Μικροκομοτηναίικα 10-12-2024 | xronos.gr

Μικροκομοτηναίικα 10-12-2024

10/12/24 - 8:00
Μικροκομοτηναίικα 10-12-2024

Οι ορθές αποφάσεις κι οι σωστοί σχεδιασμοί εκ του αποτελέσματος κρίνονται. Και η προχθεσινή μεγάλη βροχόπτωση στην περιοχή μας, ανέδειξε πολλές αδυναμίες και λάθη διαχείρισης στην κίνηση των οχημάτων, λόγου της έναρξης του έργου κατασκευής της γέφυρας του Κοσμίου.
Ο Τρελοχείμαρρος κατέβασε πολύ νερό και η διαδρομή που επιλέχθηκε για τους οδηγούς μέσω της ιρλανδικής διάβασης εκ των πραγμάτων ακυρώθηκε, αφού ο δρόμος στο σημείο αυτό έγινε πλέον απροσπέλαστος.
Πολλοί αναγκάστηκαν να χρησιμοποιήσουν την δεύτερη εναλλακτική όδευση μέσω του γνωστού αγροτικού δρόμου Σιδηροχωρίου –Κομοτηνής στο ύψος της Ιτέας. Και εκεί όμως υπάρχουν προβλήματα, με σκοτεινά σημεία, ενώ οι οδηγοί αναγκάζονται να περνούν από τις ράγες του τρένου.
Και λόγω της στενότητας και των στροφών δεν είναι ένας δρόμος κατάλληλος για να δέχεται την πίεση και την κυκλοφορία τόσων αυτοκινήτων. Το έργο όμως πρέπει να γίνει, υπάρχει επικινδυνότητα στην υπάρχουσα γέφυρα. Και η ενημέρωση έγινε και κανείς δεν μπορεί να το αμφισβητήσει.
Αυτό που αντιμετώπισαν όμως πολλοί οδηγοί που μπερδεύτηκαν μέσα στους παράδρομους της Εγνατίας, ήταν να ψάχνουν μια δίοδο για να περάσουν, ενώ υπήρχε ελλιπής σήμανση που να τους καθοδηγεί με πιο απλό τρόπο.
Επίσης ακόμα υπήρξε μεγάλη καθυστέρηση στην απόφαση να ανοίξουν εκ νέου τη γέφυρα, αφού δεν έχει γκρεμιστεί ακόμα, ώστε να εξυπηρετηθούν τόσα αυτοκίνητα και με δύσκολες καιρικές συνθήκες. Έπρεπε να γίνει πολύ πιο άμεσα.
Ακόμα θα πρέπει να επισημάνουμε ακόμα ότι το έργο αυτό υπογράφτηκε από το 2022 και έδινε το περιθώριο 2 χρόνων μέχρι τώρα στον εργολάβο για να ξεκινήσει τη διαδικασία υλοποίησης του. Και ακόμα έχει και συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα κατασκευής τον Ιούνιο του 2025, αφού εντάχθηκε στο ΕΣΠΑ της περιφέρειας.


Προς τι λοιπόν οι καθυστερήσεις; Επειδή υπήρχαν πιέσεις να μην διακοπεί το Καλοκαίρι η καθημερινή κυκλοφορία χιλιάδων αυτοκινήτων καθημερινά και πληγεί η παραθαλάσσια περιοχή της Μαρώνειας; Άλλο όμως να κυκλοφορεί κανείς με το φώς της ημέρας και διαφορετικά νύχτα και χειμώνα με βροχή.
Ακόμα δεν βρέθηκε εναλλακτική λύση που να εξυπηρετεί τον όγκο αυτών των αυτοκινήτων με μια γέφυρα στρατιωτικού τύπου, αφού το ΓΕΣ δεν αποδέχθηκε το αίτημα της περιφερειακής αρχής. Συνεπώς θα έπρεπε να είναι πιο προετοιμασμένοι για όλα τα σενάρια των καιρικών φαινομένων.
Δεν είναι όμως η πιο κατάλληλη εποχή να ξεκινήσουν, αφού υπήρξαν τόσες καθυστερήσεις, ενώ τα έργα τέτοιου τύπου τουλάχιστον, που αφορούν γέφυρες και ποτάμια που πλημμυρίζουν, το πιο λογικό είναι να θεμελιωθούν στην έναρξη του Καλοκαιριού.
Και να ολοκληρωθούν τα βασικά κομμάτια θεμελίωσης όταν το ποτάμι δεν έχει καθόλου νερό. Μήπως όμως η καθυστέρηση οφείλεται στην αδυναμία εξεύρεσης εύκαιρου και διαθέσιμου μηχανήματος για τις θεμελιώσεις μετά το γκρέμισμα της γέφυρας, αφού ήταν απασχολημένο σε άλλη περιοχή;
Παρόλα αυτά όμως ούτε αυτό είναι δικαιολογία, αλλά ούτε και η ελληνική αστυνομία θα πρέπει να τρέχει σε κάθε βροχόπτωση για να τηρούνται οι κανόνες κυκλοφορίας από τη νέα όδευση και τις εναλλακτικές προτάσεις αντίστοιχα.
Για ένα έργο που θα κρατήσει μάλιστα και μήνες. Ήδη οι κάτοικοι κάποιων χωριών που χρησιμοποιούν αυτόν τον δρόμο, φέρονται αγανακτισμένοι και συζητούν τρόπους να διαμαρτυρηθούν για την ταλαιπωρία που θα υποστούν.
Πάντως δεν ζούμε στις ΗΠΑ, ή στην Κίνα, αλλά και σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες, που τέτοια έργα γίνονται σε ελάχιστο χρόνο, στο σωστό timing και με δεκάδες μηχανήματα και δίνονται στην κυκλοφορία πολύ πιο γρήγορα. Υπομονή.


