Στα «μαχαίρια» Γκαράνης - Καρασταύρου στον Δήμο Κομοτηνής
Αγωνία τέλος για χιλιάδες υποψηφίους μετά την ανακοίνωση και των βάσεων εισαγωγής, που απ’ ότι φαίνεται διατηρήθηκε η σταθερότητά τους συνολικά για το Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης, με κάποιες απώλειες όμως σε νεοεισερχόμενους φοιτητές σε σχολές στην πόλη μας, που δεν καλύπτονται πλήρως οι θέσεις.
Παρόλα αυτά αισιόδοξος παρουσιάστηκε ο πρύτανης του ΔΠΘ, εκτιμώντας ότι θα δεχτούμε περισσότερους πρωτοετείς φοιτητές από την προηγούμενη χρονιά. Συνεπώς εξορθολογίστηκαν τα προβλήματα τα οποία υπήρχαν, με τις γνωστές ελάχιστες βάσεις εισαγωγής , που άφησαν στο παρελθόν σχεδόν χωρίς φοιτητές αρκετές σχολές στο ΔΠΘ.
Και φυσικά από δω και πέρα, εκτός από τα ευχάριστα για τους νέους φοιτητές, που και ποια πόλη θα σπουδάσουν, αρχίζει και ο Γολγοθάς της εξεύρεσης της νέας κατοικίας. Και η Κομοτηνή πάνω σε αυτό το επίπεδο ειδικά για φέτος, αλλά ακόμα και του χρόνου, αντιμετωπίζει προβλήματα έλλειψης φοιτητικής στέγης.
Αλλά και προσφοράς με υψηλότερο τίμημα από τις προηγούμενες χρονιές. Ας όψονται οι εργαζόμενοι για τη μεγάλη βιομηχανική μονάδα της ΤΕΡΝΑ, οι επενδύσεις που γίνονται σε εργοστάσια στην περιοχή μας, που έχουν δημιουργήσει ένα μεγάλο πρόβλημα ζήτησης σε σχέση με την προσφορά..
Που θα το υποστούν τουλάχιστον για φέτος οι νέοι φοιτητές και οι γονείς, αλλά με το πέρασμα του χρόνου όμως θα επανέλθουμε πάλι στην πρότερη κατάσταση. Όπου η προσφορά προφανώς είναι πολύ μεγαλύτερη από τη ζήτηση και ενδεχομένως θα υπάρχουν και αδιάθετα διαμερίσματα.
Αφού ήδη ξεκίνησε έστω και μια μικρή ανοικοδόμηση, αλλά υπάρχει και μια μεγάλη ξενοδοχειακή μονάδα της πόλης που μετατρέπεται σε δωμάτια, για τη στέγαση φοιτητών. Αυτά σε δυο χρόνια όμως. Προς τα παρόν μάλλον θα δυσκολευτούν πολλοί για αναζήτηση στέγης.
Μεγαλύτερες διαστάσεις, που τείνουν να καταστούν καθημερινό φαινόμενο πλέον, παίρνει η επικίνδυνη τακτική των διακινητών να εισέρχονται ανάποδα στο ρεύμα της Εγνατίας Οδού, προκειμένου να αποφύγουν την καταδίωξη.
Βάζοντας όμως σε πολύ μεγάλο κίνδυνο τις ζωές τόσων ανυποψίαστων οδηγών, που υποτίθεται κινούνται σε ένα δρόμο εντελώς ασφαλή και με μεγάλες ταχύτητες. Και για αυτό εξάλλου πληρώνουν και τσουχτερά διόδια.
Και για αυτό θεωρούν ως πολίτες ότι είναι αυτονόητο να πράξει η πολιτεία, οι διωκτικές αρχές και φυσικά η εταιρεία, το χρέος τους, για να τους προστατεύσουν. Είναι πολλοί και οι συμπολίτες μας που πηγαινοέρχονται για δουλειά Αλεξανδρούπολη-Κομοτηνή και αντίστροφα, πλην των διερχομένων για άλλους προορισμούς.
