Ιδρύεται Εσπερινό Γενικό Λύκειο στην Κομοτηνή | xronos.gr
ΔΗΜΟΣΙΕΥΕΤΑΙ ΣΤΟ ΦΕΚ, ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕ Ο ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ

Ιδρύεται Εσπερινό Γενικό Λύκειο στην Κομοτηνή

12/05/17 - 11:00

Προσπάθεια αναβάθμισης της επαγγελματικής εκπαίδευσης, σε τρεις άξονες, νέα δομή των ΕΠΑΛ, πρόσβαση των αποφοίτων στην τριτοβάθμια εκπαίδευση και θεσμό Μαθητείας

Την έγκριση της ίδρυσης Εσπερινού Γενικού Λυκείου στην Κομοτηνή, αίτημα φορέων της εκπαίδευσης, ανακοίνωσε κατά την διάρκεια της επίσκεψής του στην Κομοτηνή ο υφυπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων Δημήτριος Μπαξεβανάκης. "Ήταν μια έλλειψη για την πόλη και νομίζω αυτονόητα έπρεπε να αντιμετωπιστεί", είπε χαρακτηριστικά.


"Δημοσιεύεται στο ΦΕΚ η ίδρυση του κι από το Σεπτέμβριο θα λειτουργήσει", ανέφερε, απαντώντας στο σχετικό αίτημα της διευθύντριας Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ροδόπης Μαίρης Κοσμίδου Είχε προηγηθεί σύσκεψη του υφυπουργού μαζί με τον διευθυντή του γραφείου του υφυπουργού Γεώργιο Μουστάκα, στον χώρο του Εσπερινού ΕΠΑΛ παρουσία του βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ Αϊχάν Καρά Γιουσούφ, του περιφερειακού διευθυντή Ανατολικής Μακεδονίας – Θράκης, Παναγιώτη Κεραμάρη, της διευθύντριας Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ροδόπης Μαίρης Κοσμίδου, των διευθυντών του 1ου, 2ου και Εσπερινού ΕΠΑΛ και άλλων στελεχών της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης. Αντικείμενο της συζήτησης οι προωθούμενες αλλαγές στα ΕΠΑ.Λ. – Μαθητεία, αλλά και τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν.


ΤΡΕΙΣ ΑΞΟΝΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΤΗΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Για την προσπάθεια αναβάθμισης της επαγγελματικής εκπαίδευσης, μίλησε από την Κομοτηνή ο υφυπουργός, προσπάθεια που όπως εξήγησε κινείται πάνω σε τρεις άξονες. Ο πρώτος είναι η νέα δομή των ΕΠΑΛ, δηλαδή πρώτη τάξη κοινή για όλους, δεύτερη τάξη με επιλογή ενός από τους 9 τομείς και τρίτη τάξη ειδικότητες. Ο δεύτερος είναι η πρόσβαση των αποφοίτων στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. "Νομοθετήσαμε την εισαγωγή στα πανεπιστήμια για ένα μικρό ποσοστό στην αρχή, το οποίο αν "περπατήσει" έχουμε τη διάθεση το ποσοστό αυτό να το αυξήσουμε", είπε ο κος Μπαξεβανάκης.  Ο τρίτος άξονας στον οποίον στηρίζουμε πολλά, είπε ο υφυπουργός, είναι το μεταλυκειακό έτος, ο θεσμός της Μαθητείας. Ο θεσμός της Μαθητείας εφαρμόστηκε φέτος για πρώτη φορά με μεγάλη συμμετοχή μαθητών των ΕΠΑΛ στη Ροδόπη και πανελλαδικά. Γι' αυτό ο υφυπουργός ανακοίνωσε τον διπλασιασμό των θέσεων από 1.200 φέτος σε 3.000 το ερχόμενο σχολικό έτος. "Η Μαθητεία ξεκίνησε από τον Μάρτιο και ήδη 1.200 απόφοιτοι ΕΠΑΛ συμμετέχουν στο πρόγραμμα. Οι πρώτες εντυπώσεις είναι ιδιαίτερα ενθαρρυντικές", δήλωσε ο υφυπουργός και πρόσθεσε "οι εκπαιδευτικοί μας έχουν αγκαλιάσει το πρόγραμμα. 


Οι περισσότερες θέσεις Μαθητείας έχουν καλυφθεί και φιλοδοξούμε από το επόμενο σχολικό έτος περισσότεροι από 3.000 μαθητές να συμμετάσχουν στην επόμενη φάση του προγράμματος". 


Ο υφυπουργός στη συζήτηση με τους διευθυντές επισήμανε την ανάγκη να γίνει ελκυστική η επαγγελματική εκπαίδευση. "Η ελληνική οικονομία δε θα αναπτυχθεί αν δεν αναπτυχθεί η επαγγελματική εκπαίδευση" είπε ο κος Μουστάκας.


