«Δεν είμαστε ένα φροντιστήριο "supermarket", αγαπάμε τη δουλειά μας και τους μαθητές μας» | xronos.gr
ΕΚΛΕΙΣΕ ΤΟΝ ΠΡΩΤΟ ΧΡΟΝΟ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΟΥ ΤΟ ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΟ ΘΕΩΡΗΜΑ

«Δεν είμαστε ένα φροντιστήριο "supermarket", αγαπάμε τη δουλειά μας και τους μαθητές μας»

24/06/15 - 11:00

  Τους γνωρίσαμε πριν έναν χρόνο, όταν αποφάσισαν να ανοίξουν το δικό τους φροντιστήριο. Ο Στέφανος Δημητρακόπουλος και ο Σωτήρης Αμανατιάδης, ιδιοκτήτες του Φροντιστηρίου «Θεώρημα», κλείνοντας έναν χρόνο παρουσίας στα εκπαιδευτικά δρώμενα της πόλης, μιλάνε στον «Χ».

Τελικά, πιστεύετε ότι άξιζε τον κόπο να κάνετε αυτό το βήμα;
-Αυτό είναι το μόνο σίγουρο! Ανοίξαμε πριν έναν χρόνο έχοντας να προτείνουμε κάτι νέο στην αγορά της πόλης. Ως άνθρωποι του χώρου, ένα από τα βασικά μας κίνητρα ήταν να κάνουμε πράξη όλα όσα εμείς θεωρούσαμε σωστά, τόσο σε διδακτικό, όσο και σε τεχνικό επίπεδο. Πιστεύαμε ότι μόνο έτσι θα καταφέρναμε να έχουμε τα επιθυμητά αποτελέσματα, όχι μόνο στην απόδοση των μαθητών μας, αλλά και στην ίδια την διαμόρφωση του χαρακτήρα τους. Την πρώτη χρονιά λοιπόν, που κλείνει, την θεωρούμε επιτυχημένη. Ξέρουμε όμως ότι ακόμη έχουμε μπροστά μας πολλά περιθώρια βελτίωσης. Σκοπός μας είναι να τα εξαντλήσουμε.

Είπατε ότι είχατε να προτείνετε κάτι νέο στην αγορά της πόλης. Μπορείτε να μου εξηγήσετε τι εννοείτε με αυτό; Γιατί πιστεύετε ότι δεν είστε ακόμη ένα φροντιστήριο, όπως όλα τα άλλα;
-Ευχαριστούμε για την ερώτηση. Αρχικά, πρέπει να σας πούμε ότι σχηματίζουμε αποκλειστικά και μόνο εξαμελή τμήματα σε όλες τις τάξεις Γυμνασίου και Λυκείου. Για εμάς, τα 6 –το πολύ- παιδιά σε κάθε τμήμα είναι η κόκκινη γραμμή μας. Θεωρούμε ότι με αυτόν τον αριθμό μαθητών ο κάθε καθηγητής μπορεί να δώσει πολύ περισσότερα πράγματα σε κάθε μαθητή, από ό,τι αν τα παιδιά ήταν 8, 10 ή 12. Και δεν αναφερόμαστε μόνο στο διδακτικό κομμάτι. Προσεγγίζουμε τον κάθε μαθητή ξεχωριστά, δεν θέλουμε απλώς να του μάθουμε γράμματα, θέλουμε να του μάθουμε να είναι επιπλέον σωστός άνθρωπος και πολίτης. Δεν είμαστε ένα «Φροντιστήριο ? supermarket». Είμαστε ένα φροντιστήριο στο οποίο όλοι αγαπάμε την δουλειά μας και τους μαθητές μας, αλλά το κυριότερο, γνωρίζουμε πολλά πράγματα για αυτούς. Σε ένα τμήμα με περισσότερα από 6 παιδιά, δεν θεωρούμε ότι αυτό θα ήταν εφικτό. Πέρσι, κρατήσαμε την υπόσχεσή μας πάνω σε αυτό. Το ίδιο θα κάνουμε και φέτος.
 