Και όπως μας αναφέρουν ήδη νιώθουν φόβο και απειλή, γιατί μετράμε δύο νεκρούς και αρκετοί έχουν έρθει αντιμέτωποι με τέτοιες καταστάσεις. Που ξαφνικά βλέπουν να έρχεται κατά πάνω τους ένα αυτοκίνητο, μη γνωρίζοντας και πώς θα αντιδράσουν.
Συνήθως κάνουν στην άκρη και προσεύχονται μας λένε χαρακτηριστικά δυο νέοι που βίωσαν αυτό το ψυχοφθόρο και επικίνδυνο συναίσθημα. Είναι περισσότερα τέτοια συμβάντα, από αυτά που βλέπουν το φως της δημοσιότητας, μας αναφέρουν.
Και η κατάσταση πλέον έχει φτάσει στα μη περαιτέρω. Σε τέτοιο σημείο και επίπεδο, που ήδη υπάρχει διαδικτυακή κίνηση πολιτών από την περιοχή μας, για να μαζέψουν υπογραφές ηλεκτρονικά, ώστε να τοποθετηθούν καρφιά, για όσα αυτοκίνητα εισέρχονται στο αντίθετο ρεύμα της Εγνατίας.
Κάποιοι άρχισαν να επιλέγουν ακόμα και τον παλιό δρόμο για τη μετακίνηση τους, ώστε να νιώθουν πιο ασφαλείς. Αλλά και ο δρόμος αυτός μόνο ασφαλής δεν είναι. Αντιλαμβανόμαστε βέβαια ότι δεν μπορεί να εποπτεύεται ένας δρόμος τόσων χιλιομέτρων και ούτε να υπάρχει περιπολικό σε κάθε είσοδο.
Αλλά θα πρέπει να αντιληφθούν κάποιοι και το μέγεθος του προβλήματος και να βρουν τρόπο για να γίνει κάτι άμεσα, από σήμερα. Όχι αύριο που θα είναι αργά. Και η ευθύνη αυτή βαρύνει όλους τους υπεύθυνους.
Ως πότε όμως θα κινούνται οι υπεύθυνοι μεταξύ του γράμματος και του πνεύματος του νόμου, προβάλλοντας ως άλλοθι τα νομικά εμπόδια για να πάρουν δραστικά μέτρα, ώστε να μη θρηνήσουμε ζωές ανθρώπων, που πηγαίνουν αμέριμνοι στη δουλειά τους;
Με γενικόλογες αναφορές, μετάθεση ευθυνών, αποφυγή καταδιώξεων ώστε να αποφευχθούν τα χειρότερα και με επίκληση συνεχή των νομικών εμποδίων στη διαχείριση μιας τέτοιας επικίνδυνης και εγκληματικής κατάστασης, προφανώς δεν μπορεί να λυθεί το πρόβλημα.
Απλώς θα το αναπαράγουμε συνεχώς επισημαίνοντας την επικινδυνότητα, αλλά χωρίς ανταπόκριση. Όλοι απεύχονται τα χειρότερα, αλλά το απλό μέτρο της τοποθέτησης καρφιών δεν μπορούν να εφαρμόσουν. Η εταιρεία δηλώνει ότι δεν ευθύνεται για τους «καμικάζι» διακινητές.
Η αστυνομία και η συνοριοφυλακή κινείται με βάση τους κανόνες, τις οδηγίες και τα επιχειρησιακά πρωτόκολλα, που έχει θεσπίσει το υπουργείο και η διοίκηση τους κεντρικά. Όλοι έχουν άλλοθι.
Και την ανοχή, αλλά και την αδυναμία αυτή των ελεγκτικών μηχανισμών την εκμεταλλεύονται δεόντως οι διακινητές. Με αυτό τον τρόπο στέλνουμε προφανώς το χειρότερο μήνυμα σε αυτούς. Δηλαδή να συνεχίσουν την ίδια τακτική.
Δοκιμάζουν τις αντοχές, την ανοχή, την επιχειρηματική ετοιμότητα των αρχών και βρίσκοντας ανοιχτό παράθυρο διαφυγής, εφαρμόζουν αυτή την επικίνδυνη τακτική για να μπορούν να διαφύγουν.
