Γιατί διεκδικούν νόμιμα πάρκινγκ για δίκυκλα | xronos.gr
ΜΙΑ ΠΡΟΤΑΣΗ ΠΟΥ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΒΟΗΘΗΣΕΙ ΣΤΗΝ ΕΠΙΛΥΣΗ ΤΟΥ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΟΥ

Γιατί διεκδικούν νόμιμα πάρκινγκ για δίκυκλα

14/06/18 - 10:00

Οι προτάσεις για δημιουργία θέσεων στάθμευσης δικύκλων στο κέντρο της Κομοτηνής

Στην Κομοτηνή είναι κάτι περισσότερο από γνωστό πως τα αυτοκίνητα στην πόλη είναι πολλά περισσότερα από τις θέσεις στάθμευσης, οπότε η παράνομη στάθμευση αποτελεί μόνιμη πληγή, τουλάχιστον στο κέντρο και τις ώρες αιχμής. Κι αν για τα αυτοκίνητα είναι γνωστό πως οι νόμιμες θέσεις στάθμευσης είναι λιγότερες από αυτές που θα επιθυμούσαν οι χιλιάδες οδηγοί, εκείνο που ίσως είναι λιγότερο γνωστό έως και άγνωστο είναι ότι δεν υπάρχουν νόμιμες θέσεις παρκινγκ για μηχανάκια. 

Έτσι είναι συχνό το φαινόμενο δεκάδες μηχανάκια να είναι παρκαρισμένα όπου υπάρχει κενό στις θέσεις στάθμευσης που προορίζονται για αυτοκίνητα ή ακόμα και πάνω σε διαβάσεις, πάνω σε πλατείες, σε πεζοδρόμια, στον ποδηλατόδρομο ή εγκλωβισμένα ανάμεσα σε δυο αυτοκίνητα. Και δεν είναι λίγες οι φορές που ένας οδηγός μηχανής βρήκε το όχημά του σε άλλο σημείο από αυτό που το πάρκαρε, καθώς κάποιος οδηγός αυτοκινήτου, συνήθως, μετακινεί τη μηχανή για να βολέψει το δικό του όχημα. Μετακινεί το όχημα κατά το δοκούν τοποθετώντας το εν αγνοία του ιδιοκτήτη του, ακόμα κι αν εκείνος δεν παρανομεί, σε κάποιο σημείο όπου απαγορεύεται η στάθμευση. Ακόμα και διενέξεις μεταξύ οδηγών αυτοκινήτου και μηχανής έχουμε καταγράψει, όταν ο οδηγός κάποιου αυτοκίνητου στην προσπάθειά του να ξεπαρκάρει θα ρίξει στο έδαφος κάποιο σταθμευμένο μηχανάκι. Αν φυσικά δεν φροντίσει, μετά την πτώση της μηχανής να φύγει για να μην πληρώσει τη ζημιά. 

Μία πρόταση που στοχεύει να εξωραΐσει ορισμένα από τα παραπάνω κακώς κείμενα επεξεργάζεται ο Μοτοσικλετιστικός Όμιλος Κομοτηνής από κοινού με τον Δήμο Κομοτηνής. Συγκεκριμένα συνεργάζονται για την δημιουργία θέσεων στάθμευσης δικύκλων στην πόλη. Για τον σκοπό αυτόν έχει ήδη πραγματοποιηθεί μία πρώτη συνάντηση του αντιδημάρχου Γιάννη Μουρτίδη με την πρόεδρο του ΜΟΚ Ιωάννα Πουρνάρα. Ακολούθησε δημόσια πρόσκληση εκ μέρους του ΜΟΚ σε ενδιαφερόμενους να προτείνουν χώρους στάθμευσης δικύκλων. Οι πρώτες προτάσεις έχουν ήδη κατατεθεί και αυτές προβλέπουν θέσεις στάθμευσης δικύκλων αρχικά στο κέντρο της πόλης, όπου υπάρχει και το μείζον ζήτημα. Ενδεικτικά αναφέρουμε την οδό Ορφέως σε σημείο κοντά στο βαρέλι του τροχονόμου, την οδό Ηροδότου και κοντά στην Τράπεζα της Ελλάδας. 

Σήμερα στην Κομοτηνή με την κατάργηση της δημοτικής αστυνομίας, αλλά και το πάθος για παρκάρισμα των αυτοκινήτων σε κάθε τετραγωνικό μέτρο του δρόμου, πολύ γρήγορα όσα μέτρα λαμβάνονται για την ρύθμιση του κυκλοφοριακού τείνουν να γίνουν παρελθόν. Μόνο το μέτρο της ελεγχόμενης στάθμευσης κατάφερε να θέσει έναν έλεγχο στην άναρχη στάθμευση οχημάτων, όμως για πόσο; Δυστυχώς το μέτρο αυτό έχει κακό παρελθόν...

Και μπορεί οι οδηγοί των αυτοκινήτων να αντιδράσουν για μία ακόμα φορά στην προσπάθεια περιορισμού των θέσεων στάθμευσης στο κέντρο, αφού ορισμένες εξ αυτών θα διατεθούν για τα μηχανάκια, όμως αν τελικά προχωρήσει αυτή η πρόταση, ίσως λειτουργήσει ευεργετικά στην επίλυση του κυκλοφοριακού και της "κυριαρχίας" των αυτοκινήτων.

Αν στις σύγχρονες πόλεις η απομάκρυνση των αυτοκινήτων από το κέντρο είναι ζητούμενο, σίγουρα ένας από τους τρόπους με τους οποίους θα μπορούσε να αφήσει ο πολίτης το όχημά του, θα ήταν η μεγαλύτερη χρήση των δικύκλων, μοτοσυκλετών ή ποδηλάτων.

Τα παραδείγματα της λειτουργίας θέσεων στάθμευσης για δίκυκλα είναι πολλά και μας έρχονται και από γειτονικές πόλεις, όπως η Ξάνθη και η Αλεξανδρούπολη. 

Ακολουθήστε το xronos.gr στο Google News

Ροή Ειδήσεων

xronos
xronos.gr