Τουλάχιστον ας διορθώσουν τα διαδικαστικά και αυτονόητα με κανόνες ασφάλειας στις διελεύσεις και τις παρακάμψεις, αφού η ιρλανδική διάβαση ενδεχομένως θα πλημμυρίζει μάλλον τακτικά.
Και φυσικά κάποιοι θα πρέπει να μας απαντήσουν γιατί επέλεξαν αυτή την περίοδο μέσα στο Χειμώνα να γκρεμίσουν μία γέφυρα και να ξεκινήσουν να τη φτιάχνουν. Και να συντονιστούν όλοι καλύτερα, γιατί με το πρώτο κύμα κακοκαιρίας φάνηκε τουλάχιστον ότι κάποια πράγματα δεν είναι σωστά σχεδιασμένα και προγραμματισμένα.
Καλό είναι να διορθώσουν βέβαια άμεσα τα λάθη τους, για να μην καταντήσει και η γέφυρα του Κοσμίου σαν το γεφύρι της Άρτας, όπως και αυτό που υπεστήκαμε με τη γέφυρα του Κομψάτου, που φθάσαμε στα 7 χρόνια αναμονής και ακόμα δεν έχει ολοκληρωθεί. Και καθίσταται βέβαια σαφές ότι αν τα έργα ξεκινούσαν πριν το Καλοκαίρι θα είχαν ολοκληρωθεί κατά πολύ μεγάλο βαθμό.
Όχι τώρα που φτάσαμε στο παρά πέντε της εκπνοής των χρονοδιαγραμμάτων για την έναρξη της κατασκευής και θα πρέπει κάποιοι μάλλον να προλάβουν τις ημερομηνίες στους προβλεπόμενους χώρους χρόνους, σε μία ακατάλληλη όμως περίοδο για την κατασκευή τέτοιων έργων.


Σε ελάχιστο χρόνο των 10 ημερών έπεσε το καθεστώς Άσαντ στη Συρία υπό το βάρος όμως κυρίως των προβλημάτων που δημιούργησε η πολύχρονη δυναστεία των 50 ετών στο θρόνο, την έλλειψη δημοκρατίας, τη φτωχοποίηση και τη διαφθορά, που είχε ως συνέπεια και την απώλεια στήριξης από τη συντριπτική πλειοψηφία των κατοίκων.
Που πιο εύκολα ενώθηκαν όλοι μαζί με τους αντάρτες αλλά και τους τζιχαντιστές, όπως και οι στρατιώτες που άφηναν ελεύθερο το πεδίο χωρίς αντίσταση, για να προελαύνουν τα στρατεύματα που έφεραν την ανατροπή. Και πολλοί λιποτακτούσαν.
Αβεβαιότητα η επόμενη ημέρα όμως και κανείς ακόμα δεν μπορεί να προσδιορίσει το αν θα επανέλθει η δημοκρατία μέσω εκλογικών διαδικασιών, ή αν επικρατήσει ένα ισλαμικό κράτος στη Συρία, γιατί όλα είναι πιθανά ακόμα και ο διαμελισμός σε ζώνες επιρροής.
Τα μέτωπα όμως των πολεμικών συγκρούσεων δεν σταματούν στη Μέση Ανατολή αλλά διευρύνονται, ενώ αναπροσαρμόζονται οι διπλωματικές πολιτικές των γειτονικών χωρών. Το Ιράν αποδυναμώνεται από τους υποστηρικτές τους, Χαμάς, Χεσμπολάχ και τώρα Συρία και ενδεχομένως θα καταστεί το επόμενο πεδίο σύγκρουσης, ενώ η Τουρκία φέρεται ωφελημένη και με πιο ισχυρό διαπραγματευτικό όπλο.
Η επέλαση των τζιχαντιστών όμως στη Συρία δημιουργεί μία μεγάλη ανησυχία και στη χώρα μας, αφού ήδη χιλιάδες πρόσφυγες από την περιοχή πήραν το δρόμο προς τις μεσογειακές ακτές και βορειοανατολικά της Τουρκίας.
Να μην ξεχνάμε ότι η χώρα μας είναι πύλη εισόδου στον Έβρο και τα νησιά. Προφανώς λοιπόν δεν ήταν τυχαία η επίσκεψη προχθές στην Αλεξανδρούπολη του υπουργού Μετανάστευσης και Ασύλου Νίκου Παναγιωτόπουλου και οι συναντήσεις που πραγματοποίησε με την αστυνομία και το στρατό, ενόψει των επερχόμενων εξελίξεων.
Ένα νέο τοπίο διαμορφώνεται στη Μέση Ανατολή και τα απόνερα όλων αυτών των πολεμικών συγκρούσεων, ας ελπίσουμε τουλάχιστον να έχουν αντίκτυπο στη χώρα μας μόνο στο θέμα του μεταναστευτικού. Όχι βέβαια ότι αυτό δεν αποτελεί και μείζον πρόβλημα.

Live ενημέρωση

Ακολουθήστε το xronos.gr στο Google News

Ροή Ειδήσεων

xronos
xronos.gr