Χρ. Τοψίδης: Με σταθερά βήματα και πνεύμα συνεργασίας η Περιφέρεια ΑΜΘ αλλάζει
Αντιτίθενται στις δρομολογημένες εξελίξεις οι εργαζόμενοι του αυτοκινητόδρομου
Το υπουργικό συμβούλιο με το ΦΕΚ 24/16.02.2024 εξουσιοδότησε τον υπουργό Οικονομικών και τον υπουργό Υποδομών να συνυπογράψουν εκ μέρους του Δημοσίου την σύμβαση παραχώρησης της Εγνατίας Οδού και των τριών κάθετων αξόνων. Η εξέλιξη ήρθε ως επακόλουθο του προσυμβατικού ελέγχου από το Ελεγκτικό Συνέδριο και την αποδοχή του, παρόλο που έγιναν ουσιαστικές τροποποιήσεις στην σύμβαση μετά την κατάθεση προσφορών.
«Αναρωτιέται κανείς αν αυτό, ακόμη και αν προβλέπεται στην διακήρυξη, αποτελεί διαδικασία εξασφάλισης των συμφερόντων του δημοσίου και ποιος είναι τελικά ο ρόλος του «ελευθέρου» ανταγωνισμού και της διαφάνειας όταν κάνεις δεν γνωρίζει επίσημα ποιοι είναι οι όροι της σύμβασης ακόμη και μετά την κατάθεση των προσφορών», σημειώνει σε αναλυτική ανακοίνωση ο Σύλλογος Εργαζομένων Εγνατίας Οδού, που αντιτίθεται στις δρομολογημένες εξελίξεις παραχώρησης του αυτοκινητόδρομου σε ιδιώτη. «Είναι ηλίου φαεινότερο ότι ενώ αρχικά ανακοίνωσε το ΤΑΙΠΕΔ ότι το εφάπαξ τίμημα θα είναι €1.496.100.000 (1,496 δισ.€) λίγο πριν την κατάθεση ή και κατά την φάση κατάθεσης των τευχών στο ελεγκτικό ανακοινώθηκε από το ΤΑΙΠΕΔ μείωση του τιμήματος κατά 170εκ € κάτι που επιβεβαιώθηκε και από της εγγραφές του στον προϋπολογισμό του 2024.
Επίσης η εκτίμηση με βάση τα ετήσια έσοδα που θα εισπράξει το Δημόσιο κατά τα 35 έτη ανέρχονταν αρχικά σε €850.000.000 σύμφωνα με την πρόβλεψη της σύμβασης για επιστροφή του 7,5% των ετήσιων ακαθάριστων εσόδων», προσθέτει ο σύλλογος.
Σύμφωνα με τους εργαζόμενους, η παραχώρηση της Εγνατίας Οδού σε ιδιώτη αναμένεται να καταργήσει την απαλλαγή καταβολής τελών από τους τοπικούς χρήστες (πχ για τους Ροδοπίτες στα διόδια Μέστης και Ιάσμου), ενώ συγχρόνως θα αυξήσει συνολικά το κόστος των διοδίων, σύμφωνα με τον πίνακα που συνοδεύει την καταγγελία τους.
Ακολουθήστε το xronos.gr στο Google News