Ανάπτυξη, κυκλοφορία και ασφάλεια «βουλιάζουν» στις ιρλανδικές διαβάσεις της Ροδόπης | xronos.gr
ΠΑΡΑΜΕΝΕΙ ΧΩΡΙΣ ΕΝΙΑΙΑ ΣΥΝΔΕΣΗ ΜΕ ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΓΕΦΥΡΑ ΤΟ ΠΑΡΑΛΙΑΚΟ ΜΕΤΩΠΟ ΦΑΝΑΡΙΟΥ – ΜΑΡΩΝΕΙΑΣ ΣΤΟ ΥΨΟΣ ΤΟΥ ΙΜΕΡΟΥ

Ανάπτυξη, κυκλοφορία και ασφάλεια «βουλιάζουν» στις ιρλανδικές διαβάσεις της Ροδόπης

28/12/24 - 8:00
Ανάπτυξη, κυκλοφορία  και ασφάλεια «βουλιάζουν»  στις ιρλανδικές διαβάσεις  της Ροδόπης

Ούτε 1 ούτε 2 αλλά 8 ιρλανδικές διαβάσεις βγήκαν «εκτός λειτουργίας» εξαιτίας της κακοκαιρίας, φέρνοντας για πολλοστή φορά στην επιφάνεια δομικά και διαχρονικά προβλήματα υποδομών. Όταν τις προηγούμενες δεκαετίες σε άλλους Νομούς, ακόμη και γειτονικούς, έχτιζαν γέφυρες, στη Ροδόπη του 2024 ακόμη περνάμε μέσα από το νερό

Ούτε 1 ούτε 2 αλλά 8 ιρλανδικές διαβάσεις έχουν αυτές τις ημέρες βγει «εκτός λειτουργίας» εξαιτίας της κακοκαιρίας, φέρνοντας για πολλοστή φορά στην επιφάνεια σοβαρά δομικά και διαχρονικά προβλήματα υποδομών ανάπτυξης, κυκλοφορίας κι ασφάλειας στην Περιφερειακή Ενότητα Ροδόπης.



Πιο συγκεκριμένα, τα τελευταία 24ωρα διεκόπη η κυκλοφορία των οχημάτων κατά διαστήματα ή συνολικά, λόγω αυξημένου όγκου υδάτων και επικινδυνότητας διέλευσης, στις ιρλανδικές διαβάσεις Μωσαϊκού, Ιμέρου, Αετοκορυφής, Λοφαρίου, Κοσμίου, Μεσοχωρίου, Ηφαίστου και Αρριανών. Και σε άλλες ιρλανδικές διαβάσεις παρατηρήθηκαν προβλήματα, ενώ η διέλευση συνεχίστηκε απρόσκοπτα σε ελάχιστες ιρλανδικές διαβάσεις του Νομού, κυρίως όσες «σύγχρονες» χτίστηκαν τα τελευταία χρόνια από την Περιφέρεια στον οδικό άξονα Πανεπιστημιούπολη-Φιλύρα (πχ Γρατινής ή Κάλχα).

Στη φωτογραφία η διαχρονικά προβληματική ιρλανδική διάβαση Αγίας Μαρίνας Ιμέρου. Εκτός από τους κινδύνους για τους διερχόμενους οδηγούς, «κόβει» στα δύο το Νομό και την τουριστική του προοπτική



Ο Νομός Ροδόπης είναι μεταξύ των Νομών της ηπειρωτικής Ελλάδας με τις περισσότερες ιρλανδικές διαβάσεις μεταξύ χωριών σε επαρχιακό οδικό δίκτυο που είναι πραγματικά πρωτεύον για τις ανάγκες των κατοίκων. Δυστυχώς, όταν τις προηγούμενες δεκαετίες σε άλλους Νομούς, ακόμη και γειτονικούς, έχτιζαν γέφυρες, στη Ροδόπη του 2024 ακόμη περνάμε μέσα από το νερό ή χρειάζεται να διανύουμε πολλαπλάσια χιλιόμετρα για να φτάσουμε στην τοποθεσία που επιθυμούμε. Φυσικά, το παραπάνω, έχει αρνητικά αποτελέσματα όχι μόνο στην καθημερινότητα των κατοίκων, αλλά επίσης σε έκτακτες συνθήκες (πχ κυκλοφορία ασθενοφόρων) ή στη γενικότερη ανάπτυξη.

Για λόγους οικονομίας, ας σταθούμε μόνο σε δύο επίκαιρα παραδείγματα:
Το πρώτο αφορά την ιρλανδική διάβαση στην Αγία Μαρίνα Ιμέρου. Ο Ίμερος, ένα από τα πιο υποβαθμισμένα κι αδικημένα χωριά τις τελευταίες δεκαετίες στη Ροδόπη, επηρεάζεται αρνητικά από τις κακές οδικές υποδομές του. Όμως, η απουσία σύγχρονης γέφυρας στον ποταμό Λίσσο, έχει κι ένα ακόμη εξαιρετικά αρνητικό αποτέλεσμα: η Ροδόπη να μην έχει ενιαίο παραλιακό μέτωπο (!), δηλαδή να μη μπορεί ένας οδηγός (κάτοικος, παραθεριστής ή τουρίστας) να μετακινηθεί με ασφάλεια και ταχύτητα από το Φανάρι στη Μαρώνεια.

Το δεύτερο αφορά την ιρλανδική διάβαση που πρόσφατα ήρθε στην επικαιρότητα. Ο λόγος για την ιρλανδική διάβαση Κοσμίου επί του Τρελοχείμαρρου, όπου καθημερινά συνεχίζονται τα παράπονα διερχόμενων προς τον «Χ» για την ελλιπή ασφάλεια των διερχόμενων οδηγών.

Φυσικά, όλα τα παραπάνω είναι προβληματικές υποδομές που έχει «κληρονομήσει» η Περιφερειακή Ενότητα Ροδόπης, εξαιτίας διαχρονικά λανθασμένων αποφάσεων της Τοπικής Αυτοδιοίκησης και ελλιπούς Κυβερνητικής στήριξης. Το στοίχημα της παρούσας Περιφερειακής Αρχής είναι επιτέλους να χτιστούν στέρεες σύγχρονες γέφυρες σε όλα τα προβληματικά σημεία του Νομού.

Live ενημέρωση

Ακολουθήστε το xronos.gr στο Google News

Ροή Ειδήσεων

xronos
xronos.gr