Η ΔΙΑΡΡΟΗ ΜΟΥΣΟΥΛΜΑΝΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΑΠΟ ΤΑ ΕΠΑΛ
Από τη συζήτηση προέκυψε κι ένα ακόμη θέμα που απασχολεί τα παιδιά της μουσουλμανικής μειονότητας, τους μαθητές των ΕΠΑΛ. Το θέμα της "διευκόλυνσης" της πρόσβασή τους σε σχολές της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Το θέμα έθεσε καταρχήν ο περιφερειακός διευθυντής Παναγιώτης Κεραμάρης, ενώ επιχειρήματα επί του θέματος ανέπτυξαν οι διευθυντές εκπαίδευσης και ΕΠΑΛ. 


"Τα ΕΠΑΛ εδώ στην περιοχή μας ως επί το πλείστον τα επιλέγουν οι μαθητές της μειονότητας και αυτό έχει τη λογική του γιατί οι μαθητές αυτοί, οι περισσότεροι, έχουν ένα πρόβλημα με τη γλώσσα, δηλαδή τους λείπει το εργαλείο της επικοινωνίας. Άρα τους είναι πολύ πιο εύκολο να αποδώσουν σε ένα εργαστήριο. Και επειδή είχαν την επιλογή της ποσόστωσης επέλεγαν ως επί το πλείστον, αν δείτε στατιστικά των τελευταίων χρόνων που υπήρχε και η ομάδα Α και η ομάδα Β, τα περισσότερα παιδιά που επέλεγαν την ομάδα Β ήταν παιδιά της μειονότητας εν αντιθέσει με τα υπόλοιπα παιδιά που επέλεγαν την ομάδα Α μόνο για τα ΤΕΙ. Ίσως αυτό θα μπορούσαμε κατ' εξαίρεση να το δούμε", ανέφερε η διευθύντρια του 2ου ΕΠΑΛ Μαρούλα Καριοπούλου. 


"Το θέμα τίθεται σε εσάς γιατί πρέπει να μπορέσουμε να δούμε πως θα δώσουμε τις ίδιες ευκαιρίες σε όλες τις ομάδες μας", συμπλήρωσε η κα Κοσμίδου και πρόσθεσε ότι "αυτό πιθανόν να είναι και ένα εμπόδιο στο να επιλέξουν τα παιδιά το επαγγελματικό σχολείο". Ρύθμιση που προκαλεί προβλήματα, αποκάλεσε τη ρύθμιση που αποκλείει τους αποφοίτους να είναι υποψήφιοι για τις πανεπιστημιακές σχολές, ο διευθυντής του 1ου ΕΠΑΛ Σταμάτης Κιουτσούκης. 


Να σημειωθεί ότι η ρύθμιση αυτή προκάλεσε διαρροή μαθητών, μουσουλμάνων κυρίως, από τα Επαγγελματικά Λύκεια προς το Μειονοτικό Λύκειο της Κομοτηνής. 
"Η αλήθεια είναι δεν το είχαμε υπόψιν μας το θέμα αυτό. Θα το αντιμετωπίσουμε με τη σοβαρότητα που του πρέπει. Είναι ιδιαίτερα ευαίσθητο. Και θα δώσουμε, σε συνεργασία με τον περιφερειακό διευθυντή, μια κατάλληλη λύση, ώστε να διευκολύνονται όλοι οι μαθητές και όσοι προέρχονται από την μειονότητα" υποσχέθηκε ο υφυπουργός.

Μήνυμα προς τους Δήμους να σεβαστούν τις υπουργικές αποφάσεις
Όσον αφορά τέλος στον εξοπλισμό των εργαστηρίων και τις υποδομές, ζητήματα τα οποία τέθηκαν από τα στελέχη της επαγγελματικής εκπαίδευσης στη διάρκεια της σύσκεψης στην Κομοτηνή, ο κος Μπαξεβανάκης τόνισε πως "όλα αυτά αντιμετωπίζονται", ορμώμενος και από την τοποθέτηση του κ. Κεραμάρη ο οποίος νωρίτερα είχε κάνει λόγο για την εξασφάλιση κονδυλίων μέσω του ΕΣΠΑ για τη δημιουργία νέων κτιριακών υποδομών. 


"Υπάρχουν βέβαια κάποια προβλήματα με το Δήμο σχετικά με την χρηματοδότηση των σχολικών επιτροπών για τα οποία το υπουργείο Παιδείας δυστυχώς δεν έχει αρμοδιότητα" τόνισε ο υφυπουργός για να προσθέσει "οφείλουν οι δήμοι να σέβονται τις υπουργικές αποφάσεις. Με καλή διάθεση θα τα λύσουμε. Υπάρχει Υπουργική απόφαση που καθορίζει τον τρόπο χρηματοδότησης κι αυτό οφείλουν όλοι οι Δήμοι να το σέβονται". 

Ακολουθήστε το xronos.gr στο Google News

Ροή Ειδήσεων

xronos
xronos.gr