Και πως ακριβώς πιστοποιούνται όλα όσα λέτε; 
-Μέσα σε όλα, πρέπει να αναφέρουμε ότι μέσα στην προηγούμενη σχολική χρονιά, προβήκαμε σε μια έρευνα με ανώνυμα ερωτηματολόγια που αποστείλαμε στους γονείς των μαθητών μας και τα συγκεντρώσαμε στην πρώτη επίσημη ενημέρωση των γονέων. Σας πληροφορούμε ότι στην καταγραφή των απαντήσεων, είδαμε πως η συντριπτική πλειοψηφία των γονέων μας απέδωσε ακριβώς αυτά τα δυο θετικά χαρακτηριστικά: Το εξαμελές τμήμα και το προσωπικό ενδιαφέρον που δείξαμε προς τα παιδιά τους.

Έρευνα με ερωτηματολόγια; Μα, για ποιον λόγο την κάνατε;
-Μα, για ποιον άλλον λόγο, από το να δούμε που ακριβώς πιστεύουν οι μαθητές μας και οι γονείς τους ότι πρέπει να βελτιωθούμε! Κοιτάξτε, δεν είμαστε ?και ούτε θέλουμε να γίνουμε- απρόσωποι και απόμακροι. Θεωρούμε ότι η γνώμη των γονέων και των μαθητών πρέπει να ακούγεται δυνατή και ξεκάθαρη. Εμείς από την μεριά μας, φιλτράρουμε και επεξεργαζόμαστε τα πάντα και όπου είναι δυνατόν, παρεμβαίνουμε διορθωτικά. Δεν βρίσκουμε ότι υπάρχει λόγος να είμαστε αδιάφοροι ή υπεροπτικοί απέναντι στους μαθητές μας και τους γονείς τους. Απεναντίας, βρίσκουμε πολλούς λόγους να μας νιώθουν κοντά τους!
 
Στην έρευνα που κάνατε, βρήκατε αρνητικά σχόλια;
-Τα αρνητικά σχόλια υπήρχαν, όμως ήταν μεμονωμένα και μετριούνταν στα δάχτυλα του ενός χεριού ?κυριολεκτικά. Σαφώς και τα λάβαμε υπόψη μας και διορθώσαμε όλα όσα ήταν εφικτό να διορθωθούν στα μέσα της σχολικής χρονιάς. Εξάλλου, την έρευνα δεν την κάναμε μόνο για τα θετικά σχόλια. Απεναντίας, την κάναμε για αυτά τα αρνητικά σχόλια που θα μπορούσε να έχει κάποιος να πει. Δεν νιώθουμε φυσικά κανενός είδους ανασφάλεια ή κόμπλεξ, με χαρά διαβάσαμε όλα τα σχόλια.
 
Πως ακριβώς επιλέξατε τους καθηγητές σας;
-Πιστεύουμε ότι οι καθηγητές μας δεν πρέπει απλώς να είναι καλοί στο αντικείμενο τους, αυτό είναι αναγκαίο. Πρέπει επίσης να μοιράζονται τις ίδιες απόψεις και την ίδια νοοτροπία με την δική μας. Για να μπορέσουμε να καταλήξουμε στην καθηγητική μας ομάδα, διενεργήσαμε μια σειρά από δεκάδες συνεντεύξεις, που διαρκούσαν από 30 έως 45 λεπτά. Θέλαμε να προσλάβουμε τους καλύτερους καθηγητές της πόλης, για να στελεχώσουν το φροντιστήριό μας. Για αυτόν τον λόγο, οι συνεντεύξεις μας, περιείχαν μια μεγάλη γκάμα αναλυτικών ερωτήσεων. Εν τέλει, θεωρούμε ότι όντως, κάναμε τις καλύτερες επιλογές.
Εδώ φυσικά πρέπει να προσθέσουμε, ότι αυτό δεν σημαίνει επ’ ουδενί ότι κλείνουμε τις πόρτες μας στους υπόλοιπους καθηγητές, άνεργους και μη. Θέλουμε να διατηρούμε μια όσο το δυνατόν πιο ενημερωμένη βάση δεδομένων με βιογραφικά, για να μπορούμε ανά πάσα στιγμή να καλύψουμε την οποιαδήποτε ανάγκη παραστεί.
 
