Βασιλόπιτα κόβει το Σάββατο ο Σύλλογος Πολυτέκνων Ροδόπης
Ανάμεσα σε 17 ομάδες
Πρώτη με το χρυσό αναδείχθηκε η ομάδα του ΑΞΙΟΝ στον πανελλήνιο διαγωνισμό IYNT με έντονο άρωμα της Κομοτηνής, καθώς η αρχηγός της ομάδας ήταν η Κομοτηναία Νάνση Δαλακούρα.
Πρόκειται για έναν εξαιρετικά πρωτότυπο διαγωνισμός και ίσως από τους δυσκολότερους στον κόσμο, γιατί απαιτεί πολλές ικανότητες και σε πολλούς επιστημονικούς τομείς ο International Young Naturalists Tournament (IYNT) και διοργανώθηκε φέτος στη Θεσσαλονίκη για τρεις μέρες.
Αναμετρήθηκαν 90 μαθητές από Β´ Γυμν έως Α Λυκείου σε 17 ομάδες σχολείων από όλη την Ελλάδα αναλύοντας, λύνοντας, εξηγώντας, απαντώντας, παρουσιάζοντας προβλήματα που απαιτούν ισχυρές γνώσεις θετικών επιστημών (φυσικής, χημείας, βιολογίας κλπ).
Η τελική κατάταξη ήταν:
- ΑΞΙΟΝ με τους Schrodinger´s cats.
- ΜΑΝΤΟΥΛΙΔΗ με τους LaGrands.
- ΑΝΑΤΟΛΙΑ με τους Big Bang.
Την χρυσή ομάδα του ΑΞΙΟΝ αποτελούν οι:
- Νάνσυ Δαλακούρα
- Κορίνα Καλλαντζή
- Ανθή Μαρκάκη
- Σωκράτης Παράσχου
Τι είναι το IYNT:
Το International Young Naturalists Tournament (IYNT) είναι διάσημος διεθνής διαγωνισμός και ίσως ο δυσκολότερος για μαθητές 12 έως 16 ετών και καλύπτει τομείς της φυσικής, της χημείας, της βιολογίας κλπ.
Είναι μια εμπειρία ζωής για πολλούς από τους διαγωνιζόμενους και διαρκεί τρεις μέρες και χρειάζεται προετοιμασία μηνών.
Η συμμετοχή στο IYNT καλλιεργεί τη δημιουργικότητα και τη φαντασία των μαθητών. Βοηθά τους μαθητές να χτίσουν μια σταθερή βάση γνώσεων σε περισσότερους από έναν κλάδους. Εξετάζοντας τα βασικά επιστημονικά θέματα στο σύνολό τους, οι συμμετέχοντες μπορούν να κατανοήσουν καλύτερα τα ερευνητικά τους ενδιαφέροντα που μεταφέρονται στη μελλοντική τους σταδιοδρομία.
Το πλαίσιο του IYNT προωθεί όχι μόνο την ικανότητα για μάθηση και έρευνα με γνώμονα το ενδιαφέρον, αλλά και τη μακροπρόθεσμη και αφοσιωμένη εργασία.
Είναι αδύνατο να λυθεί ένα πρόβλημα IYNT σε μια συνεδρία καταιγισμού ιδεών διάρκειας μιας ώρας και είναι σχεδόν αδύνατο να λυθεί όταν εργάζεται κάποιος μόνος. Το IYNT βρίσκεται στο ακριβώς αντίθετο άκρο του φάσματος από τις ασκήσεις στην τάξη, τις εξετάσεις και τις Ολυμπιάδες με μολύβι και χαρτί.
Απαιτεί συνεργασία ομάδας και στηρίζει την επινοητικότητα, τον πειραματισμό, την επιμονή, την κριτική σκέψη, τη συνεργατική μάθηση, τον συντονισμό, την ανεξάρτητη έρευνα και ένα εντελώς νέο επίπεδο συνεργασίας μεταξύ των δασκάλων και των μαθητών τους.
Ακολουθήστε το xronos.gr στο Google News