Το μεγάλο αυτό πρόβλημα που το αναδείξουμε πολλές φορές σε ρεπορτάζ της εφημερίδας μας, ήδη είναι γνωστό στο υπουργείο και στο αρχηγείο της ΕΛΑΣ και την περασμένη Δευτέρα τέθηκε πάλι ενώπιον τους, στην πρόσφατη συνάντηση όλων με την Ομοσπονδία των Συνοριοφυλάκων. Όπως και οι καθυστερήσεις στις προσλήψεις σε Καβάλα-Κομοτηνή.
Θα πρέπει να το λάβουν σοβαρά υπόψη όμως, να πάρουν γρήγορα αποφάσεις, να αλλάξουν σχεδιασμό και στάση, να υπερβούν τα όποια νομικά εμπόδια υπάρχουν με κάποιες τροπολογίες και να πάψουν να κρύβονται πίσω από την μετάθεση ευθυνών και αρμοδιοτήτων.
Πριν θρηνήσουμε φυσικά και άλλα θύματα. Αλήθεια που θέλουν να ανέβει ο πήχης της ανέχειας και σε πόσες ανθρώπινες ζωές, για να πάρουν δραστικές αποφάσεις;
Η προφανής αδυναμία του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ και του ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ-ΚΙΝΑΛ να βρουν, αλλά και να ανακοινώσουν τα ονόματα των υποψηφίων περιφερειαρχών, αφού τα πρωτοκλασάτα στελέχη γυρίζουν ήδη την πλάτη, προσφέρει τις καλύτερες υπηρεσίες για τα αποτελέσματα που θα δώσουν οι κάλπες τον Οκτώβρη, στο κόμμα της Νέας Δημοκρατίας.
Για μία άλλη φορά ξεκάθαρο είναι ότι θα βαφτεί μπλε ο χάρτης της χώρας στις 12 περιφέρειες. Αλλά και με ντρίπλα που έκαναν να στηρίξουν και το Σταύρο Αρναουτάκη στην Κρήτη, που δεν είναι ΝΔ, μπλε θα βαφτεί και η Κρήτη.
Έτσι πληθαίνουν οι φωνές των συντρόφων που σε τηλεοπτικούς δέκτες αλλά και με άρθρα τους, κάνουν μία ύστατη έκκληση συνεργασίας της κεντροαριστεράς με τη σοσιαλδημοκρατία. Αλλά οι ίδιοι αρνούνται βέβαια να είναι υποψήφιοι, γιατί γνωρίζουν εκ των προτέρων το αποτέλεσμα.
Ο χρόνος έχει παρέλθει ανεπιστρεπτί για σοβαρή προσπάθεια διεκδίκησης έστω και κάποιας περιφέρειας, με έναν αξιόλογο συνδυασμό και με επικεφαλής κάποιον που θα μπορεί να εγγυηθεί την ενότητα, αλλά και τη νίκη.
Η μεγάλη κόντρα που έχει ξεσπάσει στα κόμματα της αντιπολίτευσης από τις εθνικές εκλογές συνεχίζεται και στις αυτοδιοικητικές. Και η στάση που τηρούν οι αρχηγοί και τα επιτελεία τους, μάλλον τους εγκλωβίζει σε μία χειρότερη εσωστρέφεια εσωκομματικά, με γκρίνιες αρκετών συντρόφων.
Που αμφισβητούν ανοιχτά και την πορεία των κομμάτων τους. Σε τέτοιο επίπεδο μάλιστα που να αναρωτιούνται αν μπορεί τελικά ο ένας εκ των δύο πόλων, ΣΥΡΙΖΑ-ΠΑΣΟΚ, να αποδείξει στην πράξη ότι με ορθές πολιτικές αποφάσεις, θέσεις, και προγράμματα, μπορεί να καταστεί ένα αξιόπιστο κόμμα αξιωματικής αντιπολίτευσης.
Αλά κυρίως μελλοντικά το ποθούμενο και για τους δύο είναι να πείσουν τους πολίτες ότι μπορούν αποτελέσουν και πόλο κυβερνητικής προοπτικής. Προς το παρόν και οι τακτικές τους αυτές για τις εκλογές τους ΟΤΑ, φαίνεται ξεκάθαρα ότι δεν πείθουν.
Ακολουθήστε το xronos.gr στο Google News