Βασιλόπιτα κόβει το Σάββατο ο Σύλλογος Πολυτέκνων Ροδόπης
Η Εγνατία Οδός Α.Ε. διενήργησε κανονικά τον διαγωνισμό της 22ας Νοεμβρίου
Κανονικά έγινε ο διαγωνισμός της 22ας Νοεμβρίου από την «Εγνατία Οδός Α.Ε.» προκειμένου να βρεθούν ανάδοχοι για την κατασκευή τεσσάρων νέων σταθμών διοδίων στη βόρεια Ελλάδα, μεταξύ των οποίων και αυτός της Μέστης, που έχει προκαλέσει θύελλα αντιδράσεων.
Ασφαλείς πληροφορίες αναφέρουν οι προσφορές των κατασκευαστικών εταιρειών ανοίχθηκαν κανονικά από την εταιρεία, ωστόσο ακόμη δεν έχει ολοκληρώσει τη διαδικασία η λεγόμενη «Επιτροπή Διαγωνισμών». Μόλις αυτό γίνει και ανακοινωθούν τα αποτελέσματα στους συμμετέχοντες, τότε θα είναι ανακοινώσιμα και στον Τύπο.
Ωστόσο, το δεδομένο είναι ότι ο διαγωνισμός διενεργήθηκε ακριβώς όπως είχε προκηρυχθεί, δηλαδή με την περιοχή της Μέστης να είναι μία από τις τέσσερις στις οποίες θα γίνουν σταθμοί διοδίων και αυτό παρά τις δεσμεύσεις του προέδρου του ΤΑΙΠΕΔ ότι «θα εξέταζε το θέμα», όταν είχε δεχθεί την επίσκεψη των θεσμικών από Ροδόπη και Έβρο.
Άρα λοιπόν, μέχρι στιγμής υπάρχει ένα δεδομένο που λέει ότι ο διαγωνισμός έγινε και γύρω από αυτό διακινούνται δύο πληροφορίες: η μία αναφέρει ότι με κάποιο τρόπο ο διαγωνισμός θα κηρυχθεί άγονος και θα επαναληφθεί χωρίς τη Μέστη (ή έστω με τους Κήπους του Έβρου, που προτάθηκαν ως εναλλακτική περιοχή εγκατάστασης του σταθμού διοδίων) και η δεύτερη αναφέρει ότι το ζήτημα θα τεθεί υπόψιν του πρωθυπουργού Αλέξη Τσίπρα κατά την επίσκεψή του στη Θράκη, όπου οι φορείς θα του ζητήσουν να δεσμευτεί ότι ανεξάρτητα από τον διαγωνισμό, ο σταθμός διοδίων δεν θα λειτουργήσει στη Μέστη.
Η ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ Α.Ε. ΘΑ ΔΙΠΛΑΣΙΑΣΕΙ ΤΑ ΚΕΡΔΗ ΤΗΣ ΟΤΑΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΗΣΟΥΝ ΟΛΟΙ ΟΙ ΠΡΟΒΛΕΠΟΜΕΝΟΙ ΣΤΑΘΜΟΙ ΔΙΟΔΙΩΝ
Και ενώ στη Θράκη όλοι αναρωτιούνται τι έγινε με τον διαγωνισμό της Εγνατία Οδός Α.Ε. και αν τελικά στη Μέστη θα γίνει σταθμός διοδίων ή όχι, ο πρόεδρος της εταρείας Απόστολος Αντωνούδης μιλώντας στο Πρακτορείο 104,9 FM ανέλυσε τα προσδοκώμενα οφέλη της από την εγκατάσταση των τεσσάρων νέων σταθμών, λέγοντας: «Με την πλήρη λειτουργία των νέων σταθμών, η χρέωση για τη διαδρομή των 670 χιλιομέτρων θα αυξηθεί στα 19 ευρώ από 15,40 που είναι σήμερα. Αυτά για τον κεντρικό άξονα. Υπάρχουν και άλλοι τρεις κάθετοι στις εισόδους της χώρας» και αναφέρθηκε και στο συνολικό κέρδος της εταιρείας, που θα προκύψει όταν ολοκληρωθούν όλοι οι σταθμοί που σχεδιάζονται κατά μήκος της και στους κάθετους άξονες: «Εμείς σήμερα με τους υπάρχοντες σταθμούς διοδίων έχουμε ως εταιρεία έσοδα περίπου 70 εκατ. ευρώ το χρόνο. Με την πλήρη ανάπτυξη των σταθμών και στους κάθετους άξονες θα φτάσουμε περίπου στα 150 εκατομμύρια».
Για το διαγωνισμό της Τρίτης, που αφορά την περιοχή μας ο κος Αντωνούδης είπε πως ολοκληρώθηκε και οι σταθμοί υπολογίζεται ότι θα λειτουργήσουν τον Αύγουστο του 2017. Κατόπιν θα ακολουθήσουν οι άλλοι έξι, η δημοπράτηση των οποίων θα γίνει τους επόμενους μήνες, με προοπτική να βρίσκονται όλοι σε πλήρη λειτουργία στις αρχές του 2018.
Ο κ. Αντωνούδης συμφώνησε απόλυτα με όσα υποστηρίζουν οι εργαζόμενοι ότι η κατασκευή αυτών των σταθμών θα δημιουργήσει μια εταιρεία με μεγάλη εισπρακτική δύναμη η οποία θα παραχωρηθεί, ενώ εξέφρασε την άποψη ότι η παραμονή διαχείρισης στην Εγνατία Οδό Α.Ε. θα εξασφάλιζε μεγάλα έσοδα στο ελληνικό δημόσιο.
«Δεν έχω διαφορετική άποψη, επαναλαμβάνω ότι υπάρχει δέσμευση των προηγούμενων κυβερνήσεων και πρέπει να ολοκληρωθεί προκειμένου να ολοκληρωθεί και η παραχώρηση της εκμετάλλευσης, λειτουργίας και συντήρησης όλου του οδικού άξονα» υπογράμμισε και πρόσθεσε «Θεωρώ ότι αν παραμείνει η εκμετάλλευση και συντήρηση υπό τη διαχείριση της Εγνατίας Οδού, δηλαδή του ελληνικού δημοσίου, τα έσοδα θα είναι πολύ μεγαλύτερα για το ελληνικό δημόσιο. Αλλά το ΤΑΙΠΕΔ θέλει άμεσα έσοδα σήμερα».
Ακολουθήστε το xronos.gr στο Google News