Βασιλόπιτα κόβει το Σάββατο ο Σύλλογος Πολυτέκνων Ροδόπης
Ο Χρ. Σπίρτζης απάντησε σε επιστολή της ΠΟΜΑΜΕΑ ΑΜ-Θ, εξηγώντας πως για οι διαχειρίστριες εταιρίες αποφασίζουν για την ειδική τιμολογιακή πολιτική
Στις 8 Ιουλίου η Περιφερειακή Ομοσπονδία Ατόμων με Αναπηρία ΑΜ-Θ (ΠΟΜΑΜΕΑ ΑΜ-Θ), είχε στείλει έγγραφο προς τον υπουργό υποδομών, μεταφορών και δικτύων Χρήστο Σπίρτζη, ζητώντας ελεύθερη διέλευση στους σταθμούς διοδίων.
Το ζήτημα είναι άλλωστε 'φλέγον' ενόψει και της ανέγερσης νέων σταθμών διοδίων σε όλο το μήκος της Εγνατίας Οδού, αρχής γενομένης με τα διόδια της Μέστης που κάνουν 'πρεμιέρα' στα πορτοφόλια μας στις 31 Αυγούστου. Γι' αυτό και η ΠΟΜΑΜΕΑ ΑΜ-Θ είχε κοινοποιήσει το έγγραφο και στους βουλευτές ΑΜ-Θ. Θέμα της επιστολής ήταν "η ελεύθερη διέλευση των αναπηρικών αυτοκινήτων από τα διόδια όλων των αυτοκινητοδρόμων της χώρας".
Στόχος της Ομοσπονδίας ήταν "με την παρούσα επιστολή της, να θέσει υπόψη σας 'σσ. Χρ. Σπίρτζης' για ακόμη μια φορά, το πάγιο αίτημα του αναπηρικού κινήματος, σχετικά με την ελεύθερη διέλευση των αναπηρικών αυτοκινήτων από τα διόδια όλων των αυτοκινητοδρόμων της χώρας". Σύμφωνα με το έγγραφο, σε άλλο σημείο του "λόγω των συχνών μετακινήσεων και επισκέψεων των ατόμων με αναπηρία και χρονίων πασχόντων της ΑΜΘ σε μεγάλα αστικά κέντρα όπου διαθέτουν κέντρα αποκατάστασης, θεραπειών και διαγνώσεων τα οποία βρίσκονται σε Αθήνα, Πάτρα, Θεσσαλονίκη, Λάρισα κλπ, αναγκάζονται να διανύουν μεγάλες χιλιομετρικές αποστάσεις και να συναντούν αμέτρητους σταθμούς διοδίων, μιας και έτυχε να διαμένουν γεωγραφικά στο βορειοανατολικότερο άκρο της χώρας.
Βασικός οδικός άξονας που εξυπηρετεί τις μετακινήσεις των ΑμεΑ της περιφέρειας ΑΜΘ είναι η Εγνατία Οδός όπου προσφάτως δημοσιοποιήθηκε ΚΥΑ ορίζοντας την υλοποίηση 38 νέων σταθμών διοδίων, 20 πλευρικών και 18 μετωπικών, πλέον των υπαρχουσών".
Οι προτάσεις της Ομοσπονδίας αφορούσαν στην εφαρμογή ενιαίου αναλογικού ηλεκτρονικού συστήματος διοδίων σε όλους τους αυτοκινητόδρομους μέχρι το τέλος του 2018, καθώς και στην καθιέρωση ειδικής τιμολογιακής πολιτικής σε συγκεκριμένες κοινωνικές ομάδες. Στην κατακλείδα της επιστολής αναδείχθηκε πως είναι "επιτακτική ανάγκη να προβείτε στις απαιτούμενες ενέργειας άμεσα και με διάταξη νόμου να επιτρέπεται επιτέλους η ελεύθερη διέλευση των αναπηρικών αυτοκινήτων από τα διόδια, η οποία να ισχύει για όλους τους αυτοκινητόδρομους της χώρας, καθώς και η θέσπιση ενιαίας ηλεκτρονικής κάρτας διέλευσης διοδίων από δημόσιες αρχές και τη χρήση του ανωτέρω μέτρου και να μην χρειαστεί τα άτομα με αναπηρία να περιμένουν μέχρι το 2018".
Η ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΟΥ
Η απάντηση του υπουργού Χρήσου Σπίρτζη, ήρθε μέσω του γραφείου του, την 10η Ιουλίου κι έμμεσα έβαλε 'κόκκινο' στις όποιες ελπίδες για ελεύθερη διέλευση, με κυβερνητική πρωτοβουλία.
"Σε απάντηση προς την παραπάνω α) σχετική επιστολή σας, η οποία διαβιβάσθηκε στην υπηρεσία μας με το β) σχετικό αναφορικά με τη διέλευση αυτοκινήτων ΑμεΑ από σταθμούς διοδίων, σας γνωρίζουμε τα εξής:
Στις Συμβάσεις Παραχώρησης των αυτοκινητοδρόμων και των μεγάλων τεχνικών έργων που έχουν κυρωθεί με νόμους από το ελληνικό κοινοβούλιο, την εκμετάλλευση των οποίων έχουν οι Εταιρείες Παραχώρησης, ορίζονται ρητά οι κατηγορίες χρηστών της οδού, που απαλλάσσονται από την υποχρέωση καταβολής διοδίων τελών. Αυτές αφορούν αποκλειστικά στα οχήματα του προσωπικού του Δημοσίου που ασκεί εποπτεία - επίβλεψη της εκτέλεσης της Σύμβασης εφ' όσον μετακινούνται για το σκοπό αυτό, τα οχήματα της Ελληνικής Αστυνομίας, του Πυροσβεστικού Σώματος, των Ελληνικών Ενόπλων Δυνάμεων, Ασθενοφόρα και τα οχήματα του προσωπικού του παραχωρησιούχου και του κατασκευαστή, εφ' όσον μετακινούνται για το σκοπό εκτέλεσης της σύμβασης.
Παρότι από την υποχρέωση καταβολής διοδίων δεν εξαιρούνται τα οχήματα των ΑμεΑ, οι εταιρείες παραχώρησης, ανταποκρινόμενες στην ιδιαίτερη προσοχή με την οποία αντιμετωπίζει το υπουργείο μας την ευαίσθητη κατηγορία των ΑμεΑ, επιτρέπουν τη διέλευσή τους από τους σταθμούς διοδίων χωρίς καταβολή διοδίου τέλους, είτε στα πλαίσια της εταιρικής κοινωνικής τους ευθύνης, είτε επιφυλασσόμενοι του δικαιώματός τους να αναζητήσουν τη σχετική αποζημίωση από το δημόσιο.
Για την αποφυγή φαινομένων καταστρατήγησης από οχήματα άλλων κατηγοριών με επίδειξη κάρτας ΑμεΑ, η κάθε μια εξ αυτών (των εταιρειών) ακολουθεί μια ιδιαίτερη διαδικασία".
Επομένως τον πρώτο και μοναδικό λόγο για την επιβολή ή μη χρηματικής καταβολής, έχουν οι εταιρίες. Άρα, αναφορικά με την Εγνατία Οδό, την απόφαση έχει η Εγνατία Οδός ΑΕ.
Ακολουθήστε το xronos.gr στο Google News