλάζει
Άγνοια ή λάθος από τους υπουργούς;
Οι υπουργοί Οικονομικών Χρήστος Σταϊκούρας και Υποδομών Αχιλλέας Καραμανλής εξέδωσαν απόφαση με θέμα τον διαχωρισμό της εθνικής σιδηροδρομικής υποδομής. Σε αυτήν την απόφαση λοιπόν που φέρει ημερομηνία στις 08/12/2021 ο διαχωρισμός γίνεται σε τέσσερις κατηγορίες. Το ενεργό δίκτυο, το δίκτυο υπό κατασκευή, το ενεργό δίκτυο σε προσωρινή αναστολή λειτουργίας και το καταργημένο δίκτυο.
Σε ότι αφορά τη Θράκη που πλέον δεν έχουν σφυρίξει επιβατικά δρομολόγια τρένων εδώ και πολύ καιρό, αναφέρεται στην κατηγορία «ενεργό δίκτυο» ο άξονας Θεσσαλονίκη-Στρυμόνας, Αλεξανδρούπολη-Δίκαια-Ορμένιο. Αυτό φυσικά προκαλεί εντύπωση, καθώς επιβατικά τρένα στη Θράκη πλέον δεν κυκλοφορούν και πλέον είναι σοβαρό ζητούμενο εάν θα δούμε ξανά τρένα στην περιοχή μας.
Πάντως ο συγκεκριμένο άξονας θα μπορούσε να αναγράφεται ως “ενεργό δίκτυο σε προσωρινή αναστολή λειτουργίας”, αλλά ούτε εκεί αναφέρεται.
Κ. Κατσιμίγας: «Το τέλος του σιδηρόδρομου στη Βορειοανατολική Ελλάδα»
Ο επικεφαλής της παράταξης Ανεξάρτητη Ενωτική Πρωτοβουλία και περιφερειακός σύμβουλος Ροδόπης Κώστας Κατσιμίγας έκανε τη δική του καυστική ανάρτηση με αφορμή τη συγκεκριμένη απόφαση.
Έτσι λοιπόν όπως χαρακτηριστικά αναφέρει: «[…] στο “ενεργό δίκτυο” αναφέρεται η γραμμή Θεσσαλονίκη-Αλεξανδρούπολη-Ορμένιο, άσχετα αν δεν κυκλοφορούν τρένα και δεν υπάρχει ούτε προσωπικό στους σταθμούς που είχαν απομείνει.
Στο “δίκτυο υπό κατασκευή” δεν υπάρχει καμιά αναφορά στην περιοχή της Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης. Για το έργο της νέας γραμμής Θεσσαλονίκη - Αμφίπολη - Καβάλα - Τοξότες προϋπολογισμού 1,68 δις και μήκους 205 χιλ, δηλαδή κόστους 8,19 εκ. ανά χιλιόμετρο δεν υπάρχει καμία αναγραφή.
Στην τρίτη κατηγορία ενεργό δίκτυο σε προσωρινή αναστολή λειτουργίας που έχει βλέπουμε ότι στην Ανατολική Μακεδονία και Θράκη έχουμε: 1. Τμήματα χαράξεων μεταξύ Λαχανόκηπων - Μουριών, 2. Νέα Ζίχνη - Αμφίπολη Λιμένας, 3. Σ.Σ. Σερρών - ΒΙΠΕ Σερρών Σ.Σ. και 4. Ποταμού-ΒΙΠΕ Αλεξανδρούπολης. Εδώ λοιπόν έχουμε: Στο πρώτο άξονα, τα δυο σημεία που απέχουν μεταξύ τους 4-5 χιλ. μέσα στο πολεοδομικό συγκρότημα Θεσσαλονίκης, δηλαδή στην Κεντρική Μακεδονία, στο δεύτερο είναι ένα μικρό τμήμα γραμμής μήκους 7 χιλ. που ανήκει στη γραμμή Θεσσαλονίκης - Αλεξανδρούπολης, στο τρίτο είναι μια παλιά γραμμή που έγινε λίγο πριν τον πόλεμο του 1940, ουδέποτε χρησιμοποιήθηκε και τελικά ξηλώθηκαν και οι σιδηροτροχιές το 1970 και στο τέταρτο είναι το τμήμα μιας γραμμής μεταξύ του μη υφιστάμενου σήμερα σταθμού του Ποταμού και της πόλης των Φερών[…]».
Ακολουθήστε το xronos.gr στο Google News