Βασιλόπιτα κόβει το Σάββατο ο Σύλλογος Πολυτέκνων Ροδόπης
Ο μαθηματικός Ανέστης Στρατιάδης και η φιλόλογος Κατερίνα Οργαντζή σχολιάζουν στον «Χ» – Συνέχεια στις πανελλαδικές εξετάσεις
Με τα μαθήματα των Μαθηματικών (ΟΠ Θετικών Σπουδών και Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής) και Αρχαίων (ΟΠ Ανθρωπιστικών Σπουδών), συνεχίστηκαν την Δευτέρα 10 Μαΐου οι πανελλαδικές εξετάσεις των υποψηφίων που προέρχονται από τα Γενικά Λύκεια. Τον σύντομο σχολιασμό των θεμάτων κάνουν στον «Χ» ο μαθηματικός Ανέστης Στρατιάδης και η φιλόλογος Κατερίνα Οργαντζή, καθηγητές του Φροντιστηρίου Μέσης Εκπαίδευσης Κομοτηνής «Πολυδύναμο».
Ο σχολιασμός των Μαθηματικών
Σύμφωνα με την εκτίμηση του έμπειρου εκπαιδευτικού Ανέστη Στρατιάδη τα θέματα των μαθηματικών «ήταν σωστά – είχαν διαβάθμιση και αξιολόγηση της ύλης στην οποία εξετάζονταν οι μαθητές». Φέτος, σε αντίθεση με τις περασμένες χρονιές, υπήρξε προσπάθεια να εξεταστεί όσο το δυνατό μεγαλύτερο εύρος της ύλης, σε αντίθεση με τα περσινά και προπέρσινα θέματα ιδίως, που εξέταζαν συγκριμένα μόνο σημεία της ύλης. «Αυτό βοηθάει στην σωστή αξιολόγηση των μαθητών, γιατί ένας μαθητής ο οποίος έχει ασχοληθεί με όλη την ύλη, θα ανταποκριθεί καλύτερα από κάποιον που προσπάθησε μόνο για συγκεκριμένα θέματα», πρόσθεσε ο εκπαιδευτικός, ο οποίος δεν έκρυψε ότι άλλοι υποψήφιοι τα πήγαν καλύτερα, κι άλλοι λιγότερο καλά, «γενικώς όμως οι υποψήφιοι ανταποκρίθηκαν στα θέματα. Η κάθε μονάδα που πήραν ή που κόπηκε από τους υποψηφίους, ήταν μετά από πολύ κόπο και προετοιμασία, γι’ αυτό ανταποκρίνεται στην προετοιμασία των μαθητών».
Ο σχολιασμός των Αρχαίων
Σύμφωνα με την εκτίμηση της έμπειρης φιλολόγου Κατερίνας Οργαντζή τα θέματα ήταν βατά και διαβαθμισμένης δυσκολίας. Πιο συγκεκριμένα, «τα θέματα κάλυπταν ευρύ φάσμα της ύλης και απευθύνονταν σε καλά προετοιμασμένους μαθητές». Τα θέματα είχαν σαφή διατύπωση ερωτημάτων, ενώ σε σχέση με τα περασμένα χρόνια υπήρξαν και κάποιες διαφοροποιήσεις, όμως πλήρως κατανοητές, όπως για παράδειγμα ότι δεν ζητήθηκε η μετάφραση όλου του αδίδακτου αρχαίου κειμένου στη νέα ελληνική, ενώ κάποια άλλα θέματα απαιτούσαν περισσότερο κριτική και συνδυαστική προσέγγιση, όπως η ερώτηση κατανόησης που για πρώτη φορά τέθηκε στο αδίδακτο κείμενο. Εκ κατακλείδι, η φιλόλογος διαπιστώνει πως «οι μαθητές δεν αντιμετώπισαν ιδιαίτερες δυσκολίες, αλλά και φέτος τα θέματα προϋπέθεταν καλή προετοιμασία, καλό διάβασμα και πολλή εξάσκηση. Οι μαθητές του φροντιστηρίου μας ήταν εξοικειωμένοι με τα θέματα, καλά προετοιμασμένοι και δεν αντιμετώπισαν ιδιαίτερες δυσκολίες».
Και οι δύο τους ευχήθηκαν καλή επιτυχία στους υποψηφίους για την συνέχεια των πανελλαδικών εξετάσεων, δίχως άγχος.
Ακολουθήστε το xronos.gr στο Google News