Βασιλόπιτα κόβει το Σάββατο ο Σύλλογος Πολυτέκνων Ροδόπης
Καθηγητές των φροντιστηρίων μέσης εκπαίδευσης «Ορόσημο» και «Πολυδύναμο» σχολιάζουν στον «Χ» τα θέματα
Σε μαθήματα προσανατολισμού εξετάστηκαν χθες Παρασκευή 14 Ιουνίου, οι υποψήφιοι των ΓΕΛ για την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Αναλυτικά, τα εξεταζόμενα μαθήματα ήταν τα Λατινικά (Ομάδα Προσανατολισμού Ανθρωπιστικών Σπουδών), η Χημεία (Ομάδα Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών) και οι Αρχές Οικονομικής Θεωρίας (Ομάδα Προσανατολισμού Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής).
Επρόκειτο για την προτελευταία ημέρα εξετάσεων για τους υποψηφίους των ΓΕΛ, αφού μένει μόνο η εξέταση στο μάθημα της Βιολογίας (μάθημα Γενικής Παιδείας και προσανατολισμού Θετικών Σπουδών) την ερχόμενη Τρίτη, 18 Ιουνίου. Στη συνέχεια, θα ακολουθήσουν οι εξετάσεις των ειδικών μαθημάτων, από τις 21 Ιουνίου μέχρι και τις 2 Ιουλίου.
Τον σχολιασμό για Λατινικά και ΑΟΘ κάνουν στον «Χ» καθηγητές του φροντιστηρίου μέσης εκπαίδευσης «Ορόσημο». Τον σχολιασμό της Χημείας κάνει στον «Χ» καθηγητής από το φροντιστήριο μέσης εκπαίδευσης «Πολυδύναμο».
Ο σχολιασμός των Λατινικών
Η Μαρία Λαχανά (Ορόσημο) σχολιάζει τα θέματα των Λατινικών, χαρακτηρίζοντάς τα μέτριας δυσκολίας. Φέτος οι μαθητές συνάντησαν το απρόοπτο, ότι τα αποσπάσματα που ζητήθηκαν για μετάφραση – τρία απόσπασμα κειμένων - είχαν αυτούσια ζητηθεί και στις πανελλήνιες του ’16, ενώ το ένα κείμενο εξ αυτών είχε εξεταστεί και πέρσι, απλώς ζητήθηκε διαφορετικό χωρίο για μετάφραση.
Όσον αφορά στις ασκήσεις γραμματικής και συντακτικού ήταν διαβαθμισμένης δυσκολίας, απαιτούσαν καλή γνώση της λατινικής και προσοχή από τους μαθητές. Δεν ήταν όμως εκτός προγράμματος, δηλαδή θεωρήθηκαν αναμενόμενες και της συνήθους δυσκολίας. Οι μαθητές αναμένεται να έχουν αποδώσει ανάλογα με την προετοιμασία τους κατά την διάρκεια της χρονιάς και την προσοχή τους κατά την διάρκεια της εξέτασης.
Οι σχολιασμός του ΑΟΘ
Ο Σάκης Δεμίρης (Ορόσημο) σχολιάζει τα θέματα των Αρχών Οικονομικής Θεωρίας, χαρακτηρίζοντάς τα φέτος αρκετά πιο δύσκολα σε σχέση με τα περασμένα χρόνια. Η δυσκολία έγκειται στη μεγάλη διαβάθμιση δυσκολίας, στο ότι ήταν αρκετά τα θέματα που κλήθηκαν να απαντήσουν οι υποψήφιοι, ενώ δεν έλειψαν και οι παγίδες. Άρα, μόνο ένας άριστα προετοιμασμένος μαθητής θα μπορούσε να προσεγγίσει το άριστα στο γραπτό. Φέτος, μάλιστα, «έπεσαν» ασκήσεις που δεν έχουν ξαναμπεί στο παρελθόν, αλλά ασφαλώς ήταν μέσα στην ύλη, άρα οι προετοιμασμένοι μπόρεσαν να ανταπεξέλθουν. Τέλος, κάποιες ερωτήσεις απαιτούσαν κριτική σκέψη κατά την απάντησή της.
Ο σχολιασμός της Χημείας
Η Τίνα Σβιντρίδου (Πολυδύναμο) σχολιάζει τα θέματα της Χημείας. Συνοπτικά, τα χαρακτηρίζει απαιτητικά, σύνθετα, μεγάλης έκτασης, ενώ πληροφορεί ότι απαιτούσαν και πολλούς υπολογισμούς. Σύμφωνα με την καθηγήτρια το επίπεδο των θεμάτων δεν σχετίζεται με το επίπεδο του σχολικού βιβλίου, χωρίς να είναι εκτός ύλης, ήταν πολύ πιο υψηλής δυσκολίας. Γι’ αυτό και κλειδί ήταν η εξαιρετική προετοιμασία των υποψηφίων, η οποία δεν έπρεπε να περιοριστεί μόνο στην Γ’ Λυκείου.
Επίσης, τα θέματα ήταν σύνθετα στην διατύπωσή τους, ενώ υπήρξε και πίεση χρόνου ώστε οι υποψήφιοι αρχικά να μελετήσουν και κατά δεύτερον να απαντήσουν πλήρως στις ερωτήσεις. Καταληκτικά η καθηγήτρια υπογραμμίζει ότι θα έπρεπε να προσαρμοστεί η διδασκαλία της χημείας στις προηγούμενες τάξεις του Λυκείου, ήτοι Α’ και Β’ Λυκείου.
Ακολουθήστε το xronos.gr στο Google News