«Όχι» στα Πειραματικά σχολεία στη Ροδόπη | xronos.gr
ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΡΟΔΟΠΗΣ

«Όχι» στα Πειραματικά σχολεία στη Ροδόπη

16/03/22 - 12:29

Θα γίνε παράσταση διαμαρτυρίας στην Διεύθυνση Εκπαίδευσης στην Κομοτηνή

Ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ροδόπης «Οι Τρεις Ιεράρχες» διατύπωσε με ανακοίνωσή του το «Όχι» του στην ίδρυση Πειραματικών Σχολείων στη Ροδόπη. Ο πρόεδρος του Συλλόγου Στέφανος Μακρυγιάννης όπως είχατε διαβάσει στον «Χ» είχε διατυπώσει εξαρχής την αντίθεσή του στην ίδρυση τέτοιων σχολείων στην περιοχή μας και είχε επιχειρηματολογήσει προς αυτήν την κατεύθυνση μέσω του ράδιο Χρόνος 87.5fm.

Μάλιστα ο Σύλλογος σκιαγραφεί τον βουλευτή Ροδόπης της ΝΔ Ευριπίδη Στυλιανίδη –που εργάστηκε επί του ζητήματός για την ίδρυση τέτοιων σχολείων στη Ροδόπη-, όπως και την διευθύντρια της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Μαίρη Κοσμίδου που έκανε λόγο για «δικαίωση» μέσω της εφημερίδας μας και λέει πως «οι πανηγυρισμοί από τοπικούς παράγοντες της περιοχής αποκρύπτουν σκόπιμα τα σοβαρά προβλήματα που θα αντιμετωπίσουν μαθητές/τρίες, εκπαιδευτικοί, αλλά και η τοπική κοινωνία από τη λειτουργία των σχολείων αυτών ως πειραματικών». Θυμίζουμε ότι με πρόσφατη δημοσίευση σε ΦΕΚ (1048/9.3.2022) ορίστηκαν τα 15ο Νηπιαγωγείο και 5ο Δημοτικό, 5ο Γυμνάσιο και 3ο Λύκειο Κομοτηνής ως πειραματικά σχολεία.

Το ΔΣ του Συλλόγου επισημαίνει –κατά το ίδιο- αναλυτικά τα προβλήματα που θα δημιουργηθούν:

«Α) Με τη φοίτηση των παιδιών στα σχολεία αυτά:

  • Η επιλογή των μαθητών που θα φοιτούν στα σχολεία αυτά δε θα γίνεται σύμφωνα  με τη διεύθυνση κατοικίας τους, όπως ίσχυε μέχρι τώρα, αλλά με κλήρωση.
  • Τα παιδιά των περιοχών των πειραματικών σχολείων θα αναγκαστούν να  μετακινηθούν μακριά από την περιοχή κατοικίας τους στα γειτονικά σχολεία.
  • Στα γειτονικά σχολεία (για τα οποία δεν υπάρχει πρόβλεψη υποδοχής αυξημένου  αριθμού μαθητών/τριών) θα προκύψουν πολυπληθή τμήματα στα όρια του νόμου (25 ανά  τμήμα).
  • Ακόμα και η πρόβλεψη για ευνοϊκότερη κλήρωση παιδιών που έχουν ήδη αδέρφια που φοιτούν στο σχολείο δεν εξασφαλίζει σε καμιά περίπτωση τη φοίτηση στο ίδιο σχολείο, καθώς αφορά περιορισμένο αριθμό μαθητών/τριων.

Β) Τι θα συμβεί με τους/τις εκπαιδευτικούς που σήμερα υπηρετούν στα σχολεία αυτά: Χάνουν αυθαίρετα την οργανική τους θέση, θέση για την οποία περιπλανήθηκαν  ίσως επί χρόνια ανά την χώρα υπηρετώντας τη δημόσια εκπαίδευση και μαζεύοντας μόρια  για να καταφέρουν κάποια στιγμή να βρεθούν κοντά στις οικογένειές τους. Η απόφαση  είναι ανάλγητη καθώς ουσιαστικά αδιαφορεί για όσους/όσες τόσα χρόνια εργάζονταν και  θεωρούσαν τα σχολεία αυτά δεύτερο “σπίτι τους” προσφέροντας στα παιδιά και την  τοπική κοινωνία.

Γ) Η αποσύνδεση κατοικίας σχολείου προμήνυμα κατηγοριοποίησης και διαχωρισμού Με την αποσύνδεση τόπου κατοικίας της οικογένειας και του σχολείου φοίτησης  διευκολύνονται και άλλες κυβερνητικές επιδιώξεις όπως αυτή της δυνατότητας επιλογής  σχολικής μονάδας φοίτησης από τους γονείς, στο πλαίσιο του μοντέλου που θέλει τη  σχολική μονάδα να προσελκύει «πελάτες» ανάλογα με την κατάταξή της στις κλίμακες  κατηγοριοποίησης και διαχωρισμού των σχολείων μεταξύ τους.

Δ) Τι ακριβώς θα συμβεί με το περιεχόμενο σπουδών στα σχολεία αυτά:

Το κύριο επιχείρημα για την ίδρυση πειραματικών σχολείων όπως αυτό εκφράζεται  από κυβερνητικούς και τοπικούς παράγοντες όπως και τοπικούς βουλευτές θέτει ως στόχο  να “εφαρμοστούν σύγχρονες μέθοδοι διδασκαλίας, να αναδειχθούν οι δεξιότητες των  παιδιών και να αξιοποιηθούν καινοτόμες προτάσεις και ικανότητες των εκπαιδευτικών”.

Ως εκπαιδευτικοί τονίζουμε πως τα παραπάνω υποκρύπτουν μομφή σε βάρος των  εκπαιδευτικών αλλά και προσδιορίζουν τους κυβερνητικούς στόχους: Η κυβερνητική  πολιτική θέλει “καινοτόμες προτάσεις και δεξιότητες” και υπονοεί πως αυτά δεν υπάρχουν  στα δημόσια σχολεία και για αυτό προωθεί τα πειραματικά. Θέλει σχολεία με καινοτόμα  προγράμματα που θα στήνονται στο πόδι για να αναπτύσσουν αποσπασματικές δεξιότητες  στα πλαίσια του σχολείου της αγοράς […]».

Διεκδικούν:

  • Κανένα σχολείο πειραματικό στην Κομοτηνή με το υφιστάμενο αντιπαιδαγωγικό πλαίσιο.
  • Ανοιχτή συζήτηση εφ’ όλης της ύλης μεταξύ όλων των φορέων για το  πλαίσιο αναγκαιότητας και λειτουργίας σχολείων ως πειραματικών.
  • Να αποσυρθεί τώρα το ΦΕΚ (1048/9.3.2022)
  • Καμιά απώλεια οργανικής θέσης των εκπαιδευτικών.
  • Όλα τα παιδιά στα σχολεία της γειτονιάς τους! Καμιά ταλαιπωρία  οικογενειών!

Μείωση του αριθμού μαθητών/τριών ανά τμήμα σε όλα τα σχολεία!

Ακολουθήστε το xronos.gr στο Google News

Ροή Ειδήσεων

xronos
xronos.gr