Βασιλόπιτα κόβει το Σάββατο ο Σύλλογος Πολυτέκνων Ροδόπης
Η Περιφέρεια έχει προσφύγει στο Συμβούλιο της Επικρατείας με διπλή στοχοθεσία, την ίδια στιγμή που η Εγνατία χάνει 133.000 ευρώ ημερησίως για κάθε μέρα που οι τέσσερις νέοι σταθμοί δε λειτουργούν
Το δρόμο της Δικαιοσύνης έχει πάρει το ζήτημα των διοδίων της Μέστης, καθώς Περιφέρεια ΑΜ-Θ και δήμοι έχουν προσφύγει στο Συμβούλιο της Επικρατείας, με αποτέλεσμα ο σταθμός να μην έχει τεθεί σε λειτουργία. Το Συμβούλιο της Επικρατείας θα αποφανθεί -πολύ απλά- για το αν η λειτουργία των διοδίων είναι ή όχι νόμιμη, λαμβάνοντας υπόψη πλήθος παραγόντων, μεταξύ των οποίων και η τήρηση ή μη των συμβατικών δεσμεύσεων της Εγνατίας Οδού Α.Ε.
Η ως τώρα κατάσταση συμφέρει τους κατοίκους της ευρύτερης περιοχής, καθώς δεν καλούμαστε να πληρώνουμε διόδια, τα οποία κανονικά είχαν ως εναρκτήρια ημερομηνία λειτουργίας την 1η του Σεπτέμβρη. Στον αντίποδα, δεν συμφέρει καθόλου την Εγνατία η οποία, σύμφωνα με πληροφορίες, χάνει έσοδα 133.000 ευρώ ημερησίως. Το παραπάνω ποσό θα έμπαινε στα ταμεία της κάθε μέρα, κατά μέσο όρο, αν λειτουργούσαν οι τέσσερις νέοι σταθμοί, δηλαδή σε Παμβώτιδα (Ιωάννινα), Μέστη (Κομοτηνή), Ιεροπηγή (Άργος Ορεστικό) και Ευζώνους (Κιλκίς).
ΠΑΡΑΜΕΝΟΥΝ ΤΑ ΑΙΤΗΜΑΤΑ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ ΑΜ-Θ
Ότι η Περιφέρεια ΑΜ-Θ παραμένει ανένδοτη στα αιτήματά της, μας βεβαιώνει ο αντιπεριφερειάρχης Έβρου Δημήτρης Πέτροβιτς, ο οποίος ήταν από τους πρώτους που αντέδρασαν στην κατασκευή, πρωτοστατώντας και σε διαμαρτυρία στο σημείο. "Και εμείς ως Περιφέρεια και οι δήμοι έχουμε υποβάλλει αίτηση ακύρωσης της απόφασης στο Συμβούλιο της Επικρατείας. Ζητάμε την ακύρωση της λειτουργίας του σταθμού διοδίων της Μέστης. Εκτός από αυτό αντιδρούμε και στην τιμολογιακή πολιτική, αναφορικά με την αναλογικότητα και τα ηλεκτρονικά διόδια", δηλώνει για το κύριο αίτημα της μη λειτουργίας των διοδίων και το επικουρικό της αναλογικότητας.
"Δεν γνωρίζουμε ακόμη πότε θα εκδικαστεί η υπόθεση. Εμείς αυτό που έπρεπε το κάναμε", προσθέτει ο κος Πέτροβιτς, ο οποίος αναδεικνύει για μια ακόμη φορά την εναλλακτική λύση που έχει προτείνει. "Η Εγνατία, αν έκανε τον σταθμό που είχαμε προτείνει στους Κήπους, θα μπορούσε να επωφελείται και να κάνει έργα στο δίκτυό της. Εγώ αυτό το λέω εδώ κι έναν χρόνο, ότι αν έπρεπε να τοποθετηθούν διόδια λόγω της μνημονιακής υποχρέωσης, τότε ας γίνουν στους Κήπους", εξηγεί.
Επομένως, η Περιφέρεια επιμένει στο τρίπτυχο: όχι διόδια στη Μέστη, να τηρήσει η Εγνατία της δεσμεύσεις της αποκαθιστώντας βλάβες στο οδικό δίκτυο και ολοκληρώνοντας τον κάθετο άξονα στον Έβρο, και τέλος να εφαρμοστεί αναλογική πολιτική στα διόδια αν τελικά αυτά ισχύσουν αφότου πρώτα τηρηθούν οι δεσμεύσεις της Εγνατίας.
