Βασιλόπιτα κόβει το Σάββατο ο Σύλλογος Πολυτέκνων Ροδόπης
Η θετική επίδραση του φροντιστηρίου στην ψυχολογία των μαθητών
Κάθε λόγο να χαίρονται έχουν οι μαθητές που συμπλήρωσαν τις γνώσεις τους στο Φροντιστήριο "Πολυδύναμο" κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς.
"Σίγουρα το φροντιστήριο είναι πια πολύ απαραίτητο, έτσι όπως έχει γίνει το πράμα. Μόνο με το σχολείο -και να θέλεις- δεν γίνεται" λέει στον "Χ" ο Σταύρος Σαββάκης που με 18.792 μόρια είναι δεδομένο ότι πέτυχε τον στόχο του, που είναι η Ιατρική. " Όχι ότι οι καθηγητές στο σχολείο δεν είναι καλοί, αλλά εκεί δεν υπάρχει χρόνος αρκετός - το φροντιστήριο είναι απαραίτητο καλώς ή κακώς. Από κει και πέρα όμως καλό είναι να προσέχεις και στο σχολείο τα μαθήματα που σε ενδιαφέρουνε και να μη το παραμελείς" συμπληρώνει.
Ο Θανάσης Παχούμης δεν έχει κατασταλάξει στη σχολή που θέλει να φοιτήσει - θα αξιοποιήσει τον χρόνο που μεσολαβεί μέχρι τη συμπλήρωση των μηχανογραφικών δελτίων. Όμως ό,τι και αν διαλέξει, η εισαγωγή του θα είναι εύκολη υπόθεση, διότι τα 18.999 που συγκέντρωσε είναι ένα "σίγουρο" εισιτήριο. Και αυτός πιστεύει ότι το φροντιστήριο είναι απαραίτητο και μάλιστα όχι μόνο ως συμπλήρωμα της εκπαιδευτικής διαδικασίας, αλλά και ως ένα μέσο ψυχολογικής υποστήριξης στη διάρκεια της χρονιάς.
"Το φροντιστήριο βοηθάει και στην ψυχολογία γιατί μέσα στη χρονιά είναι η καθημερινή έξοδος του μαθητή, οπότε αν υπάρχει καλό κλίμα, όπως συμβαίνει στο Πολυδύναμο, μπορείς να χαλαρώνεις και έτσι να μαθαίνεις καλύτερα", λέει συγκεκριμένα.
Κατά κοινή παραδοχή των μαθητών πάντως, το άγχος είναι ένας σταθερός συνοδοιπόρος στο δρόμο προς τις πανελλήνιες εξετάσεις, αλλά και κατά τη διάρκεια αυτών. "Προσπάθησα όλη τη χρονιά να μην έχω άγχος, αλλά αγχώθηκα λίγο περισσότερο στο τέλος. Τα θέματα ήταν αρκετά απαιτητικά φέτος, αλλά ένας καλά προετοιμασμένος μαθητής μπορούσε να γράψει" παραδέχεται η Βάγια Φιλιού που τα 17.719 μόρια μάλλον την στέλνουν στη σχολή Ψυχολογίας, που επιθυμεί να εισαχθεί.
Ο Δημήτρης Φωτεινόγλου αγχώθηκε "στην αρχή της χρονιάς", μετά το άγχος του μειώθηκε κατά τη διάρκεια της όταν είδε "ότι είχε κάνει καλή προετοιμασία" και ξανά-αγχώθηκε στο τέλος "κυρίως γιατί ήθελα να αποδώσω καλύτερα όσα είχα μάθει", όπως λέει στον "Χ". Παρόλα αυτά, το άγχος του ήταν δημιουργικό και η προσπάθεια του απέδωσε 18.416 μόρια που συνεπάγονται είσοδο σε κάποιο ΑΕΙ Μηχανολόγων - Μηχανικών γιατί αυτό του πάει με τον χαρακτήρα που έχει.
Ναι ή όχι στο Brain Drain;
Η επιτυχία των μαθητών είναι πλέον δεδομένη και είναι θέμα λίγων μηνών να αρχίσουν την φοιτητική τους ζωή, που εκτός από μία πολύ όμορφη περίοδος είναι ταυτόχρονα και ένα μεταβατικό στάδιο από την "ασφάλεια" της οικογένειας στον εργασιακό και επαγγελματικό στίβο. Κι αυτό είναι κάτι που απασχολεί τους μελλοντικούς φοιτητές του Πολυδύναμο, που μέσα στο μυαλό τους υπάρχει και το ενδεχόμενο φυγής στο εξωτερικό.
"Σίγουρα το εξωτερικό δίνει περισσότερες ευκαιρίες" λέει ο Σταύρος, όμως η Βάγια πιστεύει ότι "εμείς είμαστε το μέλλον". Δηλώνει κατηγορηματικά: "Εγώ δεν θέλω να φύγω από την Ελλάδα, γιατί αν φύγουμε όλοι, πώς θα αναπτυχθεί η χώρα;"
Την ίδια άποψη με τη συμμαθήτρια του έχει και ο Δημήτρης που αναγνωρίζει ότι "στο εξωτερικό υπάρχουν περισσότερες ευκαιρίες", αλλά προβληματίζεται: "αν φύγουμε, πώς θα αναπτυχθεί η χώρα;" και καταλήγει: "νομίζω ότι με σκληρή δουλειά μπορούμε να τα καταφέρουμε".
Ο Θανάσης όμως, αν και δεν έχει ξεκαθαρίσει απόλυτα στο μυαλό του την ακαδημαϊκή κατεύθυνση που θα ακολουθήσει, θέλει να ασχοληθεί με τον τομέα της Έρευνας. Μόνο που κατά την άποψή του "η Έρευνα στην Ελλάδα είναι λίγο πίσω" και επομένως "μάλλον το εξωτερικό είναι αναγκαίο κακό" κατά την άποψή του.
Ηρακλής Χατζηιωαννίδης: "Για να διδάξει ο καθηγητής πρέπει να ξαναγίνει έφηβος"
Αυτοί και δεκάδες ακόμη προβληματισμοί στριφογυρνούν στα μυαλά των εφήβων που συμμετέχουν στις πανελλήνιες εξετάσεις και προσπαθούν να αδράξουν την ευκαιρία ενός καλύτερου μέλλοντος. Αυτούς τους προβληματισμούς -σε συνδυασμό με τις εκπαιδευτικές/μαθησιακές ανάγκες του καθενός- πρέπει να αφουγκράζεται κάθε εκπαιδευτικός και μάλιστα μέσα από το συγκεκριμένο ηλικιακό πρίσμα, λέει στον "Χ" ο φιλόλογος και ένας από τους ιδιοκτήτες του Πολυδύναμο, Ηρακλής Χατζηιωαννίδης: "Δεν είναι δυνατόν για έναν καθηγητή να κάνει μάθημα και να σκέφτεται με το μυαλό που έχει τώρα. Πρέπει να μπει στην ηλικία και τη νοοτροπία του εφήβου για να μπορέσει να τους καταλάβει και να τους βοηθήσει. Ο καθηγητής είναι ο φωτοδότης - δίνει τα φώτα του στους μαθητές και πρέπει να εμπνέει" λέει ο καθηγητής, που εκτός από τα συγχαρητήρια στους επιτυχόντες σημειώνει ότι υπάρχουν και οι μαθητές που δεν κατάφεραν να πετύχουν το στόχο, αλλά δεν πρέπει να μένουν στο περιθώριο.
Ακολουθήστε το xronos.gr στο Google News