«Κλιμακούμενης δυσκολίας» τα θέματα της Νεοελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας | xronos.gr
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ ΑΠΟ ΤΟ ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΟ «ΠΟΛΥΔΥΝΑΜΟ»

«Κλιμακούμενης δυσκολίας» τα θέματα της Νεοελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας

14/06/21 - 17:43

Η ανάλυση του φιλολόγου Ηρακλή Χατζηιωαννίδη

Πρεμιέρα πανελλαδικών σήμερα (https://www.xronos.gr/epikairotita/xekinisan-simera-oi-panelladikes-exetaseis-2021 ) και κείμενο με τίτλο «Το αύριο δεν είναι πια αδιαπέραστο πέπλο» κλήθηκαν να αναπτύξουν οι υποψήφιοι των Γενικών Λυκείων κατά την πρώτη ημέρα των Πανελλαδικών Εξετάσεων στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας. Τα κείμενα αναφοράς έχουν θεματικό κέντρο τις επαγγελματικές προοπτικές των νέων, ενώ το θέμα ανάπτυξης αναφέρεται στα εφόδια που απαιτούνται στη νέα πραγματικότητα και στις δράσεις των νέων με στόχο τη βελτίωση του κόσμου.

Σχολιασμός από το φροντιστήριο «Πολυδύναμο»

«Κλιμακούμενης δυσκολίας» ήταν τα σημερινά θέματα, σύμφωνα με τον φιλόλογο και συνιδιοκτήτη του φροντιστηρίου μέσης εκπαίδευσης «Πολυδύναμο» Ηρακλή Χατζηιωαννίδη.

Η ανάλυσή του: «Τα θέματα ήταν κλιμακούμενης δυσκολίας. Η ομάδα Α’ και η ομάδα Β’ ήταν θέματα, τα οποία ένας μαθητής διαβασμένος και πολύ καλά προετοιμασμένος στην θεωρία των ασκήσεων, θα μπορούσε να τα πραγματευτεί εύκολα. Αυτά τα θέματα ήταν οι 55 (από τις 100) μονάδες του μαθήματος, τις οποίες ένας μαθητής πολύ καλά διαβασμένος θα μπορούσε να τις πιάσει.

Από εκεί και πέρα ξεκινούσαν οι δυσκολίες στο θέμα Γ’ και στο θέμα Δ’. Το θέμα Γ’ ήταν η Λογοτεχνία, όπου το ποίημα πραγματικά δυσκόλεψε τους μαθητές, αναφορικά με την “μετάφραση” του νοήματός του και με το ποια μηνύματα θέλει να περάσει. Είχε διφορούμενα νοήματα, ειδικά στην β’ ερώτηση. Δεν πρέπει τα παιδιά να στεναχωριούνται όποια απάντηση κι αν έδωσαν, διότι παίζει πολύ σημαντικό ρόλο το πως την δικαιολόγησαν.

Η Έκθεση (θέμα Δ’) είχε δύο ερωτήματα σε άρθρα, τα οποία απαιτούσαν ιδιαίτερη προσοχή για την απάντησή τους. Στην α’ ερώτηση οι μαθητές έπρεπε οπωσδήποτε να λάβουν υπόψη τα κείμενα 1 και 2, για να δουν τα προβλήματα που θα ανακύψουν, ώστε με βάση αυτά να γράψουν τα εφόδιά τους, κι όχι γενικά τα εφόδια που νομίζουμε οι ίδιοι. Στη β’ ερώτηση έπρεπε οπωσδήποτε να επικεντρωθούν στην έμπρακτη κι όχι στην θεωρητική δράση τους».

Επομένως, ένας καλά προετοιμασμένος μαθητής δεν δυσκολεύτηκε στα θέματα α’ και β’, ενώ τα γ’ και δ’ χρειάζονταν «πολύ μεγάλη προσοχή και ψυχραιμία» κι εκεί φαίνεται πως ξεχώρισαν οι άριστοι κι όσοι απέδωσαν καλύτερα.

Ακολουθήστε το xronos.gr στο Google News

Ροή Ειδήσεων

xronos
xronos.gr