133.000 ΕΥΡΩ ΗΜΕΡΗΣΙΩΣ ΧΑΝΕΙ Η ΕΓΝΑΤΙΑ
Τουλάχιστον τέσσερα εκατομμύρια ευρώ χάνει μηνιαίως η Εγνατία Οδός, μετά την ολοκλήρωση της κατασκευής των τεσσάρων σταθμών διοδίων που βρίσκονται σε Παμβώτιδα, Μέστη, Ιεροπηγή και Ευζώνους. Οι τέσσερις σταθμοί διοδίων είχαν κατασκευαστικό κόστος 6,9 εκατ. ευρώ και παρόλο που έχουν παραδοθεί από τον ανάδοχο από τις 31 Αυγούστου 2017 στην εταιρεία, οι σταθμοί δε λειτουργούν μέχρι και σήμερα. Και αυτό επειδή απουσιάζει η σχετική Κοινή Υπουργική Απόφαση (ΚΥΑ) που θα ορίζει την τιμολογιακή πολιτική.
Την απόφαση πρέπει να υπογράψουν οι υπουργοί Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης και Οικονομικών Ευκλείδης Τσακαλώτος. Κάθε σταθμός διοδίων προσθέτει πάνω από 2 εκ. διελεύσεις οχημάτων τον χρόνο, περί τα 1 εκ. ευρώ μηνιαίως. Έτσι, εκτιμάται ότι η Εγνατία Οδός έχασε από 1ης Σεπτεμβρίου μέχρι σήμερα έξι εκ. ευρώ ή 133.000 ευρώ ημερησίως.
Η Εγνατία Οδός, αν και αποτέλεσε προαπαιτούμενο για τη δεύτερη αξιολόγηση της προσαρμογής της ελληνικής οικονομίας, εντούτοις οι πιστωτές δεν πίεσαν για την ολοκλήρωση των απαιτήσεών τους.
Αξιοσημείωτο είναι, όπως αναφέρει και δημοσίευμα της Καθημερινής, ότι με εξαίρεση την υπογραφή της Κοινής Υπουργικής Απόφασης που χωροθετεί τους 18 μετωπικούς και τους 20 πλευρικούς σταθμούς διοδίων, λίγη δουλειά έχει γίνει μέχρι σήμερα. Έτσι το ορόσημο της λειτουργίας των τεσσάρων προαναφερόμενων σταθμών δεν επιτεύχθηκε, όπως επίσης κι εκείνο που είχε τεθεί για 10 Οκτωβρίου με τη λειτουργία επιπλέον τεσσάρων σταθμών διοδίων (Θεσσαλονίκης, Ασπροβάλτας, Καβάλας και Στρυμονικού).
Τέλος, άλλος ένας μνημονιακός στόχος ήταν η λειτουργία μέχρι 1η Νοεμβρίου δύο επιπλέον σταθμών (Σιάτιστας, Αρδανίου) και ο οποίος φυσικά δεν αναμένεται να επιτευχθεί. Το μόνο που έχει επιτευχθεί, απ’ όλα αυτά, είναι η κατακύρωση της κατασκευής του σταθμού διοδίων στη Θεσσαλονίκη.
Και τα εμπόδια συνεχίζονται, με τους εργαζομένους της Εγνατίας Οδού να πραγματοποιούν "ανταρτοπόλεμο" στη λήψη των αποφάσεων για την ανάπτυξη των σταθμών διοδίων.
Προχθές μάλιστα, με ανακοίνωσή τους οι εργαζόμενοι κατήγγειλαν τη διοίκηση της εταιρείας ότι επιχειρεί να φέρει ξανά το θέμα της δημοπράτησης νέων σταθμών διοδίων (μετωπικών και πλευρικών) και κατήγγειλαν τη διοίκηση και το ΤΑΙΠΕΔ, ότι επιχειρούν να εντάξουν το έργο της κατασκευής στο "απολύτως απαραίτητο έργο συντήρησης και λειτουργίας του αυτοκινητοδρόμου". Τίθεται, έτσι, για τους ίδιους θέμα ασφαλείας της λειτουργίας της Εγνατίας Οδού.
Επομένως, μέχρι νεοτέρων, ταξιδεύουμε από και προς Αλεξανδρούπολη, χωρίς να πληρώνουμε διόδια μέσω Εγνατίας, αν και η κατάσταση όπως αντιλαμβάνεστε είναι πολύ "ρευστή".
Ακολουθήστε το xronos.gr στο Google News