Με τους ανταγωνιστές σας πώς τα πάτε;
-Το μόνο σχόλιο που έχουμε να κάνουμε είναι ότι θεωρούμε πως ο ανταγωνισμός μόνο καλό μπορεί να κάνει. Ευτυχώς στην Κομοτηνή τα πράγματα είναι σχετικά καλύτερα από ό,τι σε άλλες πόλεις. Είναι ένα υγιέστατο στοιχείο ο ανταγωνισμός, αρκεί να μένει φυσικά στα θεμιτά πλαίσια, πράγμα που στην πόλη μας συμβαίνει.
 
Και τι γίνεται αναφορικά με το οικονομικό κομμάτι;
-Αν και το ξέρουμε ότι θα ακουστεί κλισέ, οι τιμές μας είναι οι καλύτερες της αγοράς. Δεν υπερβάλλουμε καθόλου σε αυτό, δεν σας λέμε απλά ότι έχουμε «προσιτές» τιμές, σας λέμε ότι έχουμε τις καλύτερες τιμές και το εννοούμε. Πολλοί γονείς πέρσι, έρχονταν για μια διερευνητική επαφή, ίσως και λίγο διστακτικά, και μόλις άκουγαν την τιμή για τα μαθήματα που είχαν επιλέξει αναφωνούσαν «Α, εσείς όντως έχετε τις καλύτερες τιμές». Την τιμή στην οποία προσφέρουμε το εξαμελές μας τμήμα, σας διαβεβαιώνουμε ότι οι γονείς δεν θα την βρουν πουθενά αλλού. Αυτό που πρέπει βέβαια να προσθέσουμε είναι ότι στο φροντιστήριό μας, η μικρή τιμή δεν σημαίνει και «φτηνό» προϊόν, όπως ίσως κάποιος κακοπροαίρετος θα σκεφτόταν. Η ποιότητα του μαθήματός μας είναι το πρώτο πράγμα που μας ενδιαφέρει. Τέλος, να αναφέρουμε ότι και η εγγραφή είναι δωρεάν.
 
Θεωρούμε ότι οι οικογένειες των μαθητών μας περνάνε πραγματικά δύσκολα χρόνια και προσπαθούμε να κάνουμε ό,τι περνάει από το χέρι μας για να βοηθήσουμε. Για εμάς, δεν είναι όλα «λεφτά».
 
Τι σημαίνει για εσάς επιτυχία για ένα φροντιστήριο;
-Η επιτυχία είναι κάτι που σηκώνει μεγάλη συζήτηση. Επιτυχία είναι το να περάσει ένας μαθητής στην σχολή που του ταιριάζει (ίσως όχι απαραίτητα στην πιο υψηλόβαθμη!), αλλά επιτυχία είναι και να αλλάξει η νοοτροπία ενός μαθητή απέναντι στα μαθήματα. Για εμάς, ένα παιδί που τελειώνει την χρονιά του με διαφορετική νοοτροπία και φυσικά γνώσεις σε σχέση με το πώς την ξεκίνησε, είναι επιτυχία. 
Θεωρούμε ότι αυτήν την επιτυχία την καταλαβαίνει ο γονιός, που βλέπει το ίδιο του το παιδί να αλλάζει στάση απέναντι στα μαθήματα και να γίνεται όλο και καλύτερο. Αυτό, θεωρούμε ότι την πρώτη μας χρονιά, το πετύχαμε, ειδικά στους μαθητές των μικρότερων τάξεων, και είμαστε περήφανοι!
 
Τι θα θέλατε να πείτε για να κλείσουμε;
-Προσκαλούμε τους γονείς και τους μαθητές να έρθουν να μας γνωρίσουν από κοντά για να συζητήσουμε για ό,τι θέμα τους απασχολεί σχετικά με την φροντιστηριακή εκπαίδευση των παιδιών τους. Θα μας βρουν στην οδό Νικ. Ζωΐδη 43, στον 2ο όροφο. Μια πρώτη εικόνα μπορεί να αποκτήσει κάποιος και από το site μας, www.theorima.net
 
Σας ευχαριστώ πολύ για τον χρόνο σας.
-Κι εμείς ευχαριστούμε!
 

Ακολουθήστε το xronos.gr στο Google News

Ροή Ειδήσεων

xronos
xronos.gr